Gå til innhold

16 år - trenger penger

Anbefalte innlegg

Er 16 og er keen på jobb. Problemet er at jeg har lett såpass lenge at jeg gir opp. Er lei av å sende søknad til butikker uten positivt svar.

Noen tips for hvordan man kan tjene penger? Kjøp fra utlandet og salg på finn er kanskje noe for meg, men hva kan selges?

Setter pris på alle svar.

I need money

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Har du hørt med NAV? De hjelper deg å finne jobb selv om du er 16 år. De hjalp i alle fall meg den gang jeg var på alderen din og var på utkikk etter en inntekt. Jobb fikk jeg også :)

Lenke til kommentar

Er 16 og er keen på jobb. Problemet er at jeg har lett såpass lenge at jeg gir opp. Er lei av å sende søknad til butikker uten positivt svar.

Noen tips for hvordan man kan tjene penger? Kjøp fra utlandet og salg på finn er kanskje noe for meg, men hva kan selges?

I need money

Hvis du bor i Oslo, eller i storbyer der snapbacks er populært kan du kjøpe dem i stor kvanta fra ebay eller andre sider, for å selge dem for 200 kr pr stk. Innkjøpsprisen for de mest populære capsene er ca $5.

Lenke til kommentar

Har du hørt med NAV? De hjelper deg å finne jobb selv om du er 16 år. De hjalp i alle fall meg den gang jeg var på alderen din og var på utkikk etter en inntekt. Jobb fikk jeg også :)

Det var vel veldig lite lønn å få der?

Les posten hans ein gong til. "De hjelper deg få finne jobb".

Du kan jo begynne å sende søknader fleire steder enn berre butikker?

Servitør, vaskehjelp, ekstrahjelp osv osv.

Om du har sendt mange søknader utan at det hjalp, så er det kanskje noe galt med søknaden din? Det kan NAV eller læraren din hjelpe deg med.

Stikk innom butikker og spør om du kan få jobbe der grattis i 1 månad. Det gir deg ERFARING og sjangsen å vise deg frem.

Gjer ein FANTASTISK jobb, jobb ræva av deg for å få ekstremt gode anbefalinger når du er ferdig der.

Om det står på CVen "jeg jobbe i 1 månad frivillig på rema blabla for å finne ut om det er noe for meg. Jeg likte meg vedlig godt der og vil veldig gjerne jobbe med det." Og legger du ved veldig, veldig gode referanser, då vil du få jobb i løpet av dine neste 4-5 søknader.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Det var vel veldig lite lønn å få der?

Les posten hans ein gong til. "De hjelper deg få finne jobb".

Du kan jo begynne å sende søknader fleire steder enn berre butikker?

Servitør, vaskehjelp, ekstrahjelp osv osv.

Om du har sendt mange søknader utan at det hjalp, så er det kanskje noe galt med søknaden din? Det kan NAV eller læraren din hjelpe deg med.

Stikk innom butikker og spør om du kan få jobbe der grattis i 1 månad. Det gir deg ERFARING og sjangsen å vise deg frem.

Gjer ein FANTASTISK jobb, jobb ræva av deg for å få ekstremt gode anbefalinger når du er ferdig der.

Om det står på CVen "jeg jobbe i 1 månad frivillig på rema blabla for å finne ut om det er noe for meg. Jeg likte meg vedlig godt der og vil veldig gjerne jobbe med det." Og legger du ved veldig, veldig gode referanser, då vil du få jobb i løpet av dine neste 4-5 søknader.

Gode råd er gratis +rep

Lenke til kommentar

Har du vurdert å bli støttekontakt? Ganske bra betalt, enkel jobb og man trenger ikke noe utdannelse. Gutter/menn er også ettertraktet i det området der.

Må man ikke ha kontakter for å få være det?

Jeg har en kompis som er støttekontakt, men han ble anbefalt av hans fars venn.

Lenke til kommentar

I need money

Hvis du bor i Oslo, eller i storbyer der snapbacks er populært kan du kjøpe dem i stor kvanta fra ebay eller andre sider, for å selge dem for 200 kr pr stk. Innkjøpsprisen for de mest populære capsene er ca $5.

hvor kan jeg så selge da? Finn?

Har du vurdert å bli støttekontakt? Ganske bra betalt, enkel jobb og man trenger ikke noe utdannelse. Gutter/menn er også ettertraktet i det området der.

ossen blir man en sånn?

Lenke til kommentar

Jeg bare gikk inn på min kommune sin hjemmeside og fant kontaktinfo der. Så snakket jeg med personen som var ansvarlig og fikk vite hvem jeg skulle være støttekontakt for. Ganske simpelt.

Hvor gammel er du så? Hvem er du støttekontakt for? (barn/eldre)

Hva ligger lønnen på?

Takk for tipset, dette vil jeg virkkelig prøve ut..

Er det slik at jeg skal ta med vedkommende ut på tur osv?

Lenke til kommentar

Er 20 nå, men var vel 16-17 når jeg drev på med det. Jeg var støttekontakt for en gutt med williams-syndrom.

Lønnen ligger på 120kr(kommer vel an på hvor gammel man er)+40kr som skal gå til ting dere gjør sammen. Men faren til han jeg var støttekontakt for dekket alle utgiftene, så jeg hadde 160kr timen. Syntes ikke det var så dårlig på den tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I need money

hvor kan jeg så selge da? Finn?

Ja, eller på facebook (hvis du har). Du kan også opprette en salgsblogg (blogg.no, fordi det er gratis) å spre bloggen til hvem som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...