TheOats Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 (endret) Jeg har en mus som heter Naos 5000 (fra Mionix) som har startet å dobbelklikke når jeg bare klikker en gang. Jeg tror det kan være for de det er noe "rusk" inni. Så jeg lurer på om noen vet hvordan man kan ta den fra hverandre? Kan ikke se noen skruer :/ Edit: Never mind, fant ut av det. Skruene var under "putene" (eller hva det nå heter) på undersiden. Endret 17. august 2012 av TheOats Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Er vanligvis under de "putene" ja. Grunnen for at den dobbelklikker er mest sannsynlig pga "klikket" under museknappen er utslitt. Om du setter på en liten teip bit på det "klikket", så vil musen blir som ny - slik var nå tilfellet med min roccat kone. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Er vanligvis under de "putene" ja. Grunnen for at den dobbelklikker er mest sannsynlig pga "klikket" under museknappen er utslitt. Om du setter på en liten teip bit på det "klikket", så vil musen blir som ny - slik var nå tilfellet med min roccat kone. Cool, skal prøve det. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Enten gjorde jeg noe feil, brukte feil teip eller så er jeg godtroende =P Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Kanskje denne filmen kan illustrere det bedre: https://www.youtube.com/watch?v=sRsGg6v9YX8 Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Okay. Jeg puttet tape på selve "klikkeren", ikke undersiden av knappen. Men keg brukte også veldig tynn tape. Skal prøve en gang til. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Det hjalp faktisk! problemet er ikke 100% vekk for meg, men det er redusert ihvertfall. Hvor lenge hadde du din Roccat kone før du fikk dette problemet? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 1-2 år eller noe slikt. Kommer vel an på hvor mye man klikker da. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 8. september 2012 Forfatter Del Skrevet 8. september 2012 Så det viser seg at problemet var firmware. Fikk en oppdatert versjon, å nå dobbelt klikker den ikke lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå