LonelyMan Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Klarer du testen? 1. Hvem av ateistene på forumet og de kristne er de mest tolerante? 2. Hvem er de mest ignorante av ateister på dette forumet f.eks og kristne. 3. Hvem av ateister og kristne deler ut flest vrangforestillinger? F.eks på dette forumet. 4. Hvem av ateister og kristne oppfører seg best på forumet? Der vil bli avskjeininger i denne tråden, men det er som forventet, alle avskjeiningene vil bli gjort av ateistene og ingen religiøse vil føre noen avskjeininger. Klarer du å svare på disse 4, begrunn hvorfor du mener som du mener. 1 Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Hva har dette med IQ og gjøre? Og hva mener du med at ingen religiøse vil føre noen avskjeininger? 3 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Jeg skal svare på det simple spørsmålet ditt etter du har tatt testen. Og etter andre tester, dette er ikke for å diskutere. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Tilnærming til IQ-test? Hvem er du, som kan lage en slik test? Og kan du ikke i så fall stille spørsmålene på en bedre måte? 2 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Selv ikke dette vet ateistene om seg selv. Er det noen som vet hvorfor de alltid er sinte på religiøse, har du idet hele tatt en anelse av hvorfor? Er sinne en svakhet eller en type styrke? Viser sinne manglende forståelse eller utviser den rolig, dempet og klar forståelse av hvordan verden fungerer? Om du tar en hvilken som helst ateist ut av en ganske stor mengde av ateister spredt rundt om i verden, så er de alltid sinte. Christopher hitchens, illsint. Richard Dawkins, illsint. Sam Harris, illsint. Her på forumet, ateister er illsinte, kaster jpeg bilder etter folk, spytter og forkaster og skjeller ut folk bare det er et eneste innlegg på forumet, om det er bønneinnlegg eller om det snakker om jesus, spiller ingen rolle. Sinnet tar over. Mener du at sinnet ditt er en manifestering av din rolige, besinnede og forståelsesfulle karakter som strever etter å lære folk av den gode kunnskapen din, eller er det LITT mulig at det kanskje er en svakhet dere har? Er dere den svake part eller den sterke part... Ta å tenk litt på akkurat det. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Sinte? Jeg er så og si aldri sint. Richard Dawkins, en intelligent mann, har derimot en litt mindre diplomatisk fremtoning. Dette har allerede blitt påpekt til han fra andre ateistiske personer i vitenskap og "ateisme". Ateister generelt er ikke sinte. Om de er sinte, er det vanligvis ikke "ateismen" eller religion som gjør dem sinte. 1 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 La oss ta for oss hvem som er mest tolerant. Om du søker en gruppe med kristne, uansett hvilken bakgrunn du har, om du er ateist, om du er tidligere voldsdømt, om du er narkoman, om du mener det ene eller det andre, hva tror du den kristne gruppen vil si når du kommer til dem? Jo, de vil si "Velkommen, Jesus tar imot alle, du er velkommen i gruppen vår". Om du søker en eller annen gruppe bestående av ateister, særlig på forum som dette, særlig på chatteforum, og du deler så lite som en bitteliten mening om at du tror på Jesus, de vil skjelle deg ut umiddelbart, de vil ikke ønske deg velkommen i gruppa, og de vil gjøre alt for at vedkommede føler seg utskjelt, resultatene av dette er at ateist gruppen beholder sitt lave antall medlemmer og er INTOLERANT. ÅRSAKEN til at ateist grupper ofte er veldig små er fordi ateister har sterke meninger, og sterke meninger gir grobunn for å ikke tillate alle og enhver å delta i gruppen, så de sparker ut mange, inkludert veldig mange religiøse. De er INTOLERANTE. Dette er nettopp hvorfor ateist grupper er små, de har sterke meninger, de har behov for å skjerme seg fra verden på sitt vis. Den religiøse gruppen er STOR, fordi den er TOLERANT. Den aksepterer ALLE inn i gruppen, så jeg håper at dere forstår hva jeg sier her nå, er at størrelsen på en sosial gruppe er ofte en direkte pekepinne på hvor tolerant den er, men ikke utelukkende selvfølgelig. 1 Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Sigh, en religiøs person som stigmatiserer mennesker og setter dem i bokser utelukkende basert på en persons stilling angående ett eneste spørsmål; "tror du på en personlig gud eller ei?". Vet ikke helt hvem som har vrangforestillinger og er sint, jeg... 4 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 (endret) La oss ta for oss vrangforestillinger. Kristne deler ut ganske ofte hva de tror på, men ofte er det bare sitater de liker fra bibelen. Dette er tro. Men ateister deler oftere ut begrunnede argumenter for hvorfor det ikke er sant, altså MENINGER. Det er TRO vs MENINGER. Kristne har tro, ateistene kommer ofte med MENINGER. En mening imot det overnaturlige er verre enn å tro på det overnaturlige. Ateister kommer med flest vrangforestillinger. De har jo tross alt en forestilling og en mening, men kristne tror bare. Endret 16. august 2012 av LonelyMan 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Hahahaha for et kjøtthode. 5 Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) La oss ta for oss hvem som er mest tolerant. Om du søker en gruppe med kristne, uansett hvilken bakgrunn du har, om du er ateist, om du er tidligere voldsdømt, om du er narkoman, om du mener det ene eller det andre, hva tror du den kristne gruppen vil si når du kommer til dem? Jo, de vil si "Velkommen, Jesus tar imot alle, du er velkommen i gruppen vår". Om du søker en eller annen gruppe bestående av ateister, særlig på forum som dette, særlig på chatteforum, og du deler så lite som en bitteliten mening om at du tror på Jesus, de vil skjelle deg ut umiddelbart, de vil ikke ønske deg velkommen i gruppa, og de vil gjøre alt for at vedkommede føler seg utskjelt, resultatene av dette er at ateist gruppen beholder sitt lave antall medlemmer og er INTOLERANT. ÅRSAKEN til at ateist grupper ofte er veldig små er fordi ateister har sterke meninger, og sterke meninger gir grobunn for å ikke tillate alle og enhver å delta i gruppen, så de sparker ut mange, inkludert veldig mange religiøse. De er INTOLERANTE. Dette er nettopp hvorfor ateist grupper er små, de har sterke meninger, de har behov for å skjerme seg fra verden på sitt vis. Den religiøse gruppen er STOR, fordi den er TOLERANT. Den aksepterer ALLE inn i gruppen, så jeg håper at dere forstår hva jeg sier her nå, er at størrelsen på en sosial gruppe er ofte en direkte pekepinne på hvor tolerant den er, men ikke utelukkende selvfølgelig. Har du vurdert det faktum at ateister ikke er en gruppe eller en klubb? Religiøse (f.eks kristne) får naturlig en sterkere gruppefølelse, ved at de kan samle seg rundt en felles tro. Ateister har ikke noen felles tro og samles rundt.. La oss ta for oss vrangforestillinger. Kristne deler ut ganske ofte hva de tror på, men ofte er det bare sitater de liker fra bibelen. Dette er tro. Men ateister deler oftere ut begrunnede argumenter for hvorfor det ikke er sant, altså MENINGER. Det er TRO vs MENINGER. Kristne har tro, ateistene kommer ofte med MENINGER. En mening imot det overnaturlige er verre enn å tro på det overnaturlige. Ateister kommer med flest vrangforestillinger. De har jo tross alt en forestilling og en mening, men kristne tror bare. tror på en vrangforestilling... Og det er forskjell på å komme med en mening tatt ut av løse lufta (eller en bok) og det å komme med kritiske og logisk begrunnende motargumenter. Endret 16. august 2012 av Doffeo 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 La oss ta for oss hvem som er mest tolerant. Om du søker en gruppe med kristne, uansett hvilken bakgrunn du har, om du er ateist, om du er tidligere voldsdømt, om du er narkoman, om du mener det ene eller det andre, hva tror du den kristne gruppen vil si når du kommer til dem? Jo, de vil si "Velkommen, Jesus tar imot alle, du er velkommen i gruppen vår". Tja, jeg fikk aldri besøke ene klassekameraten min på barneskolen, etter jeg stilte spørsmål til ting jeg ble fortalt under bursdagen hans. Dette var da ting fra bibelen som jeg ikke skjønte, og som jeg spurte. Spørsmålene ble ikke godt mottatt, og jeg fikk aldri komme på besøk igjen. "Velkommen skal du være". Om du søker en eller annen gruppe bestående av ateister, særlig på forum som dette, særlig på chatteforum, og du deler så lite som en bitteliten mening om at du tror på Jesus, de vil skjelle deg ut umiddelbart, de vil ikke ønske deg velkommen i gruppa, og de vil gjøre alt for at vedkommede føler seg utskjelt, resultatene av dette er at ateist gruppen beholder sitt lave antall medlemmer og er INTOLERANT. Nei, de vil ikke skjelle deg ut. Du poster innlegg på Religions-delen av forumet. Det er en slagmark, og det er selvsagt at det vil foregå utskjelling og krangling om religion der. Om du beveger deg til andre deler av forumet, eller ellers i livet, vil du finne ut at ateister generelt, egentlig ikke bryr seg så mye om hva du tror på. Det viktige for folk flest, er at du holder troen til deg selv. ÅRSAKEN til at ateist grupper ofte er veldig små er fordi ateister har sterke meninger, og sterke meninger gir grobunn for å ikke tillate alle og enhver å delta i gruppen, så de sparker ut mange, inkludert veldig mange religiøse. De er INTOLERANTE. Dette er nettopp hvorfor ateist grupper er små, de har sterke meninger, de har behov for å skjerme seg fra verden på sitt vis. Jeg viser til min første del av innlegget. Jeg ble ekskludert av kristne på grunn av deres intoleranse. Ikke bare det, men det er en annen ting du har misforstått. "Ateist-grupper". Dette eksisterer ikke. På lik linje med at folk som ikke spiller Golf ikke samler seg i Ikke-spille-golf-grupper, så samler ikke ateister seg i å ikke-tro-på-gud-grupper. Vi har andre ting å bedrive livet vårt med. Religion er ikke en del av livet vårt, og derfor er det heller ikke noe vi bruker tid på. Den religiøse gruppen er STOR, fordi den er TOLERANT. Den aksepterer ALLE inn i gruppen, så jeg håper at dere forstår hva jeg sier her nå, er at størrelsen på en sosial gruppe er ofte en direkte pekepinne på hvor tolerant den er, men ikke utelukkende selvfølgelig. Religion er på vei nedover i så og si samtlige siviliserte land. 3 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Doffeo: Du tror ikke på en vrangforestilling, forestillingen eksisterer ikke utenfor hodet. Kristne tror på guden beskrevet i en bok. Det er UFATTELIG viktig å forstå hva jeg sier. Kristne tror på det som står i en BOK. En bok fantaserer ikke, den forestiller ikke. De tror skriften som står svart på hvitt, det baserer seg ikke på ideer i hodene. Ingen vrangforestilling. Men ateistene tar teksten i bibelen, og så setter de teksten UT AV konteksten, og fyller inn vrangforestillinger og fyller ut den delen av teksten de velger å ikke tro på. Det er ærlig, oppriktig ateistene som har vrangforestillinger. Du vil måtte lese gjennom dette innlegget et par ganger for å forstå det. Endret 16. august 2012 av LonelyMan 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Doffeo: Du tror ikke på en vrangforestilling, forestillingen eksisterer ikke utenfor hodet. Kristne tror på guden beskrevet i en bok. Det er UFATTELIG viktig å forstå hva jeg sier. Kristne tror på det som står i en BOK. En bok fantaserer ikke, den forestiller ikke. De tror skriften som står svart på hvitt, det baserer seg ikke på ideer i hodene. Ingen vrangforestilling. Hva baserer boken seg på? Menneskehender som har skrevet og endret innholdet. Men ateistene tar teksten i bibelen, og så setter de teksten UT AV konteksten, og fyller inn vrangforestillinger og fyller ut den delen av teksten de velger å ikke tro på. Det er ærlig, oppriktig ateistene som har vrangforestillinger. Det var en gang en mann, som tok bibelen for det den var, og prøvde å finne ut hvor gammel jorda var. Ved å legge sammen alle aldrene for alle som var født siden Adam og Evas tid, kom han frem til at jorda var ca 6 000 år gammel. Ifølge boka, så er den det. Ifølge alle andre bevis vi klarer å skape, er den ikke det. Du vil måtte lese gjennom dette innlegget et par ganger for å forstå det. Det kan like gjerne bety at "Jeg skriver så dårlig at du må lese det flere ganger før du skjønner hva jeg vil frem til." 2 Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 orker ikke svare så langt på den ufattelig viktige posten din Lollypop-man. Sakser isteden litt fra snl. feilaktige (urealistiske eller idiosynkratiske) forestillinger om andres motiver og handlinger som forsvares med stor energi og affekt og som ikke lar seg rokke. Vrangforestillinger kan variere fra å være vage og lite utkrystalliserte og ikke bli fastholdt særlig iherdig, til alvorlige former hvor forestillingene er stabile og systematiserte og klart påvirker tenkning og sosiale relasjoner samtidig som pasienten holder urokkelig fast ved dem. All ervervet kunnskap, funn og logisk tenking tilsier at det meste som står i boka di er sjøsprøyt. Likevel fortsetter du å holde knallhardt på at alt den sier er sannhet. Denne troen påvirker hele dine tenkemåte og sosiale atferd. Du vil sikkert ikke si deg enig, men dette passer ganske bra under beskrivelsen ovenfor. 2 Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Er det ikke meningen at vi skal svare på spørsmålene? 1 og 2 På dette forumet, syns jeg at ateistene ofte er de mest ignorante pga. Mange av dem ikke prøver å forstå motparten. 3. De som mener dette er en IQ test. 4. Jeg syns at de fleste kristne oppfører seg bedre, ihvertfall etter at en bruker postet ett bilde av en brennende kirke... Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Doffeo, du skal lete veldig lenge for å finne at jeg har sagt at alt bibelen sier er sannhet. Prøv å diskuter med utgangspunkt i realiteter, ikke oppdiktninger eller løgner. Endret 16. august 2012 av LonelyMan 1 Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Doffeo, du skal lete veldig lenge for å finne at jeg har sagt at alt bibelen sier er sannhet. Prøv å diskuter med utgangspunkt i realiteter, ikke oppdiktninger eller løgner. det gjør deg vel til en ganske dårlig kristen? hva mener du den er? et eventyr gud har skrevet full av logiske brister og åpenbare feil for å gjøre oss usikre på hans eksistens? 2 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 (endret) LommeruskOp, akkurat det med at de ikke forsøker å forstå motparten er et ALVORLIG handicap for ateister. Heldigvis har jeg vært ateist og det veldig lenge, og nå er jeg troende så jeg vet og forstå begge parter. Men ateister som alltid har vært ateister, slike som Christopher Hitchens, hadde alvorlige handicap, de ser bare argumentene de har planlagt å fortelle, og hjernen er innstilt på å bare "SE" motargumenter, de ser ikke eller forsøker ikke å forstå religiøse. Som sagt, et alvorlig handicap, man er fullstendig blind, for man ser bare sin egen klokskap og sine egne argumenter. Når en ateist slik som Christopher Hitchens var forberedt til en debatt, så var han ett hundre prosent fokusert på å "SE" sine egne argumenter basert på hva den kristne sa, som en datamaskin som bare ser hvordan han skal ødelegge motparten. Men han satte seg aldri ett sekund inn i motparten og forsøkte å forstå han. Så primært sett, alt Hitchens lærte noen gang var fra det han selv sa. Det er ganske rart å tenke på, han lærte primært seg selv opp, det er en form for idioti i seg selv. Å aldri lytte er dumt. Endret 16. august 2012 av LonelyMan 2 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Hadde vært fint om mine svar fikk svar. Men for all del, jeg har god tid. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg