Gå til innhold

Mitt første bygg. Budsjett.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvorfor ikke kjøpe noe "skikkelig" når man er igang.

Enig der, men da lurer jeg på hvorfor strømforsyninga er fra nederste hylle av hva som kan kalles strømforsyning, går du stort lavere kalles det en tikkende bombe. Det har seg faktisk slik at de fleste kjøper kort som koster 1-2000kr, hvor GTX *60 har vært til nå. Så et GTX 660 Ti er hva de burde fleste vil se på som high-end. For meg passer det virkelig ikke sammen å ha et high-end grafikkort og en low-end strømforsyning.

For eksempel denne er en god match med et GTX 660 Ti, hvis kjørt uten overklokk tar den også SLi.

Lenke til kommentar
Men hvorfor ikke kjøpe noe "skikkelig" når man er igang.

Enig der, men da lurer jeg på hvorfor strømforsyninga er fra nederste hylle av hva som kan kalles strømforsyning, går du stort lavere kalles det en tikkende bombe. Det har seg faktisk slik at de fleste kjøper kort som koster 1-2000kr, hvor GTX *60 har vært til nå. Så et GTX 660 Ti er hva de burde fleste vil se på som high-end. For meg passer det virkelig ikke sammen å ha et high-end grafikkort og en low-end strømforsyning.

For eksempel denne er en god match med et GTX 660 Ti, hvis kjørt uten overklokk tar den også SLi.

Ser ingen link? :D

Lenke til kommentar

Fyfaen 660 er rått. Rett og slett for deilig. Var egentlig lite keen på å gå over til AMD/ATI generelt.

http://www.dustinhome.no/product/5010625926/cooler-master-silent-pro-m2-atx12v-2-3-420w/#intcmp=searchProvider_dacsa Hva med denne?

http://www.dustinhome.no/product/5010618554/ocz-zt-series-550-watt-power-supply-modular/#intcmp=searchProvider_dacsa ?

Kan eventuelt se om jeg finner noe på demodelen til komplett.

Lenke til kommentar

OCZ modXstream er en helt grei PSU som helt sikkert drar systemet mer enn godt nok. Selv om det kommer bedre PSUer på markedet, er ikke alt annet "drit". Det er en billig PSU som yter svært bra i forhold til prisklassen den ligger i.

Den har gjort det bedre i tester enn f.eks. VX-serien til Corsair som var svært populær blant budsjettbyggere for et par år siden. Om kronene kniper, så er det mer en greit å velge denne fremfor en dyrere. Dyrere PSUer gir deg flere tilkoblinger til f.eks. SATA og PCIe osv. Om du ikke har planer om å kjøre CF/SLI, så klarer du deg med modXstreamen på 500W. Med planer om en fremtidig utvidelse til CF/SLI, bør du koste på deg en PSU som gir deg muligheten.

Lenke til kommentar

Lista virker ikke :/

Det er jo helt klart at en ModXStream 500W klarer å kjøre systemet (dog den har bare 430W fordelt på 2x +12V rails). Men det at den skal vare til neste bygg tror jeg neppe, kjøper du en god PSU som en Seasonic X basert en kan den vare deg 10 år, kjøper du en ModXStream må du nok regne med å bytte ut neste gang.

Er jo klart at ModXStream utgjør seg som et bra valg for budsjettbyggere, men når oppsettet begynner å ellers inneholde deler til priser som tilsvarer high-end markedet er det jo bare dumt å la PSUen ligge igjen på budsjett nivå. Husk også det at hvis PSUen går kan den også dra med seg andre komponenter i dragsuget.

Lenke til kommentar

Lista virker ikke :/

Det er jo helt klart at en ModXStream 500W klarer å kjøre systemet (dog den har bare 430W fordelt på 2x +12V rails). Men det at den skal vare til neste bygg tror jeg neppe, kjøper du en god PSU som en Seasonic X basert en kan den vare deg 10 år, kjøper du en ModXStream må du nok regne med å bytte ut neste gang.

Er jo klart at ModXStream utgjør seg som et bra valg for budsjettbyggere, men når oppsettet begynner å ellers inneholde deler til priser som tilsvarer high-end markedet er det jo bare dumt å la PSUen ligge igjen på budsjett nivå. Husk også det at hvis PSUen går kan den også dra med seg andre komponenter i dragsuget.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1116158&su=7CADAADA-75C8-402E-93E5-C6FA3E0FD303 Nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...