Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Torsdag ettermiddag kunngjorde den ecuadorianske utenriksministeren at landet er villig til å gi lekkasjenettstedets grunnlegger asyl. – Ecuador er tro mot sin tradisjon for å beskytte mennesker, og aksepterer dermed asylsøknaden fra Julian Assange, konkluderte Ecuadors utenriksminister Ricardo Patiño til stor applaus fra salen der avgjørelsen ble lest opp. Avgjørelsen kom etter sterkt press for å få landet til å ikke gi den til dels omstridte lekkasjesjefen asyl. Wikileaks-talsperson Kristinn Hrafnsson applauderer derfor motet fra det sør-amerikanske landet. – Jeg ønsker nyheten velkommen, og jeg synes det er en veldig modig avgjørelse, sier Hrafnsson til NRK. Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8284120 Se også: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8283873 Det brygger opp til full diplomatisk krise mellom Ecuador og Storbritannia på grunn av saken rundt Julian Assange som har søkt og nå fått innvilget politisk asyl i Ecuador. Ingen utleveringsgaranti fra Sverige Ecuadors utenriksminister Ricardo Patiño understreket på en pressekonferanse i dag at Assange etter slik de ser det, kan være offer for politisk forfølgelse, brudd på pressefriheten og misbruk av hans rettigheter. – Personer som er i asyl eller flyktninger må kunne utøve sine rettigheter, understreket han, før han slapp nyheten: – Ecuador er tro mot sin tradisjon for å beskytte mennesker, og aksepterer dermed asylsøknaden hans, avsluttet Patiño til stor applaus fra salen. På pressekonferansen i Quito sa Patiño at Assange risikerer politisk forfølgelse om han utleveres fra Sverige til USA. – Vi har bedt Sverige om garantier for at han ikke blir sendt til USA om han blir utlevert fra Storbritannia, men at Sverige ikke ville gi slike garantier. Lenke til kommentar
PeterB Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 UK er USA's lille puddel og USA er jødenes lydige jakthund. Israel er jødenes baby. Assange er hatet av jødene, som har satt i gang de åpenbart falske "voldtekt"sanklagene i Sverige. Assange fortjener selvsagt støtte for å ha avslørt brudd på folkerett og menneskerettigheter og generell undergraving og maktmisbruk fra USA sin side. Uten jødene ville USA aldri ha blitt det omnihatende monsterredskapet det er blitt redusert til. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 (endret) Et flott slag for frihet, rettferdighet og sannheten. Tenk hvis IKKE USA hadde ønsket mannen drept. Da kunne man løst voldtektsanklagene. En person sitt liv > Alt juridisk Endret 17. august 2012 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Stjerne i boka for Ecuador! Det er åpenbart at noen der nede har skjønt hva denne saken egentlig handler om. Jeg blir oppgitt over hvor mange i Norge som er så naive at de faktisk tror anklagene mot Assange dreier seg om en voldtektssak. 4 Lenke til kommentar
espendejo Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Her i Latinamerika nå er fokuset helt borte fra Assange. I stedet er det stor oppstand mot det som oppfattes som bøllete opptreden fra Storbrittania. Antydningen om at de vil tiltvinge seg adgang til ambassaden har samlet den ellers krasse opposisjonspressen i Ecuador bak president Correas regjering.Også øvrige latinamerikanske land av ulik politisk kulør har fordømt den britisk utenrikstjenestens handlemåte. http://www.vivaecuador.no/2012/08/velkommen-sr-assange/ Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Stjerne i boka for Ecuador! Det er åpenbart at noen der nede har skjønt hva denne saken egentlig handler om. Jeg blir oppgitt over hvor mange i Norge som er så naive at de faktisk tror anklagene mot Assange dreier seg om en voldtektssak. Norge er fikk jo bare "hjelp" av USA til å finne olje og bli rike, vi skylder dem jo ikke noe Generelt er Norge en av de letteste nasjonene å gjete.. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Jeg ser ikke helt sammenhengen, med mindre du mener at hvis jeg hjelper deg å finne en jobb så er du forpliktet til å forsvare meg hvis jeg blir en seriemorder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Stjerne i boka for Ecuador! Det er åpenbart at noen der nede har skjønt hva denne saken egentlig handler om. Jeg blir oppgitt over hvor mange i Norge som er så naive at de faktisk tror anklagene mot Assange dreier seg om en voldtektssak. Men hvorfor vil svenskene ha ham tiltalt og stilt for retten for voldtektsforsøk? Er det for å beskytte ham eller utlevere ham til USA eller sende ham tilbake til England / Ecuadors ambassade? Nå arresterer vel Engelsk politi ham straks han forlater Ecuadors ambassadeområde. En pikant sak som kan slå mange veier om voldtektsanklagene viser seg å være oppspinn. Man kjenner jo til at mennesker har oppholdt seg på et ambassadeområde i opptil 15 år. Lenke til kommentar
espendejo Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 For helsen hans skyld håper jeg det blir en løsning for Assange snart. Det ser ut til at han legger på seg av all ambassadematen. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Det er veldig mye som ikke stemmer i denne saken. 1, Svenskene synes tydligvis det er greit å bruke millioner kroner på denne saken, når saker med langt bedre bevis blir henlagt øyeblikkelig. Faktisk er svenskene veldig dårlig på å løse voldtektsaker. 2. Denne saken var på vei til å bli henlagt, men så tok de saken opp igjen. Hvorfor gjorde de det? 3. De nekter å intervjue han i England selv om de dratt mye lenger for å intervjue andre mistenkte 4. De nekter å gi han garanti for at han ikke vil bli sendt til USA 5. England var villig til å storme den Ecuadoriske ambassaden, ødelegge forholdet til hele sør amerika for en mann som ikke brukte kondom når han hadde sex. Jeg er temmelig sikker på at dette ikke bare er en voldtektsak som Sverige hevder. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Jeg leste litt om de to kvinnene, men jeg er ikke 100% sikker på om det er korrekt. Sak 1: Kvinnen hadde sex med Assange uten kondom. Hun ber han å ta en kondom på. Det gjør han. Hun hevder at han lagde et hull i kondomen, og ga en kondom som bevis. Problemet er at denne kondomen hadde ingen DNA fra Assange. Sak 2: De hadde hatt sex flere ganger før, og han hadde sex med henne mens hun halvsov. Hun dro til politet for å kreve at Assange tar en HIV test. Når hun fikk høre at politet skulle bruke saken mot Assange så nektet hun å samarbeide med politet. Det er sak 2 de snakker mest om i media. http://theloudmouths...rape-apologist/ Endret 4. september 2012 av Camlon Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Det er veldig mye som ikke stemmer i denne saken. 1, Svenskene synes tydligvis det er greit å bruke millioner kroner på denne saken, når saker med langt bedre bevis blir henlagt øyeblikkelig. Faktisk er svenskene veldig dårlig på å løse voldtektsaker. 2. Denne saken var på vei til å bli henlagt, men så tok de saken opp igjen. Hvorfor gjorde de det? 3. De nekter å intervjue han i England selv om de dratt mye lenger for å intervjue andre mistenkte 4. De nekter å gi han garanti for at han ikke vil bli sendt til USA 5. England var villig til å storme den Ecuadoriske ambassaden, ødelegge forholdet til hele sør amerika for en mann som ikke brukte kondom når han hadde sex. Jeg er temmelig sikker på at dette ikke bare er en voldtektsak som Sverige hevder. Selvfølgelig ikke. USA har lagt press på sverige fordi de ønsker Assange. Dette er p.g.a. wikileaks og har ingenting med voldtekt å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå