Backbone Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Hei! Det virker som om bakgrunnsbelysningen på skjermen på min bærbare pc er avslått. Symptomer: Når jeg sitter i et lyst rom og legger skjermen helt bakover, kan jeg se konturene av hva som står på skjermen. Når jeg trykker "Fn+F6" to ganger (Knapp for eksternskjerm/prosjektor), kommer det bakgrunnslys på skjermen i et bittelite øyeblikk (0,5sek), som likefort slår seg av igjen. Hvis jeg gjentar dette skjer nøyaktig det samme igjen, gang på gang, for hvert andre trykk jeg gjør (altså når den i teorien skal kople tilbake til hovedskjermen) Når jeg kopler ekstern skjerm til VGA-utgangen, får jeg opp bildet som vanlig. Når jeg kopler til ekstern skjerm via HDMI-utgangen skjer det ingenting. Problemet oppstod for 2 dager siden, helt plutselig, mens jeg satt å surfet på nettet. Forslag til løsning? Endret 16. august 2012 av Backbone Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Forslag til løsning? Høres ut som om bakgrunnslyset er gåent. Forslag til løsning: Send den inn på service. 1 Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Kan virke som baklys eller inverter er gåen. Gammel maskin? Er usikker på om det er noe slags inverter på LED skjermer.. men om den er noen år, så det er en LCD skjerm, så er det nok en inverter i den ihvertfall. Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Det er LCD-skjerm ja. PC bestilt fra komplett.no 13.september 2010, altså under 2 år gammel. Hvor lenge varer garantien på denne pc'n da? Legger til: Det gjelder Acer eMachines E730G 15.6" HD Endret 16. august 2012 av Backbone Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Rettelse! LED-bakgrunnsbelysning Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 (endret) Det er LCD-skjerm ja. PC bestilt fra komplett.no 13.september 2010, altså under 2 år gammel. Hvor lenge varer garantien på denne pc'n da? Legger til: Det gjelder Acer eMachines E730G 15.6" HD Står på siden at det er 12 måneder. Anbefaler at du heller tar kontakt med firmaet som solgte maskinen din. Kanskje de viser litt godvilje. Endret 17. august 2012 av Lednar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå