Woods Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Hei, har kjørt en relativt simpel hjemmeserver i mange år. I forbindelse med nytt kabinett og disker, ønsker jeg innspill til hvordan jeg kan forbedre fordelene ved egen server. Innholdet er stort sett backup av filmer, musikk og serier. Har også mye egenproduserte materiale, som familiefilmer, bilder og dokumenter. Kjører også Minecraft server og TeamSpeak. I utgangspunktet vil jeg beskytte det private innholdet mest mulig. Hvis vi ser bort ifra lagring i skyene, hva er best? Jeg har tenkt å kjøre to disker i raid 1 i tillegg til ekstern harddisk som er plassert i brannsikker safe. Spørsmål går som følger. 1. Finnes det bedre måte å ordne dette på? 2. Har noen gode råd ang vedlikehold av harddiskene? I og med maskinen kjøres 24/7, er jeg noe urolig hvor lenge diskene vil holde. Jeg er også usikker hvordan harddiskene går til "sleep". Tips rundt dette hadde vært flott. Ønsker å beholde harddiskene og dens innhold så lenge som overhodet mulig. 3. Per i dag kjøres Windows 7. Jeg har lagt merke til Windows Home Server begynner å bli billig i OEM utgave. Er dette noe å satse på? Majoritet av maskiner i husstanden kjører OSX - og disse har i dag egen backup via TimeCapsule. Har dessverre ikke ønsket om å bytte til Linux, da jeg er avhengig av noen windows baserte programmer. 4. Er det en enkel måte å få tilgang til hele arkivet fra nett? 5. Noen som har tips til god software til å kjøre på serveren? Type: kjekt å ha.. Setter stor pris på tilbakemelding. Skal gå til innkjøp av nye komponenter i helga, i tilfelle noen har noe ekstra å anbefale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå