Banankak1 Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Jeg tenkte å ta en flaske konjakk med på flyreise innenlands. Er det noen som vet om det er lov å gjøre dette? Tenker å pakke den godt inn. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 "10) Kan væske sendes i innsjekket bagasje? Sjekk med flyselskapet du reiser med, ikke alle selskap tillater flasker i innsjekket bagasje." Hentet herfra: http://www.osl.no/osl/bagasjeoginnsjekking/10_Bagasje Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Takk, ser ut til at norwegian tillater dette, men på eget ansvar. Har dere noen negative erfaringer med å dette, jeg har selv aldri hørt om knuste flasker. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Pakker du den godt inn skal du ha maks uflaks om den knuser...til tross for at bagasjekasting er en ganske brutal prosess. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Kanskje du kan kjøpe "isopor-rør" fra det lokale byggevarehuset? http://www.sundolitt.no/sundolitt/produkter/sundolitt-vann-og-avlop/rorskaler Ta med deg en flaske ned, så er du sikker på å få riktig dimensjon ... Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Har hatt med flasker mange ganger. Pakk dem inn i håndklær eller bobleplast og en lukket plastpose. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Legg flasken midt i kofferten godt pakket inn i myke klær så går det bra. Men legger bare ikke flasker i et hjørne så den knuses første gang stuerne kaster kofferten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Pakk godt inn, så går det som regel bra, men: Husk at du selv er ansvarlig for skade som påføres for eksempel andres bagasje, bagasjeanlegg på flyplassen og selve flyet dersom noe skjer med det du har med i kofferten. Reiseforsikingen dekker ikke denne type skade. Ikke noe særlig problem med en flaske cognac, men det er folk som har hatt store malingsspann i innsjekket bagasje, uten å sikre mot skade ved lekkasje, og det blir fort dyrt. Les litt her: http://www.aftenposten.no/reise/article4103582.ece Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Jeg har med meg alkohol (øl) i bagasjen hver gang jeg kommer fra utlandet. Som nevnt over er det viktig å pakke godt inn, men det er minst like viktig å ha full koffert, slik at flasken blir liggende i ro. Og helst hardplastkoffert. Med myk bag ville jeg vært svært skeptisk. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Ellers har jeg aldri vært borti flyselskap hvor det er ulovlig å pakke alkohol i innsjekket bagasje. Med dagens regler ville dette betydd at man ikke kunne kjøpe med seg alkohol annet sted enn fra flyplassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå