DementedAlbino Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Var i snakk med en polakk her i sommer som viste meg bilder i fra hvor de pleide å feriere. Jeg husker dessverre ikke hva det het der de var, så håper noen her kan hjelpe meg litt. Det var fine sandstrender, mye sol på sommertid. Var tydeligvis et populært reisemål for barnefamilier, så om noen er litt kjent i polen så vet de gjerne hvor dette kan være? Slik jeg forstod det på han jeg snakket med så var der ikke så veldig mange alternativer, så da burde det kanskje ikke være så vanskelig å vite hvor det kan være? Jeg lurer også på om noen har erfaringer med å leie feriehus i Polen, og hvor en kan finne tilgjengelige hus uten å betale overpris på finn.no Lenke til kommentar
Hermanus Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Det kan kanskje være Sopot? Flyr til Gdansk og så en kort taxitur til Sopot. Laaaaang flott sandstrand. Var der selv i sommer. Vet ikke noe om leie av hus, vi leide en flott og veldig godt utstyrt leilighet (Villa Sopot) noren minutters gange fracstranden og 10-15min gange fra hovedgaten med restauranter. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 Mye betalte dere for å leie, og hva synes du om stedet generelt? Lenke til kommentar
Hermanus Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Betalte drøyt 4.000kr for en stor leilighet (3 personer), mandag-fredag. Stedet er ikke veldig stort, mange restauranter og kafeer. Kjempeflott og stor strand, ypperlig hvis det er fint vær. En stor park ved stranden med lekeapparater. Og selvølgelig veldig billig. Skal du på shopping må du nok hoppe i en taxi eller på toget, de store kjøpesenterne ligger litt utenfor. Finnes også et badeland en kort taxitur unna. D var et fint sted, men kan bli litt kjedelig hvis det er dårlig vær. I font vær får du en badeferie for en billig penge. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 "Polakk , tusen takk" Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 http://www.virtualtourist.com/travel/Europe/Poland/Wojewodztwo_Zachodniopomorskie/Miedzyzdroje-485137/TravelGuide-Miedzyzdroje.html Rett ved grensa til Tyskland, ser ut som rene Spania Mulig å enten fly direkte til Szczecin også en busstur som tar ca. 1 time, (2) fly til berlin og ta buss over grensa tar omtrent 2 timer eller bare kjøre ned til sverige og ta båten over (båten tar vel en hel dag vel og merke ) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2013 Har du vært der? Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 Var i snakk med en polakk her i sommer som viste meg bilder i fra hvor de pleide å feriere. Jeg husker dessverre ikke hva det het der de var, så håper noen her kan hjelpe meg litt. Det var fine sandstrender, mye sol på sommertid. Var tydeligvis et populært reisemål for barnefamilier, så om noen er litt kjent i polen så vet de gjerne hvor dette kan være? Slik jeg forstod det på han jeg snakket med så var der ikke så veldig mange alternativer, så da burde det kanskje ikke være så vanskelig å vite hvor det kan være? Jeg lurer også på om noen har erfaringer med å leie feriehus i Polen, og hvor en kan finne tilgjengelige hus uten å betale overpris på finn.no Polen høres interessant ut... Jeg har et mål om å besøke en del ulike land i de neste årene fremover, og polen er vel en av de landene som jeg vurderer. Men først og fremst er det Frankrike, Spania, USA, og Island som står øverst på listen. Men polen er interessant. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Sopot har flotte strender og er ikke langt fra Gdansk om de ønsker noen dager eller en dag i "storbyen" Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Selv om det der bra ut og kan være bra vær er dette langt mindre sikkert badevær enn sør i Europa. Temperaturen er omtrent den samme som i Oslo, men det er om sommeren dobbelt så mange dager med nedbør som det man har i Oslo. Man kan heller ikke forvente at vanntemperaturen kommer opp til mer enn 20. Det er altså greit å planlegge andre aktiviteter enn kun strandliv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå