Gå til innhold

BK: Kveldstund ved Stavernskysten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et flott bilde dette. Syns kompen ble bra og et fint dust lys. Jeg ser skarpheten i detaljene innover i bildet synker ganske kraftig. Med denne blenderen burde dybdeskarpheten bie noe bedre. Du har jo lang lukkertid her og har du ikke brukt stativ så er det nesten umulig å få det superskarpt. Har du ikke stativ får du kanskje heller sette ISO til auto eller øke den manuelt. Da går lukkertiden ned. Jeg bruker ofte faste underlag i terrenget, en stolpe e.l. som stabilt underlag, da får du samme effekt som med stativ.

God helg.

Harald G.

Lenke til kommentar

Et flott bilde dette. Syns kompen ble bra og et fint dust lys. Jeg ser skarpheten i detaljene innover i bildet synker ganske kraftig. Med denne blenderen burde dybdeskarpheten bie noe bedre. Du har jo lang lukkertid her og har du ikke brukt stativ så er det nesten umulig å få det superskarpt. Har du ikke stativ får du kanskje heller sette ISO til auto eller øke den manuelt. Da går lukkertiden ned. Jeg bruker ofte faste underlag i terrenget, en stolpe e.l. som stabilt underlag, da får du samme effekt som med stativ.

God helg.

Harald G.

Tusen takk Harald! Ser absolutt hva du sier. Så det var noe galt med bilde og klarte ikke å plassere det. Blir jo så blind på eget ;)

Sikkert flere ting som bør rettes opp. Jeg hadde stativ, så noen god unnskyldning har jeg ikke. Tusen takk for god hjelp , og god helg til deg også :)

Lenke til kommentar

Kan jo hende du har fokusert i forgrunnen. Best er det å legge fokuset ca 1/3 inn i bildet og kanske minske blenderen noe. Her er det bare å prøve seg frem.

HG

Tusen takk Harald! Høres veldig mulig ut, at det var det jeg gjorde :)

Fin sommeridyll du har her - flott motiv :)

Tusen takk Thorild! Lengter fortsatt etter sommer, så da kommer de få minnene:)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...