Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Et innlegg om oss "kjærlighetsløse"

Anbefalte innlegg

Hahaha... Ja slike tenkemåter som TS og Staketten kommer med her, er omtrent som å klage over at man har lite muskler og be om at noen må løfte vektene for dem.

Greit: Det er trening på gang. Vektene står der. Prøver å lyfte på dei, men dei er altfor tunge. Har ikkje krefter til å lyfte på dei. Ikkje knapt opp frå golvet ein gong.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hahaha... Ja slike tenkemåter som TS og Staketten kommer med her, er omtrent som å klage over at man har lite muskler og be om at noen må løfte vektene for dem.

Greit: Det er trening på gang. Vektene står der. Prøver å lyfte på dei, men dei er altfor tunge. Har ikkje krefter til å lyfte på dei. Ikkje knapt opp frå golvet ein gong.

I såfall, finn noen vekter som er så lette at du klarer å løfte på de, selv om det skulle vise seg å være to pingpong-baller som er limt fast til en tannpirker. For å fortsette på den analogien så virker det som du forsøker å hoppe rett på 150 kilo fordi du tror det vil gjøre deg vellykket/lykkelig og nekter å innse at man gjerne må starte mye lengre ned på lista og jobbe seg oppover.

Jeg er i det hele tatt litt overrasket over at du bet rett på den der, noe som i bunn og grunn illustrerer det jeg skrev om ryggmargsrefleks for et par sider tilbake.

EDIT: Det virker rett og slett som om du skummer gjennom i full fart og så fyrer løs uten å tenke på hva du har lest eller hva du selv skriver. Det kan kanskje virke trygt og fint, men det signaliserer også at du mangler selvinnsikt, noe som er uattraktivt.

Endret av Raven_Heart
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har du noensinne vært på et treningsstudio?

Det jeg går på har manualer fra 2 kg til 50 kg.

Sånn er det i sosiale situasjoner også. Men det tror jeg egentlig du forstår. Jeg lurer på om du bare troller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du noensinne vært på et treningsstudio?

Det jeg går på har manualer fra 2 kg til 50 kg.

Sånn er det i sosiale situasjoner også. Men det tror jeg egentlig du forstår. Jeg lurer på om du bare troller.

Dette dømet er ikkje samanlikn-bart med situasjonen, så gale blir det uansett.

Lenke til kommentar

Det er faktisk svært sammenlignbart.

Hvor flink du er i sosiale sammenhenger, hvor flink du er til å plukke damer på byen, og hvor flink du er til å hinke på en fot, er knyttet til én ting. Trening. Repetisjon. Utfordring.

Å begynne rolig, og deretter øke "vanskelighetsgraden", gjør at du til slutt vil klare toppnivå.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Forresten er jeg svært pessimistisk på vegne av seksuelt frusterte folk som automatisk skyter ned alle forslag til hvordan ting kan gjøres bedre.

Dette er en forsvarsmekanisme av det svært lite nyttige slaget.

Jeg har instruert litt i sjekking for morro skyld og hjulpet flere til å bli bedre og minst en fyr på 30 til å få seg noe for første gang.

For å si det sånn: Vedkommende satt ikke og survet og fant grunner til hvorfor alt ikke kom til å virke.

Lenke til kommentar

Nå skrev jeg ikke at et bra utseende automatisk gav masse selvtillit. Bare at det gav en boost. Om du ser et fint hus i en salgsannonse så går du jo gjerne og titter på det, for så å finne ut at det er råttent. Men i det minste kommer folk :p

Det jeg mener er altså at om man føler seg bra med hvordan man tar seg ut så hjelper det på hvordan du fremstår. Men det hjelper ikke spesielt mye om du står med henda i lomma i et hjørne og depper slik jeg gjør.

Lenke til kommentar

Nå skrev jeg ikke at et bra utseende automatisk gav masse selvtillit. Bare at det gav en boost. Om du ser et fint hus i en salgsannonse så går du jo gjerne og titter på det, for så å finne ut at det er råttent. Men i det minste kommer folk :p

Det jeg mener er altså at om man føler seg bra med hvordan man tar seg ut så hjelper det på hvordan du fremstår. Men det hjelper ikke spesielt mye om du står med henda i lomma i et hjørne og depper slik jeg gjør.

Hadde/har det samme problemet som deg, noen dager føles alt bare helt jævlig liksom.

Lenke til kommentar

Selvtillit er da ikke en ting som hjelper noe særlig. Det trekker kanskje ned om man ikke har det, men såvidt jeg kan skjønne trekker det ikke opp under noen omstendighet. Jeg er blant dem som aldri får seg dame, men selvtilliten er strengt tatt fin og høy. Topp 3 årsak for min del er rett og slett at jeg ikke kommer over single jenter. Det nytter jo ikke å ha en flørtende tone når alle er opptatt :nei:

Lenke til kommentar

Selvtillit er da ikke en ting som hjelper noe særlig. Det trekker kanskje ned om man ikke har det, men såvidt jeg kan skjønne trekker det ikke opp under noen omstendighet. Jeg er blant dem som aldri får seg dame, men selvtilliten er strengt tatt fin og høy. Topp 3 årsak for min del er rett og slett at jeg ikke kommer over single jenter. Det nytter jo ikke å ha en flørtende tone når alle er opptatt :nei:

Mja, stort sett uenig. Nok selvtillit til at du er komfortabel med å snakke med jenter i en hver setting er kritisk, og det er mange handlinger som krever god selvtillit som fundament for at man skal kunne klare å gjøre de.

Jeg kan nevne blikkontakt som et eksempel. De fleste syns det er ubehagelig å holde blikket til ei jente mer enn noen få øyeblikk, og å holde det over lengre tid uten å se vekk eller flakke med blikket krever litt baller.

Berøring er et annet område, og hvis du går på google og søker på "hover hand" finner du en del fine eksempler på hvordan de som ikke har nok selvtillit gjør det. Man må være villig til å ta initiativ til fysisk kontakt, og gjerne bruke berøring til å understreke poenger. En høylytt nattklubb er for eksempel et premieeksempel, da dere må lene dere inn mot hverandre for å høre hva den andre sier, noe som er en ypperlig anledning til å ta på henne. Har du ikke selvtillit så begraver du deg fort i katastrofetenking og tror gjerne det går til helvete bare du tilfeldigvis kommer borti henne med en finger.

Et tredje område er eskalering, da det er litt risikosport og folk med liten selvtillit gjerne vil være helt sikre på at jenta vil det samme som de vil og/eller trenger invitasjoner skrevet med meterstore bokstaver før de tar sjansen. Og da kan det fort være for sent.

Område nummer fire er å tørre å ta sjanser, være sårbar og vise at man ikke er ufeilbarlig. Det er kanskje litt for de mer avanserte, men det å åpne seg for et menneske og tørre å risikere å gjøre feil kan fort være noe av det tøffeste de gjør. Har du liten selvtillit er det lett å sette opp en ufeilbarlig fasade, fordi du tror du ikke vil bli likt hvis du driter på leggen.

Fotnote: Hvis absolutt alle jentene du prøver deg på er opptatt så vil jeg påstå du enten gjør noe feil, da det er en overraskende vanlig skremselstaktikk for å bli kvitt innpåslitne mannfolk, går etter feil jenter eller bør bytte arena. Noen vil være opptatt, men statistisk sett burde det være klin umulig å bare støte på opptatte jenter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan godt være areanen ja. Når jeg sier at de er opptatt er det fordi de er opptatt, ikke fordi jeg er innpåsliten (strengt tatt prøver jeg meg ikke da jeg finner ut sånt på forhånd). Det er rett og slett sånn at alle er opptatt der jeg møter dem (som ikke er på byen, da jeg føler at sex --> bli kjent er helt feil rekkefølge). Nå er jeg 24 også, så nesten halvparten av damene på min alder har jo barn allerede og er godt etablerte.

Apropos selvtillit var den nok dårlig før, som nok er litt av grunnen til at jeg personlig aldri kom meg inn på markedet i skolealder mens alle debuterte og eksperimenterte. Det er overhodet ikke selvtillit det står på nå, da jeg har forandra meg veldig siden den gang. Mer mangel på passende situasjoner.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...