chris_83 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Hei, Jeg har en nettside hvor jeg nå har gjort om strukturen på siden for å gjøre linkene litt mer brukervennlige. Tidligere adresse: index.php?content=behandlere&behandler=1 Dagens adresse: behandler/behandler_navn/1 htaccess rewrite: RewriteRule ^behandlere/([^/]+)/([0-9]+)$ index.php?content=behandlere&behandler=$2 [nc] Problemet mitt er å lage en perminant redirect for alle de gamle linkene som google fortsatt indekserer. Eks. Jeg ønsker å redirecte index.php?content=behandlere&behandler=1 til behandler/behandler_navn/1 Er det noen måte som jeg kan gjøre dette dynamisk eller må jeg gjøre dette manuelt for alle de gamle linkene (sikkert flere tusen). Probleme er at behandler_navn som er en del av de nye linkene ikke var en del av de gamle. Så jeg må hente ut navnet fra mysql basert på behandler_id, men dette er vel kanskje ikke mulig fra htaccess filen. Alternativet er kanskje å skrive htaccess redirect scriptet dynamisk og så klippe det inn i htaccess filen manuelt. her trenger jeg hjelp, håper noen kan hjelpe.. Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Jeg lagde et php scipt som genererte alle Rewrite reglene og la de manuelt inn i htaccess fila Lenke til kommentar
molty Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Du kan sjekke om URLen personen er på inneholder filnavn.php evt med ?noe=her og. Hvis alle filene skal ha en rewrite så kan du bare sende personer som er på en slik url til den riktige, eller så kan du i filene som SKAL være slik/som/dette definere at de skal redirectes. For å finne fram til riktig side kan du enten lage en funksjon øverst i filen som automatisk finner fram til riktig side med f.eks at: side.php?article=123-new%20article blir til side/article/123-new%20article eller noe annet. F.eks med at du definerer hvordan den skal se ut når du kjører funksjonen. Eks: redirect('side/article/%1%/page/%2%', array('article', 'page')); hvor article og page standard er GET verdier, men du kan jo bestemme selv. Forstod du egentlig hva jeg ville fram til? (Dårlig til å forklare ting) ------------- edit: La ikke merke til at du hadde laget en løsning på det, ehehe Endret 16. august 2012 av molty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå