Gå til innhold

Kan den 4 år gamle PC brukes med Windows 8?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg håper på litt eksperthjelp her.

Jeg vet at den gamle PC fortsatt kan brukes, men bør jeg heller spandere noen kroner på en ny?

Lenovo med Intel Core 2 Duo Processor E6750, 2.66GHz, 8 GB og Nvidia GeForce GT 440.

OSet er på en 4 mnd. gammel Intel SSD som fikk bra score i tester.

Boxen er jo nesten 5 år og jeg lurer på om den har gjort sin tjeneste eller fortsatt kan leve videre med Windows 8?

Er ikke redd å bruke penger på en ny box, men har det noe poeng? Vil uansett ikke havne i en situasjon om 1-2 år hvor hardwaren ikke er god nok.

Har "lite peiling" på hovedkort og CPU men akkurat her håper jeg på ekspertens gode råd. Støtter skjermkortet mitt alt det nye i Windows 8 osv.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva bruker du PCen til? Med GT 440 antar jeg den ikke brukes til gaming. Prosessoren holder lenge til word og internettsurfing. Du kan også overklokke den til 3,2-3,6 med enkle grep. 3,2 har jeg kjørt på stock kjøler i lange tiden uten problemer.

Lenke til kommentar

Hehe, min 6 år gamle Athlon 64 x2 (65nm) på 2.1 GHz + GT 430 + 4GB minne og 2.5" laptop HDD drar Windows 8 uten problemer, men drar såklart ikke vanlige spill da. Men spill som er laget for "Modern UI" funker fett. Drar Fruit Ninja helt fint :p Win 8 på 2.5" HDD er jo raskere enn Win 7 på 3.5" HDD, mye rakere.

Lenke til kommentar

Takk for innspill.

Jeg googlet litt og fant denne her: http://novabench.com/cpuchart.php?s=i.

Ganske stor forskjell i score fra min og opp til de som koster rundt 7-lapper ja, men merker jeg det?

Gaming ja, jo jeg spiller relativt mye kabal og tetris, men thats it.

Redigerer en hel del video og har så lite tålmodighet at jeg gjerne bruker penger hvis det er noenlunde fornuftig.

Jeg er mer eller mindre overbevist om at jeg bør kjøpe en ny box, men tar gjerne imot flere tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Du merker det ikke til kabal og tetris - jeg tror nok det går greit unna der med E6750 og en SSD. For videoredigering vil du nok få en ny verden om du blar opp for en i7 CPU.

Tenkte du å bare bytte CPU, HK og RAM? Helt ny stasjonær? Bygge selv eller ferdigsak rett fra butikk?

Lenke til kommentar

Heisan.

Jeg tenker en helt ny box som blir levert til meg ferdig. Setter inn SSD selv siden de færreste leveres med det.

Frister stort og dra på Lefdal i morgen og hente en http://www.lefdal.com/product/data/stasjonar-pc/ASX3995011/acer-aspire-x3-stasjonar-pc-ax3995-dt-sjleq-011, har jo muligheten for retur innen 30 dager.

Men kanskje jeg bare skal gjøre et forsøk med Windows 8 og rett og slett se hvordan det går...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...