Gå til innhold

D-Link DIR-645 og torrents

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fått meg nytt nett fra CD og har derfor fikset meg en ny router, valget gikk da på DIR-645 etter anbefaling fra en kompis som hadde en slik selv. Men nå har jeg et problem med at jeg får ikke lastet ned torrents. Får et rødt kryss og har googlet meg frem til at jeg må fikse noe porter. Og det har jo ikke jeg peiling på, har prøvd og google meg frem til hvordan jeg kan fikse det, men har ikke fått til.

Så nå lurer jeg på om det er noen her som kan forklare det for meg? Hvilke tall skriver jeg i "TCP" boksen? "UDP"? Om noen kunne forklart det for meg som at jeg var 5 år så hadde jeg vært evig takknemlig

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows-vista/Enable-or-disable-network-discovery

I Bitcomet skal du ha en grønn indikasjon når porten er åpen.

Router:

Step 1: Open a web browser and type the IP address of the wireless router in the address bar (default is 192.168.0.1). Press Enter.

Step 2: The username is admin (all lower case) and, by default, the password is blank (nothing). Click OK.

Step 3: Click on the Advanced tab at the top and then click on Advanced Network on the left-hand side.

Step 4: Under the UPnP Settings section, check-mark the Enabled UPnP buttons to enable UPnP on the wireless router, or uncheck it to Disabled it.

Step 5: Click Save Settings at the top to apply the settings.

Lenke til kommentar

Har lastet ned uTorrent og fått det til og laste ned, men nå får jeg beskjed om at den ikke kan fortsette pga at dem ikke får tilgang til å "skrive" på disken min? Fungerer ikke på hverken C (hoved SSD med software osv) eller E (hvor jeg har alt mulig dritt som tar stor plass). Noen som har peiling på hvordan jeg fikser det? Prøvde og sjekke egenskaper, men fant ikke noe som "poppet".

Lenke til kommentar

Har lastet ned uTorrent og fått det til og laste ned, men nå får jeg beskjed om at den ikke kan fortsette pga at dem ikke får tilgang til å "skrive" på disken min? Fungerer ikke på hverken C (hoved SSD med software osv) eller E (hvor jeg har alt mulig dritt som tar stor plass). Noen som har peiling på hvordan jeg fikser det? Prøvde og sjekke egenskaper, men fant ikke noe som "poppet".

Forsikre deg om at du har nok ledig plass på harddisken, slett alt av unødvendig dritt som du ikke trenger. Du kan også endre på hvor filene du laster ned skal lagres på PC-en.

Har du prøvd å kjøre CHKDSK?

Jeg anbefaler deg å laste ned TuneUp Utilities 2012. Koster ikke så mye etter slik jeg har forstått, men det finnes også gratis på bukta, tehe.

Endret av Hafti
Lenke til kommentar

Har mer enn nok plass på begge diskene, over 2TB på E disken som jeg lagrer filmer osv på. Kjørte en slik i forrige uke når jeg fikk nye deler så det er ikke noe feil med diskene.

Hva gjør det programmet?

Programmet kan gjøre mye rart, sjekk her. Kanskje du burde prøve å installere uTorrent på nytt som administrator? Det kan virke.

Edit: Du kan også sjekke nedlastings-mappen om den har de rette tillatelsene.

utorrent_access_error.jpg

utorrent.jpg

Endret av Hafti
Lenke til kommentar

Det var såpass billig at jeg kjøpte det likså godt. Har kjørt alt av "tester" som fulgte med nå og det fungerer fremdeles ikke. Prøvde derfor å installere uTorrent på nytt som admin, og det fungerer foreløpig. Takk for hjelpen. Oppdaterer dere senere når jeg kommer hjem fra jobb så får den stå og laste ned i 7-8 timer.

Lenke til kommentar

Alt fungerer utmerket nå, men jeg har bare et problem... Er det mulig å fjerne den utrolig irriterende "toolbaren" man får i browseren når man installerer uTorrent?

Edit: Fant ut av det :)

Endret av Seric88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...