Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Spm ang leiebil og kontrakt.

Danda

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har bare ett spm ang leiebil og kontrakt.

Jeg holder på med en sak mot en bilforhandler, har holdt på i ca 1 år nå og saken ligger hos forbrukertvistutvalget.

Jeg leverte bilen til forhandler da girkassa røyk og de byttet den på reklamasjon.

Fikk leiebil da de hadde bilen inne 1 måned, skrev ikke kontrakt å fikk aldri se den heller da servicefolka var gått for dagen og bare selgerne var der når jeg kom.

Da jeg hadde hatt bilen i 3 uker klarte jeg å skrape den ene siden i parkeringshus :nei2:

Da jeg leverte bilen nærmest presset de på for at jeg skulle betale 10000kr i egenandel noe jeg gjorde da jeg trossalt hadde skadet den.

Det jeg lurer på vist jeg hadde nektet å betale kunne de anmeldt meg da? eller tatt saken videre, jeg hadde jo ingen kontrakt med de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle det være relevant hvorvidt du har signert en kontrakt eller ikke? Du har da vitterlig inngått en avtale om lån av bilen, uavhengig av form. Det er selvfølgelig vanskelig å etablere det konkrete innholdet i en avtale uten noen skriftlige dokumenter, men at du skal betale for reparasjonen når du ødelegger det du låner er da helt naturlig. De kunne nok ikke anmeldt deg, at folk ikke betaler for seg er ingen sak for politiet, men de kunne åpenbart gått til retten for å få pengene sine ja.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er relevant da jeg ikke fikk se en kontrakt, ikke skrive under på papirene som sa jeg skulle betale 10000kr i egenandel. Å på kontrakten som jeg fikk se nå står det "Ved ev.skader/uhell betaler leietaker av bilen egenandel- begrenset oppad til 10000kr" hvem bestemmer da at jeg skal betale 10000kr?

Jeg har ikke inngått avtale med de om noe ang leiebilen verken muntlig eller skriftelig, jeg leverte inn bilen min i forhold til en reklamasjon på en del på girkassen som røyk til en pris av 30000kr, de hadde bilen min inne i 1 måned uten å gjøre jobben, de utførte jobben først etter at forbrukerrådet tok kontakt da jeg vurderte å få hevet kjøpet da det har vært mye galt med den. 2 dager etter fikk jeg beskjed at jeg kunne hente bilen min og da hadde de enda ikke utført en annen reklamasjon på bilen som de ble enig om å fikse måneden før...

Endret av Danda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...