Øystein.F. Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Den britiske utviklaren likar ikkje namnet på den nyaste Sins of a Solar Empire-ekspansjonen. Les hele saken Lenke til kommentar
MDD Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Og i dette øyeblikk står det klart for meg at Sniper Elite likevel ikke blir anskaffet. 1 Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Med tanke på alle de andre spilltitlene som har 'Rebellion' i navnet er det litt merkelig at Rebellion går etter Stardock først. Kotaku har mer om saken, og mange gode poenger i kommentarfeltet. http://kotaku.com/5935538/game-studio-sues-another-over-the-word-rebellion Lenke til kommentar
leipsland Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Sånn går det når man kaller firmaet sitt for "Rebellion". Burde hatt en solid innstramming i hva som godtas av trademarks, patenter og åndsverk. Lenke til kommentar
Herindur Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Siden selskapet mente at Star Wars:Rebellion var OK (ingen søksmål så vidt jeg vet), så har vel anklagene deres heller lav kredibilitet. Eller var Lucas Arts litt mye å gape over? Uansett bør ingen få enerett på helt generelle ord - som for eksempel et opprør. 3 Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Siden selskapet mente at Star Wars:Rebellion var OK (ingen søksmål så vidt jeg vet), så har vel anklagene deres heller lav kredibilitet. Eller var Lucas Arts litt mye å gape over? Uansett bør ingen få enerett på helt generelle ord - som for eksempel et opprør. var akkurat dette jeg tenkte på Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 (endret) Er gjengen i Rebellion hjernedøde? Hvordan kan man forveksle et selskap med et spill??? Endret 17. august 2012 av Ozelot 2 Lenke til kommentar
Zedarius Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Sniper Elite og Neverdead(stylisert NeverDead fordi noen mennesker har hjerneskader) av Rebellion. Noen sliter tydeligvis med navnegeneratoren. Lenke til kommentar
HeatedCoffee Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Jeg blir så eitrande forbanna når jeg leser sånt, dette er verre en tiggere på gaten. Lenke til kommentar
Ironmann Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Håper mange av kommentarene her er trolling. Se for deg gamle mor som skal kjøpe Sin of a solar empire: Rebellion til sin kjære sønn og ender opp med å kjøpe et spillselskap istedet... 4 Lenke til kommentar
Avean Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Håper mange av kommentarene her er trolling.Se for deg gamle mor som skal kjøpe Sin of a solar empire: Rebellion til sin kjære sønn og ender opp med å kjøpe et spillselskap istedet... haha fantastisk, fikk meg til å le på morgenen 1 Lenke til kommentar
scudflip Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Det her er vel nok en følge av den tåpelige regelen om at du mister merkevaren din hvis du ikke beskytter den. Rebellion vet sikkert selv at det her er tåpelig, men de "må" vel gjøre det for å hindre at noen andre en dag lager et spillselskap med samme navn. Blir sikkert et forlik uten innhold slik at de kan vise til å ha beskyttet navnet sitt.. Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Jeg håper dette er en praksis som vil bli begrenset av lovgivning en gang i fremtiden. Det vil jo på et tidspunkt bli umulig å finne på nye spillnavn. Spillselskaper som saksøker over generelle ord burde bøtelegges. Jeg gir blanke i om de "må" forsvare intellektuell eiendom. Praksisen er moralsk og etisk forkastelig. Ord er ikke noe et selskap kan eie. Språket og dermed ordene tilhører folket. Viva la Revolution! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå