ktkjelsnes Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Jeg har en router stående i kjelleren og stua er to etasjer opp. Det trådløse signalet er derfor litt for svakt her oppe i stua. Derfor har jeg tenkt å skaffe en router til stua, som skal ha som eneste oppgave å settes i bridge for å bedre signalet. Jeg har kabel fra kjelleren og opp i stua. Det jeg ønsker er en anbefaling. Godt signal, enkel å sette opp og «robust» er kriterier, samtidig som den ikke trenger å koste for mye. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Du kan like gjerne velge et rent aksesspunkt, som f.eks Netgear WN3000RP eller Asus EA-N66. Om du vil ha en ruter så vil anbefalingene være de samme som om den skal brukes som ruter, dvs f.eks Netgear WNDR3700 (og tilsvarende fra Netgear), Asus RT-N56U og Linksys by Cisco E3200 1 Lenke til kommentar
ktkjelsnes Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Takk for svar! Du har selvfølgelig helt rett i at det ikke må være en router, men at det holder med et aksesspunkt. Men jeg trenger minst ett uttak for kabel også, når jeg tenker meg om. Har en PC stående som jeg vil koble til med kabel (den kabelen jeg har strekt opp i stua nå går rett i PC-en, om den skal inn i aksesspunktet trenger jeg minst ett uttak fra det til PC-en ;-)) Lenke til kommentar
ktkjelsnes Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Netgear WN2500RP kanskje? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Fullt mulig, men da vil jeg nok anbefale f.eks Netgear WNDR3700. Bare litt dyrere, men med gigabit lan. Det har nemlig ikke WN2500RP så vidt jeg kan se av spesifikasjonene. Lenke til kommentar
alfal Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Bruker du denne i kjelleren så har du signal nok til hele huset ditt pluss hagen din,så kan du heller bruke gamle routern din til å kjøre bridge viss du trenger noe kablet.. http://www.ebay.co.uk/itm/Buffalo-450Mbps-High-Gain-Power-3x3-5-dBi-WZR-HP-G450H-Wireless-N-Gigabit-Router-/150731832334?pt=COMP_EN_Routers&hash=item2318513c0e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå