EX-adrin Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Heisan. Det har seg sånt at jeg har vært litt uheldig under formateringen. Da jeg hadde formatert og fått installert truecrypt på nytt, slik at jeg kunne komme meg inn på den crypterte disken. Dette inbyde på store problemer, fikk feilmelding på feilmelding at disken ikke kunne connectes, da den manglet filsystem, eller host file. Nå er jeg styglig redd for at jeg ikke får tak i de viktige dokumenente mine som jeg var dom nok til og lagre der sammen med viktige backupmail. Den crypterte disken er cryptert med twofish 128bits kryptering. Er det noen som har hatt samme problemet og fant en løsning? har prøvd diverse løsninger fra dems side, uten hel til nå. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 "Ekte mannfolk tar ikke backup men de gråter oftere" gammelt munnhell fra databransjen.. Forøvrig...hva har du formatert? Jeg er klar over at mange sier 'formatere' når de egentlig burde sagt 'reinstallere' men jeg blir fortsatt litt forvirret av det. Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 sant nok her mener jeg at jeg har reinstallert system disk, slik at problemet oppstod på lagringsdisken som var den crypterte Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Avinstallering og reinstallering av TC skal ikke ha noe å si, med mindre du installerer en gamlere versjon. Da får du typisk slike problemer. Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Det var den konklusjonen jeg hadde også. har gått før når har reinstallert os, og av og installert tc på nytt etter det vis det ikke har funket første gang, men denne gang var den ikke kompis dessvære. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Hvordan var datadisken satt opp? Var det en egen fysisk disk eller en partisjon på samme disk som systemdisken? Hvis det var det siste så kan du ha kommet i skade for å formatere *hele* disken under reinstalleringen når du egentlig bare skulle formatert systempartisjonen. Det finnes verktøy som kan grave fram igjen slettede partisjoner men jeg har litt blandet erfaring med sånne.. Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 det er en egen disk, har prøvd hente tilbake dataen, men desvære så får eg ikje henta frem de viktigste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå