AnonymDiskusjon Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Hei, Jeg bestilte noen piller på Internett, som ble sendt fra utlandet. Denne varen må fortolles. Har mottatt et brev som sier "Melding om ankommet ufortollet sending" fra posten, og det står følgende "For å fortolle sendingen må følgende dokumentasjon sendes inn": Fødsels nr (11 siffer) må påføres og sendes inn. Legg ved kvittering eller faktura som viser sendingens innhold og verdi. Faktura og lisens fra greske helsemyndigheter om lovlig avsenderfirma. Varen koster under 1000kr, og er ikke noe anabole steroider eller narkotika. Den er ikke ulovlig, men er reseptbelagt. Hva gjør jeg for å skaffe "lisens fra greske helsemyndigheter om lovlig avsenderfirma"? Takker for svar. Anonym poster: 273ead6af91fd433ec5377bb86d2d5d0 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Fortollingen her skal belyse spørsmålene som reises ved vurderingen av privatimportparagrafen i forskrift om tilvirkning og import av legemidler: Det må kunne dokumenteres overfor tollvesenet at legemidlene er til personlig bruk og er lovlig ervervet i innkjøpslandet. Du må altså kunne dokumentere at firmaet du kjøper fra driver lovlig i Hellas, og at produktene de selger kan erverves lovlig av deg. Dette vil jeg anta National Organization for Medicines i Hellas kan hjelpe deg med (på "EL EN" i menyen, trykk EN for å få opp engelsk side). 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Takker for svar, Men hva er det jeg må se etter på den nettsiden? kan du hjelpe meg med det? Anonym poster: 273ead6af91fd433ec5377bb86d2d5d0 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Du ser etter en kontaktadresse, der du kan maile dem. Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Jeg ville i første omgang kontaktet selger, det er stor sannsynlighet for at de sitter på nødvendige papirer og kan sende kopi av dem til norske tollmyndigheter. Og selger har større interesse av å hjelpe deg enn det greske myndigheter har. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå