Ekinorak Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Som jeg har sagt tidligere hadde jeg ene skjermkortet min inn til test hos komplett.no da jeg ikke fikk det til å fungere i det hele tatt i maskinen min. Skal sies at jeg kjører 2 identiske kort i SLI hvor ene ikke fungerer uansett PCIe spor. Jeg fikk skjermkortet tilbake av komplett hvor dem sier at det fungerer utmerket. Jeg fikk alikavel ikke skjemkortet til å fungere i pcen min og jeg ga til slutt opp og sendte inn hele pcen til reparasjon hos harddisk.no et lokalt pc verksted. Dem sa at skjermkortet var definitivt ødelagt. Hva skjer i dette tilfellet da? Komplett mener det fungerer, da jeg snakket med komplett på telefon rett etter jeg hadde får tilbake skjermkortet anbefalte dem å sendte pcen på et verksted om jeg ikke fant utav årsaken til at skjermkortet ikke fungerte i min pc, fordi dem hadde testet det ok. Snakket akuratt med komplett.no på telefon og det eneste dem sa var at det fungerte fint når dem testet det og feilen må ha oppstått i etterkant av insendingen til komplett (for 1 uke siden). Jeg syntest det er rimelig at dem betaler alle utgiftene jeg har hatt når deres testrutiner har sviktet. Komplett var ikke enig i dette og mente at jeg heller burde ha sendt kortet inn igjen, dette på tross av at dem anbefalte meg å sende pcen på et lokalt verksted i stedet. (pcen er selvbygget med alle deler ifra andre leverandører enn komplett, utenom skjermkort). Noen som vet hva jeg egentlig har krav på? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Etc Eg ville bare stått på ditt. Om dei fremdeles har maskinen inne kan jo dei feilsøka PCen ellers, og bekrefta det du meinte: At PCen er 100% ok, skjermkortet var ikkje. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Da kortet ble testet i testbenken til verkstedet døde det helt, så spinner ikke en gang viftene opp på kortet. Så tror saken blir ganske klar nå. Var klar over at kortet var defekt, men nå har det tydeligvis død helt. Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Noen som vet hva jeg egentlig har krav på? At en tredjepart har dokumentert feilen du mente var til stede uken før, da skjermkortet ble reklamert på, medfører at Kompletts inspeksjon av kortet må regnes som et avhjelpsforsøk, hvor de forsøkte å utbedre mangelen. Det hadde styrket din sak om du kunne dokumentere hva Komplett hadde fortalt deg pr. telefon, eventuelt om du har navn på kundebehandleren du snakket med. Det går uansett klart frem at Komplett ikke vet hva de kan gjøre videre, og ber deg ta kontakt med verksted. Spørsmålet her er om dette utelukkende var for å få en attest på mangelen, eller om du også fikk grønt lys til å få verkstedet til å utbedre mangelen. Om det siste er tilfellet, har du krav på å få dekket dine utlegg, da din andre kontakt med Komplett, hvor de ber deg få fikset eventuelle feil hos verksted, også må regnes som et avhjelpsforsøk. Det følger av fkjl. § 30 første ledd at avhjelp skal skjeuten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Om de bare bad deg få attestert mangelen hos verkstedet, skal du i hvert fall få dekket utlegg i forbindelse med feilsøking. Det kan i så fall tenkes at Komplett hadde gått med på mangelen, og foretatt en omlevering etter § 29, selv om de ikke selv fant feilen. Det kan da argumenteres at du blir avskåret retten til erstatning etter § 33 første ledd for selve reparasjonen, da du har plikt til å begrense tapet, jf. § 54 første ledd. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Nå har komplett godkjent retursøknaden min på nytt, så avventer og ser hva dem sier i runde 2. Om dem selv tester skjermkortet defekt nå så blir det sikkert en litt annen tone. Har også skrevet en mail til dem da jeg ikke alltid har så god erfaring med kundebehandlere på telefon. Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Nå har komplett godkjent retursøknaden min på nytt, så avventer og ser hva dem sier i runde 2. Om dem selv tester skjermkortet defekt nå så blir det sikkert en litt annen tone. Har også skrevet en mail til dem da jeg ikke alltid har så god erfaring med kundebehandlere på telefon. Lykke til! Du burde legge ved kopi av servicerapport fra verkstedet. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Komplett refunderte alle mine utgifter! Det er fin service! Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Komplett refunderte alle mine utgifter! Det er fin service! Flott å høre! Sitter her med elendig serviceinnstilling fra Elkjøp selv, så det er fint å høre at ikke alle er slike. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå