chris_83 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Hei, Har et htaccess problem jeg ikke klarer å fikse, så tyr nå til hjelp. Har i dag en rewrite regel for å gjøre URL-en på sidene mer brukervennlige. RewriteRule ^behandlere/([^/]+)/([0-9]+)$ ?content=behandlere&behandler=$2 [nc,L] RewriteRule ^behandlere/$ /?content=behandlere [nc] RewriteRule ^behandlere$ /?content=behandlere [nc] Dette fungerer bra, men i tillegg ønsker jeg å redirecte de gamle linkene til siden til de nye linkene. Dette får jeg ikke til å fungere. Problemet er at jeg enten for "too many redirects" altså det går i loop, eller så får jeg 403 Forbidden "you don't have access to" RewriteCond %{QUERY_STRING} ^content=behandlere&behandler=2$ RewriteRule ^(.*)$ /behandlere/anne-karin-gjørtz/2? [R=301] I htaccess filen ser koden slik ut. // Redirect gamle linker til nye RewriteCond %{QUERY_STRING} ^content=behandlere&behandler=2$ RewriteRule ^(.*)$ /behandlere/anne-karin-gjørtz/2? [R=301] // Rewrite for å få mer brukervennlige URL-er for brukeren og SEO grunner: RewriteRule ^behandlere/([^/]+)/([0-9]+)$ ?content=behandlere&behandler=$2 [nc,L] RewriteRule ^behandlere/$ /?content=behandlere [nc] RewriteRule ^behandlere$ /?content=behandlere [nc] Hvordan skriver jeg koden slik at de gamle linkene blir redirected til de nye og de nye blir omskrevet for å bli mer brukervennlige. Håper noen kloke hoder kan hjelpe Takk Endret 16. august 2012 av chris_83 Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Sorry for at jeg bumper mitt spørsmål, men håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 Fikk det til til slutt: ## Ny rewrite rule for ny struktur RewriteRule ^behandlere/([^/]+)/([0-9]+)$ index.php?content=behandlere&behandler=$2 [L] RewriteRule ^behandlere/$ index.php?content=behandlere [L] RewriteRule ^behandlere$ index.php?content=behandlere [L] ## Perminent redirect for gamle linker til ny - benyttet et skript for å lage en spesifikk RewriteRule for hver av de gamle linkene - PS!! Mange .htaccess filen er nå ca 4000 linjer RewriteCond %{QUERY_STRING} ^content=behandlere$ RewriteRule ^$ /behandlere? [R=301,L] RewriteCond %{QUERY_STRING} ^content=behandlere&behandler=2$ RewriteRule ^$ /behandlere/terapeut-navn/2? [R=301,L] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå