Lulubo Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Hei! Jeg funderer litt på å kjøpe et brukt Canon EOS 550D m/ 18-55mm IS. Er dette en dum idé? Hva er en OK bruktpris for dette? Også lurer jeg på, er et nytt Canon EOS 550D m/ 18-55mm UTEN IS til 3500kr en god deal? Fikk høre på fotobutikken at bildestabilisator kun er viktig hvis man skal bruke kameraet til filming. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Et brukt med IS er en veldig mye bedre deal enn et nytt uten IS*. En ting er bildestabilisering i seg selv, en annen og mye viktigere ting er at 18-55 IS er et dramatisk mye skarpere objektiv enn varianten uten IS. *Det kommer selvfølgelig an på prisen, men ikke-IS-objektivet er kun å betrakte som en nødløsning frem til du får kjøpt et annet og bedre.. Endret 16. august 2012 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Her et gjennomsnittlige bruktpriser på Canon 550D. Lenke til kommentar
Lulubo Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 Takk for svar! Men hvis jeg primært ønsker å bruke objektivet Canon 50MM f/1,8, spiller det så stor rolle om jeg velger med eller uten IS? Eller tror du jeg kommer til å bruke objektivet som følger med relativt mye?! Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Jeg ville gått for nytt kamera om det ikke var dramatisk mye billigere med brukt. Sjekk og om du kan få feks ett nytt 600D uten objektiv ? 50mm 1,8 gir flotte bilder. Bruk heller det til du kan spare opp til en bedre normalzoom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå