Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Et innlegg om oss "kjærlighetsløse"

Anbefalte innlegg

Du tar fullstendig feil. Det at det i det hele tatt finnes psykologer er egentlig bevis nok på at du tar feil. Det er ikke alle som har viljestyrken til å ta tak i problemene og følge dem opp på egenhånd. Spesiellt hvis man er inni en ond sirkel, og du har aldri vært inni en skikkelig ond sirkel hvis du har klart å komme ut igjen helt på egnehånd. Selvsagt trengs det egneinnsats også, man må være villig til å kunne endre tankemønster, men hjelp fra utsiden er det som er hoveddrivkraften.

Og for dem som tror jeg ikke har lyst å endre meg i det hele tatt, er dette feil. Jeg vil gjerne bli mer sosial og utadvendt, men jeg vil ikke bli en badboy. Det passer ikke min personlighet i det hele tatt, ei heller mine prinsipper.

En psykolog dytter ikke endringene på deg. Han ber deg utfordre deg selv, og oppsøke situasjoner du ikke er vant med. Gjerne gjennom en "slagplan" og samtaler.

Hva gjør en psykolog.

Igjen. Det er du som må ville endre deg selv, og å ta de første stegene. Hvis du tror du er hjelpesløs uten andre, så stikk til en psykolog og bruk litt penger. Kanskje du vil finne ut at en psykolog er en støttespiller som hjelper deg til å hjelpe deg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å oppsøke en psykolog er et sjansespill da de alle gir ulike diagnoser og forslag til behandling. Unntaket er en spesialist som jobber innenfor et smalt felt og kan vise til at det han/hun praktiserer har en effekt. Hjelp til selvhjelp er stort sett bedre enn å la en psykolog forsøke å "reparere" seg etter prøv og feil-metoden og teorier som ikke kan bevises vitenskapelig.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Å oppsøke en psykolog er et sjansespill da de alle gir ulike diagnoser og forslag til behandling. Hjelp til selvhjelp er stort sett bedre enn å la en psykolog forsøke å "reparere" seg etter prøv og feil-metoden og teorier som ikke kan bevises vitenskapelig.

Hvilken planet lever egentlig du på? Psykologi studeres etter vitenskapelige kriterier og selv om det ikke er noen 100% eksakt vitenskap har psykologer langt mer relevant utdannelse og trening enn folk som kommenterer her.

Det er sikkert bra med selvhjelp. Problemet er bare at noen folk sitter så hardt fast i gjørma at man kan ikke forvente at de klarer å dra seg ut av det helt på egenhånd.

Endret av Cosmik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Psykologer har utdannelse og trening til å diagnostisere folk ut i fra den diagnostiske manual og sette disse på medikamenter. Noen få praktiserer alternativ behandling og kan vise til resultater som "beviser" at de faktisk er til hjelp.

Du overser det faktum at noen av de som kommenterer har eller har hatt problemer selv og kan gjennom førstehånds erfaring gi svært gode råd. Utdanning tilsier kun at man lese en bok og hente ut informasjonen fra venstre hjernehalvdel.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Psykologer har utdannelse og trening til å diagnostisere folk ut i fra den diagnostiske manual og sette disse på medikamenter. Noen få praktiserer alternativ behandling og kan vise til resultater som "beviser" at de faktisk er til hjelp.

For noe tøv, du forveksler psykologer med psykiatere. Psykologer er ikke medisinere og har ikke lov til å skrive ut medikamenter.

http://no.wikipedia.org/wiki/Psykolog_(norsk_helsepersonell)

se avsnitt 5, "Formell kompetanse"

Du overser det faktum at noen av de som kommenterer har eller har hatt problemer selv og kan gjennom førstehånds erfaring gi svært gode råd.

Haha. Et par poster lenger opp skrev jeg:

"Jeg er faktisk positivt overrasket over hvor mange folk som har gitt gode og konstruktive tilbakemeldinger til TS."

Utdanning tilsier kun at man lese en bok og hente ut informasjonen fra venstre hjernehalvdel.

For noe tull. Forresten, informasjon lagres ikke bare i venstre hjernehalvdel.

Endret av Cosmik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Å oppsøke en psykolog er et sjansespill da de alle gir ulike diagnoser og forslag til behandling. Hjelp til selvhjelp er stort sett bedre enn å la en psykolog forsøke å "reparere" seg etter prøv og feil-metoden og teorier som ikke kan bevises vitenskapelig.

Hvilken planet lever egentlig du på? Psykologi studeres etter vitenskapelige kriterier og selv om det ikke er noen 100% eksakt vitenskap har psykologer langt mer relevant utdannelse og trening enn folk som kommenterer her.

Det er sikkert bra med selvhjelp. Problemet er bare at noen folk sitter så hardt fast i gjørma at man kan ikke forvente at de klarer å dra seg ut av det helt på egenhånd.

En psykolog er ikke annet enn en proffesjonell samtalepartner, og så er det opp til en selv hvor god den psykologen eller samtalepartneren kan bli, ved ens egen deltakelse i prosessen. På tross av at man vet bedre, er det forbausende mange som tror at en psykolog kan utføre tryllekunster. Det kan psykologen slett ikke ...

:)

Lenke til kommentar

Cosmik:

Jeg sa ikke at de skriver ut medikamenter. Jeg sa at de kan få satt pasienten på medikamenter og dette gjør de ved å kontakte en lege i avdelingen.

Informasjon som hentes ut uten å tenke selv lagres i venstre hjernehalvdel. Utdanningssystemet skaper mennesker som repeterer informasjon de har fått matet inn fremfor mennesker som tenker selv da disse er uønsket i samfunnsviktige posisjoner siden mennesker som tenker selv er vanskeligere å manipulere og kompartmentalisere.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at de skriver ut medikamenter. Jeg sa at de kan få satt pasienten på medikamenter og dette gjør de ved å kontakte en lege i avdelingen.

Du blir ikke medisinert mot din vilje for å komme og klage litt over hvordan det går med jentene. Det er mye annet psykologer også kan gjøre mot f.eks sosialangst. Samtaleterapi, eksponeringsterapi, kognitiv terapi osv.

Det spiller ikke noen rolle hva du sa lengre opp når du senere skrev at en psykolog er bedre skikket enn de som svarer i tråden.

Det er ikke noen motsetning mellom å gå til en psykolog og å høre på folk med livserfaring. Hvis du mener at det ene utelukker det andre så får det stå på din regning. Eller bare troller du?

Informasjon som hentes ut uten å tenke selv lagres i venstre hjernehalvdel. Utdanningssystemet skaper mennesker som repeterer informasjon de har fått matet inn fremfor mennesker som tenker selv da disse er uønsket i samfunnsviktige posisjoner siden mennesker som tenker selv er vanskeligere å manipulere og kompartmentalisere.

Har du noen formell trening i nevrovitenskap, siden du er så skråsikker på hvordan hjernen fungerer?

Det siste du skriver høres ut som en konspirasjonsteori. Det skal du selvfølgelig få lov til å tro på selv, men vennligst ikke spre slike vrangforestillinger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Repetering, manipulasjon og kompartmentalisering er godt etablerte virkemidler. Det er mange posisjoner i samfunnet der man jobber på en "kun det an behøver å vite"-basis.

Du må gjerne dømme meg uten å kjenne min bakrunn og tro at jeg hadde orket å poste her uten grunnlag for å uttale meg.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Men hva skjer med at relativt stygge gutter (for å si det rett ut) får seg de fine jentene? Bare på grunn av at de tørr å si det de mener, og slenge drit til andre som ikke tørr å si dem imot?

Eller gutter med ræva full av penger, men et utsenede som ikke er noe å skryte av.

Endret av Chillin123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må gjerne dømme meg uten å kjenne min bakrunn og tro at jeg hadde orket å poste her uten grunnlag for å uttale meg.

Litt lenger opp i tråden her skrev du følgende: "Får du ikke damer er ikke verden klar for det ennå."

Med sånne råd kan det iallefall virke som du ikke har noen god bakgrunn for å gi råd om hvordan sjarmere det motsatte kjønn ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men hva skjer med at relativt stygge gutter (for å si det rett ut) får seg de fine jentene? Bare på grunn av at de tørr å si det de mener, og slenge drit til andre som ikke tørr å si dem imot?

Det er flere ting som kan delvis kompensere for dårlig utseende:

- Selvsikkerhet

- Naturlig autoritet

- Karisma

- Sosiale ferdigheter

- Kroppsform, klesstil.

- Status

Eller gutter med ræva full av penger, men et utsenede som ikke er noe å skryte av.

Dette er også en mulighet ja ;)

Lenke til kommentar

Litt lenger opp i tråden her skrev du følgende: "Får du ikke damer er ikke verden klar for det ennå."

Med sånne råd kan det iallefall virke som du ikke har noen god bakgrunn for å gi råd om hvordan sjarmere det motsatte kjønn ;)

Det er nok du som ikke skjønner det jeg skrev. Jeg datet over 50 damer uten å få noen av de. Da verden var klar fikk jeg dame uten å prøve.

Lenke til kommentar

Det er nok du som ikke skjønner det jeg skrev. Jeg datet over 50 damer uten å få noen av de. Da verden var klar fikk jeg dame uten å prøve.

Nei jeg er ikke så overtroisk, skjønner du. Jeg tror forklaringen er så enkel som at du begynte å oppføre deg mer hensiktsmessig, eller sluttet å gjøre feil ting. Det er litt lettere å forholde seg til konkrete forklaringer enn å vente på at "verden blir klar", hvis man har et problem man vil løse ;)

Lenke til kommentar

Det betyr at man skal slappe av og la ting skje naturlig.

Ett av mine favorittsitater:

"There is hope for the future. And when the world is ready for a new and better life, all this will someday come to pass."

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig ingen som har noe med å si hvordan du skal innrette deg.

Men hvis du har vært på 50 dates uten å få deg noe så tror jeg ikke du er rett person til å gi andre råd om hva de bør gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen dømmer du uten å kjenne til bakgrunnen. Kjekt at du tar det helt uten sammenhengen.

Kanskje best om du ikke leser hva jeg skriver. Jeg bommet en del dater mellom 1999 og 2003, derfor bør jeg ikke gi råd nesten 10 år senere?

Få seg noe, ja. Få forhold, nei.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Ett av mine favorittsitater:

"There is hope for the future. And when the world is ready for a new and better life, all this will someday come to pass."

Kvifor heiter du "BadCat", og ikkje "GoodCat" eller "NiceCat"?

Og er du einig eller ueinig i fylgjande utvikling av ditt eige utsegn? (Ja, dette er sett meget på spissen.)

Sett at eg nå i kveld går på byen og valdtek ei jente; Var da tida inne for at eg skulle kvitte meg med jomfrudomen min?

Og snudd opp ned: Sett at jenta også var jomfru; Var da tida inne for at ho skulle miste jomfrudomen mot hennar eige ynskje?

Da måtte jo tida vera inne for det når du seier at ingenting er tilfeldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...