Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Et innlegg om oss "kjærlighetsløse"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å skrive noe etter innlegget til Raven_Heart blir som å hoppe etter Wirkola. Han treffer spikeren på alle punkter der. Strengt tatt trenger du ikke gjøre noe mer enn å lese det innlegget og ta det innover deg.

Jeg vil bare ytterligere understreke viktigheten av å skrinlegge snill gutt-imaget. Det kommer du ingen vei med; tvert imot er det oppskriften på å havne i friendzone. Jeg har sett altfor mange eksempler på det og jeg var i samme situasjonen selv tidligere. Jo fortere du kommer ut av det dess bedre for deg selv.

Det trenger ikke være så vanskelig heller. Det er ikke som om du behøver å bli en spradebass som alltid skal være festens midtpunkt og prøve seg på alle damene. Du kommer langt med å bare ha en litt røffere stil, utvise litt mindre respekt for lover og regler og ikke anstrenge deg så veldig for å fremstå som høflig eller korrekt. Noe annet som er kjempeviktig er å ikke virke for interessert i jentene du liker; vær heller litt kjølig.

Den røde tråden her er å ikke fremstå som en desperat person som mener at jenter burde bli sammen med ham ut av veldedighet fordi han er så snill og selvoppofrende.

Lenke til kommentar

Jeg skulle til å skrive et svar, men så at RavenHeart hadde nevnt alt jeg skulle nevne, og litt til! (... og på en bedre måte).

Uansett, det som virkelig hjalp meg, var å innse at vi alle er laget over samme lest. Det er ingen grunn til at du ikke skal kunne dra damer som "sjekkegutta", "pappagutten" eller "harryfolk med snus". Alt sitter i hodet ditt! Etter at jeg innså dette, skjønte jeg hvor lite mening det egentlig ga å være redd for å gå bort til ukjente damer på byen; hvor dumt det var å ikke tørre å si sin egen mening eller gjøre som man vil fordi man var redd for hva andre måtte mene. Det bare klaffet en dag, da jeg fant ut at hvis jeg fortsatte som før, så ville jeg få samme resutlater som før ...

Etter dette, klarter jeg faktisk å få ganske mange ONS og et par FB--bare ved å gi mer faen, og være flinkere til å sette mine egne behov først.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor er jeg da en singel, ukysset jomfru i en alder av 21, i landet med høyest andel one-night-stands? What the fuck, world?

Dette innlegget ble skrevet av en rimelig trøtt student og er ikke korrekturlest. Tar forbehold om feil og sånt. Er tråden plassert i feil, gis enhver moderator tillatelse til å flytte den til en mer passende kategori. God natt!

Du er for reflektert og intelligent, samt at du mangler ego, ei heller er du drevet av begjær - derfor får du ingen jenter ... Du utstråler kanskjenoe som ikke er så lett å skjønne for de som har innstilt gutterradaren sin på drømmebilder ala. Justin B.

Men jeg tror også at du kommer til å bli veldig fornøyd når rette "mottaker" oppfanger dine meget gode og rene signaler.

Så, hold ut, og bevilg deg den samme trøsten som "kvinnen" gjør; en mann er som en god vin - den blir bare bedre med tiden ...

Forøvrig ett veldig godt formulert førsteinnlegg.

:)

Lenke til kommentar

Raven_Heart har mer eller mindre skrevet et perfekt svar, så det er ikke så mye mer å tilføye.

Det eneste jeg vil legge til er at de fleste av oss i noen grad "lider av" det som i psykologiverdenen kalles perceptual reasoning, hvis jeg ikke husker feil.

Du ser det du vil se. Når du først begynner å forestille deg at snille, følsomme, sjenerte og romantiske gutter ikke drar damer, så begynner du også ubevisst å lete etter bevis for dette. Du forer din egen realitet og "stolthet" med empiriske bevis hele tiden. Du legger med andre ord merke til alle de sleske guttene som drar damer, men overser alle de snille guttene som er vel så populære.

Endret av Ruskeladd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mythbusting:

FRIENDZONE ER IKKE NOE DU HAVNER I ETTER HVERT!!!

Som alle andre, så bruker en jente et par sekunder på å bestemme seg for om du er venn, eller potensiell elsker/kjæreste. Det er ikke noe du gjør som kan sende deg i friendzone eller ikke. Det er en overhypet myte hvis funksjon er å lure gutter til å tro at det er noe man kan gjøre for å ikke havne der.

Tenk på deg selv, hvor lang tid bruker du på å avgjøre om jenta er

1 - Bare vennemateriale (would not bang)

2 - Potensiell fuckfriend eller flørt

3 - Våkne opp med resten av livet jente

For min del tar det toppen 5 sek å skille 1 fra 2 og 3, og litt lenger for å skille 2 og 3.

Poenget? Du er friendzonet i løpet av de første minuttene du snakker med henne.

Og om hun sier "at hun vil ikke ødelegge vennskapet" så er det en pen måte å si at du ikke er kjekk/pen nok, eller at du er kjedelig (altså ikke vekker noe erotikske følelser hos henne).

• Liker 8
Lenke til kommentar

Enig i det første du sier. Hvis du viser at du er keen på noe mer enn vennskap i begynnelsen, skal det mye til å havne i "vennesonen". Jeg mener forøvrig at "vennesonen" ikke finnes ...

Tror derimot det er annerledes for gutter, har ligget med kanskje 1/3 av venninnene mine (type dem jeg henger med til vanlig), og hadde sikkert ligget med de siste 2/3 òg dersom sjansen hadde bydd seg ... Kjenner mange andre som mener det samme.

Lenke til kommentar

Topnote: Med kjærlighetsløse mener jeg ikke personer som ikke viser kjærlighet, men personer som "ingen" elsker.

Anyway, dette er noe jeg har filosofert over i noen år nå, er hvorfor snille gutter aldri blir sett på som kjærestemateriale av jenter. Og hva er dette med friendzone?

------

Jeg har akkurat fyllt 21 år.......

Jeg er jente da, men jeg opplever delvis det samme. Jeg er ikke like jomfru og like ukysset, men likevel, jeg leter etter en sånn som deg. Noe som tydligvis ikke er så lett å finne. :p

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, vi er ikke lette å finne. Det er ikke fordi "alle som meg" er opptatt, men fordi "alle som meg" er en svært liten, nærmest usynlig del av befolkningen, som sansynglivis gikk ut på dato for ca 50 år siden. Nå er alt så overfladisk, og alt handler om status: Jenter skal ha en statuskjæreste. Han skal helst ligne på alle andre kjærester, kunne brukes til å gjøre vennindene sjalu, og ha alle mulige moteriktige kvaliteter. Skal kunne vises frem. Også klager de etterpå over at typen ikke viser følelser, eller ikke prioriterer dem. Men de har jo valgt det selv. Jeg blir tullete av å tenke på det :p

--------

Og så et svar til alle de andre:

--------

Først: Når det gjelder at jeg er snill, forventer jeg ALDRI å få noe igjen for det. Jeg ser på det som en positiv egenskap å være snill, og det ligger såpass dypt integrert i personligheten min at det er uaktuelt å "fjerne det". Jeg er heller ikke redd for å verken si eller stå for det jeg mener, og jeg gir en god faen i hva andre måtte mene om det. Så jeg er ikke usikker på meg selv på den måten heller.

Hvis det blir avgjort om man er potensiell partner i løpet av de første minuttene man møter vedkommende, kommer jeg aldri til å ha en sjans, med mindre noen opererer ut den sjenerte delen av meg. På en annen side er det veldig ulogisk å finne ut hvem som er potensiell kjæreste i løpet av de første minutter. Hovedsakelig fordi man aldri i løpet av disse minuttene vil klare å bli godt nok kjent med personen. Men hvis teorien stemmer, er det en god forklaring på hvorfor 50% av alle ekteskap ender opp med skillsmisse.

Veldig kort oppsummert sier dere at jeg må endre meg for å få disse alfamann-trekkene, men jeg må samtidig være meg selv. Hvis jeg endrer meg til en sjekketype, ville jeg ikke vært meg selv overhode. Og hvis jeg ikke gjør det, vil jeg være forever alone.

MIn konklusjon er at jeg rett og slett ikke er frekk nok, egoistisk nok, ignorant nok, osv. Jeg trodde det var om å gjøre å være så lite frekk, egoistisk og ignorant som mulig, og i et idealsamfunn ville nok det også være tilfelle. Men slik det er nå, er det de frekke, ignorante egoistene som vinner, fordi samfunnet, mote, trender og egentlig alt sammen er styrt av samme typen mennesker. Jeg er ikke et sånt menneske. Og jeg har ikke lyst å være et sånt menneske heller.

Hvis det er slik at det kommer til å ta måneder og år før jeg får oppleve en jente utifra hvem jeg er nå, kan jeg like gjerne gi opp med en gang. Jeg har allerede ventet i nok måneder og år, og folk liker jo å si at det blir bedre etterhvert. Det må være den nest største løgnen etter "I have read and accepted the licence agreement".

