Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Veldig realistiske drømmer, har vansker med å skille drøm fra virkelighet.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

oops.

vel... jeg har i en mnd nå hatt extremt virkelige drømmer som jeg ofte har vansker med å skille fra virkeligheten.

drømmene mine starter alltid med at jeg våkner og jeg starter en vanlig dag, så skjer en eller annen ulykke / tragedie som fex. bilulykke, dødsfall, behring breivik rømmer fra fengsel etc.

jeg har ikke fortalt dette til familie eller venner.

jeg stresser veldig med dette og det sliter på min mentale helse.

burde jeg dra til lege å finne ut hva det er eller skal jeg bare vente og se om det går over?

jeg klarer ikke skille det fra virkeligheten før jeg har sjekket alle nettaviser når jeg våkner og sjekker med familiens humør dagen etter. Anonym poster: 9a0bd88ad7e56856d76a1f9d4199f37d

Lenke til kommentar

Er litt i samme båt selv. Er omtrent alltid desiorientert etter å ha drømt, og trenger vel noen minutter for å finne ut hva slags virkelighet jeg står i etter å ha våknet. Men jeg har ikke slitt med så ekstreme drømmer da.

Mest sannsynlig tror jeg Psykolog kan hjelpe deg litt, men jeg vet ikke hvor mye.

Lenke til kommentar

Det er mange ting som kan påvirke her.

Psyken styres av hendelser, trossystem, underbevissthet, matinntak, mikroorganismer, skader etc.

Det hele er veldig komplekst.

Den psykologiske symbolikken minner om tap av kontroll og angst for negative hendelser.

Kanskje du kan gjøre ting som hjelper deg til å føle større grad av kontroll og trygghet ?

Rådet over med å bearbeide det hos psykolog er verdt å høre på.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Prøver selv å huske flere drømmer da det er noe jeg er veldig interessert i, så kan nok ikke hjelpe der. Jeg har også få virkelig jævlige drømmer jeg husker, de fleste "marerittene" mine er bare veldig stressende og irriterende. Men når du sier det, husker jeg faktisk en gang jeg trodde det hadde skjedd noe med søsteren min etter en drøm.

Posten din minnet meg om en film jeg har sett. Waking Life heter den. Link til IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0243017/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...