Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Alternativt NGT modem Thomson 789vn

Anbefalte innlegg

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

logg inn i ruteren med telnet 10.0.0.1 , bruk brukernavn og passord du har fått fra ISP

Følg så denne guiden, er gjort på 1 minutt ca :)

Adding a root user

Log into the modem using telnet and your username and password (you can use putty for this). You may already have the necessary privileges to change the configuration, but you can follow these instructions to give yourself full root access (this will delete all pre-configured users, including the admin users set up by NextGenTel):

Delete all users: :user flush

Exit telnet, and log back in using no username and password.

Add a user: :user add

Follow the instructions by choosing a username and password, and remember to assign the root role. Everything else can be left blank.

Save the changes: :saveall

Exit telnet, and log back in using your new user.

This next step will delete the pre-configured PPPoE connection and bridge ethernet port 4 with your VDSL connection.

:ppp flush

:eth bridge vlan ifadd name=dummy intf=ethport4

:eth bridge vlan ifdelete name=video intf=ethport4

saveall

Now all you have to do is connect your PPPoE-enabled router to ethernet port 4 on the modem.

Lenke til kommentar

Brukernavn og passord er unikt for din konto. Du fikk et skriv fra NGT da du fikk routermodemet.

Mulig du finner dette på "min side" hos NGT.

Etter en heller sur natt på mobilnettverket fant jeg også ut det :)

Skal lage en liten "oppskrift" her slik at folk kan gjøre dette en smule mer smertefritt...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har akkurat sammen problemet med Thomson 789vn; Command not allowed.

Nextgentel sier at jeg kan sette modemet i bridge mode, men de gir ingen support på det, eller noen tips om hvordan dette gjøres. Har sett endel måter med og bruke USB porten, men ingen gode beskrivelser.

Min firmware er: 8.4.3.Y

En løsning på dette for og få satte denne i bridge hadde vært fint, da denne routeren ikke er bra...

Endret av cruxx
Lenke til kommentar

Har samme firmware jeg også, forlangte en ny router hos NGT, fikk det i posten noen dager senere, koblet meg opp på før det var "online" den hadde 8.4.3.W, men med en gang jeg satte inn DSL kabelen så startet oppdateringslampen å lyse, tok derfor ut kabelen å venter på en evt løsning på "8.4.3.Y" før jeg gjør noe mer.

Spurte også om hvorfor jeg ikke kunne få en slik Inteno jeg hadde fra før, da fikk jeg i svar: "Thomson routeren er mer stabil"

Kyss meg i ..... Intenoen i bridge mode funka gull, denne må jeg restarte minimum en gang om dagen.

Har hatt hell med å bare skrive inn:

:eth bridge vlan ifadd name=dummy intf=ethport4

:eth bridge vlan ifdelete name=video intf=ethport4

Har ingen anelse om det fungerte, virker ikke sånn, men fikk ingen "Command not allowed"

Nå skal det sies at når jeg spurte etter pppoe brukernavn og passord så fikk jeg i svar at jeg hadde DHCP oppkobling, har dette noe å si på metoden denne routeren settes i Bridge mode på?

Håper på noen smarte hoder der ute, da jeg kjenner jeg begynner å bli litt for gammel til å henge med i dette om dagen :tease:

Endret av Funix
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk beskjed om at Thomson789vn routeren var den eneste som var støttet av VDSL sentralen her i byen. Har enda ikke funnet løsning på bridge problemet.

En ting er sikkert, Nextgentel skal sies opp så snart bindingstiden er gått ut...

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...