• Liker 2
Lenke til kommentar

MIn konklusjon er at jeg rett og slett ikke er frekk nok, egoistisk nok, ignorant nok, osv. Jeg trodde det var om å gjøre å være så lite frekk, egoistisk og ignorant som mulig, og i et idealsamfunn ville nok det også være tilfelle. Men slik det er nå, er det de frekke, ignorante egoistene som vinner, fordi samfunnet, mote, trender og egentlig alt sammen er styrt av samme typen mennesker. Jeg er ikke et sånt menneske. Og jeg har ikke lyst å være et sånt menneske heller.

Vell, tenk deg om. Hvor morsom er julaften om det er juleaften hele året? Jeg tror du er julaften hele året.

Det er ikke det jenter vil ha, de vil ha noe de må jobbe litt for, noe som utfordrer dem, og noe å bryne seg på. Utfordringer er det som driver folk, og om det ikke er utfordrende blir det kjedelig. Jeg er selv snill, som du, men jeg tenker på meg selv også, og forholdet. Du mp jobbe for å få det til å funke, og noe av jobben er å være nok uopnåelig til at jenta fremdeles finner deg interesant.

Hvis det blir avgjort om man er potensiell partner i løpet av de første minuttene man møter vedkommende, kommer jeg aldri til å ha en sjans, med mindre noen opererer ut den sjenerte delen av meg.

Rent utseendemessig selvfølgelig. Man vet fort om man er tiltrukket av en person eller ikke, og så må man ta det derifra.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Hvis det blir avgjort om man er potensiell partner i løpet av de første minuttene man møter vedkommende, kommer jeg aldri til å ha en sjans, med mindre noen opererer ut den sjenerte delen av meg. På en annen side er det veldig ulogisk å finne ut hvem som er potensiell kjæreste i løpet av de første minutter. Hovedsakelig fordi man aldri i løpet av disse minuttene vil klare å bli godt nok kjent med personen. Men hvis teorien stemmer, er det en god forklaring på hvorfor 50% av alle ekteskap ender opp med skillsmisse.

Jeg vet om mange sjenerte folk som drar damer, så det er en dårlig unnskyldning.

Det er ikke ulogisk i det hele tatt! Fysisk tiltrekning er faktisk vesentlig hvis et forhold skal fungere. Grunnen til at skillsmisseraten er høyere enn før er fordi verden har forandret seg. Kvinner kan nå fint overleve uten menn, og det er få lover som favoriserer "det sterkere kjønn". Dessuten er det ikke lenger tabubelagt å skille seg, ei heller en problematisk prossess. Legg også til at ikke alle mennesker er skapt for monogami, så ser vi at tallene plutselig gir mening.

Om noe, så er folk i dag flinkere til å tenke seg grundig om før de gifter seg, nettopp fordi de vet hvor problematisk(og unødvendig) et giftemål kan være. Det er lett å tro at folk i gamledager var mer romantiske etc. Sannheten er at de giftet seg fordi de "måtte". Så prøvde de heller å tilpasse seg partneren sin i ettertid.

Veldig kort oppsummert sier dere at jeg må endre meg for å få disse alfamann-trekkene, men jeg må samtidig være meg selv. Hvis jeg endrer meg til en sjekketype, ville jeg ikke vært meg selv overhode. Og hvis jeg ikke gjør det, vil jeg være forever alone.

Feil. For det første trenger du ikke være noen alfahann. De færreste som drar damer er typiske alfahanner. For det andre trenger du ikke endre deg selv, men heller fremgangsmåten din. For det tredje er ordet "endring" veldig negativt ladd i denne sammenhengen. Tenk heller på det som en "adaptering". Hvis du skal ha draget på jenter, så må du jo også appellere til dem. Hvis du synes at dette blir for urimelig så kan vi jo snu litt om på rollene. Ville DU blitt sammen med ei jente som er 50 kilo overvektig, aldri barberer eller steller seg, og banner høylytt i annenhver setning? Du lyver hvis du sier ja.

Og vips gjorde du det klart for oss alle hvordan du egentlig tenker. Den arrogante og virkelighetsfjerne holdningen din er dessverre altfor utbredt blant gutter som ikke har drag på damer. Det er trist, for det går ikke bare utover dere, men også de normale guttene som sliter på damefronten.

Jeg er spent på om du blir klokere med årene eller om du ender opp som en bitter tulling. Vanskelig å si på dette stadiet. Lykke til videre uansett.

Endret av Ruskeladd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I likhet med deg har jeg blitt mobbet. Jeg ble mobbed igjennom hele barneskolen, deler av ungdomskolen, og deler av videregående. Med mobbing mener jeg alt fra dytting til juling til drapstrusler på en daglig basis på barneskolen. På ungdomsskolen og videregående ble jeg utestengt fra grupper, og folk snakket bak ryggen på meg, selv når jeg var til stede og hørte det.

Jenter har aldri gitt meg oppmerksomhet. Jeg tror jeg kan telle på én hånt antall ganger jenter har gitt meg oppmerksomhet av seg selv i løpet av livet. Ellers er det alltid jeg som har begynt å snakke med meg, og det er ofte tydelig at de ikke er interesert. Et eksempel fra videregående var da jeg snakket med en jente før skolen begynte. Vi hadde vært på teater med klassen, og jeg spurte hva hyn syns om det og sånt. Hun svarte kort og ikke mer enn nødvendig, og virket overhode ikke interesert i å snakke. Så kom det en annen fra klassen bort, og i løpet av noen sekunder var de i full samtale. Det skal nevnes at denne jenta var den mest utadvendte i klassen, og snakket/flørtet med alle (untatt meg og en annen).

Så jeg har ikke hatt uttallige sjanser som jeg har misforstått eller oversett.

Det er forresten trivelig å høre at jeg er arrogant og virkelighetsfjern, og muligens ender opp som en bitter tulling. Det gir litt ekstra lys i dagen min! (*host* *sarkasme*).

Hvis du synes at dette blir for urimelig så kan vi jo snu litt om på rollene. Ville DU blitt sammen med ei jente som er 50 kilo overvektig, aldri barberer eller steller seg, og banner høylytt i annenhver setning? Du lyver hvis du sier ja.

Helt riktig, jeg svarer nei. Ikke på grunn av overvekten, det spiller i grunnen en svært veldig liten rolle, men hvis man er ekkel og uhygienisk, så er man liksom ekkel og uhygienisk.

Det er forresten interessant å se at du automatisk antar at jeg er overvektig, ustellt og stygg i munnen, basert på det grunnlaget at jeg ikke klarer å få meg kjæreste. Heldigvis så er jeg opptatt av hygiene, er vellstelt, og kler meg bra. Riktignok ikke i moteklær, men i rene, hele og ordentlige klær. Ikke joggebukse eller en fillete tsjorte, med mindre jeg skal trene. Jeg er riktig nok overvektig (ikke 50 kilo da, og heldigvis ikke i ansiktet :p), men jeg har sett nok overvektige gutter sammen med mildt sagt hotte jenter, så jeg vet at det ikke er avgjørende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forresten trivelig å høre at jeg er arrogant og virkelighetsfjern, og muligens ender opp som en bitter tulling. Det gir litt ekstra lys i dagen min! (*host* *sarkasme*).

Nå var ikke målet mitt å være trivelig heller. Jeg sier det bare som det er. Hvis du tror at grunnen til at du ikke har draget er fordi du ikke er en frekk drittsekk, så er du faktisk både arrogant og virkelighetsfjern.

Det er forresten interessant å se at du automatisk antar at jeg er overvektig, ustellt og stygg i munnen, basert på det grunnlaget at jeg ikke klarer å få meg kjæreste.

På ingen måte! Poenget mitt er bare at det er en grunn til at jenter ikke har vist noen interesse for deg, til tross for at du har gjort noen ærlige forsøk på og bli likt av dem. Du er ikke attraktiv for dem, på samme måte som du ikke ville funnet jenta jeg beskrev attraktiv. Man kan se helt normal ut og fortsatt være uattraktiv vet du.

Du kan ikke klandre jenter for at de ikke finner deg attraktiv. Det er ikke noe de kan gjøre med det.

Endret av Ruskeladd
Lenke til kommentar

Nå var ikke målet mitt å være trivelig heller. Jeg sier det bare som det er. Hvis du tror at grunnen til at du ikke har draget er fordi du ikke er en frekk drittsekk, så er du faktisk både arrogant og virkelighetsfjern.

Nå skrev jeg strengt tatt ikke frekk drittsekk, men at jeg var for lite frekk, egoistisk, og ignorant. Og flere av svarene her mener at jeg nettopp må ta mindre hensyn, være mer egoistisk, osv. for å få meg noe. Jeg sier jo selvfølgelig ikke at det ikke finnes unntak, men det trodde jeg var ganske innlysende. Og jeg kan garantere deg at jeg har mer livserfaring enn de fleste. Jeg tror ikke jeg faller innunder kategorien virkelighetsfjern for å si det sånn. Men alle har jo sin egen virkelighetsoppfatning. Hvis du synes jeg er arrogant fordi jeg mener badboys, "bærumsgutter", osv. er egoistiske eller ignorante, ja så er jeg arrogant. Jeg syns ikke selv jeg er arrogant, men hvis du føler deg støtt av det, så beklager jeg. Men da er du ironisk nok like arrogant selv.

Og med frekk mener jeg ikke frekk som i kriminell. Men frekk som i at en ikke prioriterer partneren, utnytter partneren for sitt eget beste, lyger til henne/han, osv. Mangel på respekt, med andre ord.

På ingen måte! Poenget mitt er bare at det er en grunn til at jenter ikke har vist noen interesse for deg, til tross for at du har gjort noen ærlige forsøk på og bli likt av dem. Du er ikke attraktiv for dem, på samme måte som du ikke ville funnet jenta jeg beskrev attraktiv. Man kan se helt normal ut og fortsatt være uattraktiv vet du.

Du kan ikke klandre jenter for at de ikke finner deg attraktiv. Det er ikke noe de kan gjøre med det.

Så jeg er uattraktiv. Det er et fakta. Jeg bør egentlig bare gi opp livet. Alternativet er å bli en som utnytter andre for sitt eget forgodtbefinnende, f.eks. en sjekker. Men det er så langt i fra hvem jeg er at jeg ikke ville klart det om jeg hadde lyst engang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men frekk som i at en ikke prioriterer partneren, utnytter partneren for sitt eget beste, lyger til henne/han, osv. Mangel på respekt, med andre ord.

Spørsmål: mener du at det i hovedtrekk er dette som må til for at man skal ha draget på damer? Hvis ja: du er virkelighetsfjern og arrogant.

Så jeg er uattraktiv. Det er et fakta. Jeg bør egentlig bare gi opp livet.

Eller så kan du bli mer sosial og gradvis adaptere deg til andre mennesker, istedet for å forvente at hele verden skal forandre seg for din skyld. Det finnes mange med samme bakgrunn som deg som faktisk ender opp med å få draget på damer, uten at drastiske forandringer må til.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Wow. Har noen noengang fortalt deg at verden ikke er svart-hvitt? Eller at kvinner ikke er en homogen gruppe? At man ikke er enten det ene eller det andre?

Det vil alltid være nyanser, men går du rundt og forteller deg selv at du er en uattraktiv taper, så er sjansen større for at andre vil se deg på den måten og. En sjekker er ikke nødvendigvis en drittsekk og en drittsekk er ikke nødvendigvis en sjekker.

Dersom du går rundt og forteller deg selv at alle som sjekker er drittsekker og at du da derfor ikke kan sjekke opp noen fordi du er "snill gutt", er det klart du vil få større vanskeligheter med å snakke med jenter.

Nå, her, i denne tråden så fremstår du mest som en kar som skylder på alle andre for at du ikke har fått deg dame. Samfunnet, damer som ikke nødvendigvsi handler logisk og "drittsekkene" som stjeler de.

LES innlegget til Raven_Heart, ikke bare skum gjennom. Han har mye bra å komme med.

Lenke til kommentar

Jeg tenker at jeg ikke fikk se ei jente naken i real life før jeg var 29 år, 8 måneder og 17 dager, og det var fordi jeg var så møkklei av å se "alle" andre få seg kjæreste/ONS/whatever at jeg bestemte meg for å finne en løsning :p

Har fungert i mange generasjoner det. I dag bør en vel ta seg en danmarkstur, men likevel. :green:

Lenke til kommentar

Noen burde spandere en øl på Raven_Heart for det innlegget der, for det traff spikern no så jævlig.

Jeg starta "livet" som snill gutt. Var jomfru til jeg var 20 og totalt knust da mitt første forhold gikk i dass et par år etter. En god stund etter dette tok livet seg opp, betraktelig! Etter at Raven_Heart har sagt det meste vil jeg bare tilføre mott råd: GI FAEN! Faktisk ganske bokstavelig talt gi faen. I de faser av livet der jeg har ønsket og prøvd å få meg en kjæreste har jeg bare framstått patetisk og seff ikke fått noe. Da jeg "ga opp", sluttet å prøve og bare levde livet snudde alt. I dag er jeg singel, har sønnen min 50% og har 3-4 jenter jeg treffer vennskapelig og seksuellt (når jeg gidder og har tid), kjæreste er uaktuellt for meg, det fører bare dritt med seg. Jeg er selvfølgelig farget av mine gleder og sorger, men det er vi alle. Slapp av, stress ned, livet er egentlig ganske langt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...