phel21 Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 (endret) IP67 tetting skal tåle nedsenking 1 m under vann i 30 min. Testene blir vel gjerne utført i saltvann. De formelle kravene til testen spesifiserer ikke salt eller ferskvann, men selv saltvann leder ikke strøm godt nok til å skape strømmer som hverken forstyrrer apparatenes drift eller tapper batterier ved de spenningene det er snakk om her. Sålenge det indre av telefonen forblir tørt spiller det ingen rolle om kontaktpunktene legges i saltvann en times tid. Man må nok tilsette sterkere elektrolytter for at det skal oppstå problemer. Endret 20. august 2012 av phel21 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Konklusjonen på dette må jo være at det som mye annet kommer an på personlige preferanser. I denne tråden er det lyd som er blitt fokus for de siste postene, ofte er det kamera som er det viktigste for mange, og skjerm. Eller ytelse, tilgjengelig minne osv osv... Noe som kan være positivt for en, kan være negativt for en annen. Eksempelvis vil jeg ha forholdsvis stor skjerm, mens kona aldri i verden kunne tenke seg "den klumpen jeg har" - verdens beste mobiltelefon Galaxy Nexus. Andre igjen krever at den tåler juling, det er mindre viktig for meg, da den stort enten ligger i lomma, på skrivebordet eller montert i bilen. Kvalitet på lydopptak er kanskje det minst viktige for meg, men åpenbart viktig for mange. Men lar meg også imponere av lyden fra videoene lagt ut her, og kan nok bare glemme tilsvarende fra Nexus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg