Gå til innhold

best ruter for rask/stabilt nett

Anbefalte innlegg

snakket med canal digital i dag grunnet at nedlastningshastigheten ligger på 800kb/s og at jeg detter ut av nettet hele tiden så de anbefalte meg å koblet meg rett på modemet istedenfor rutern (bruker kabel forresten) å da lasta jeg plutselig ned i 3-6mb/s å datt aldri ut av nettet.. som er Digg! etter å ha detti ut hele tiden hver dag i 2 år når man spiller. så noen som har forslag til ruter? er ca. 3 pc'er tilkobla. vill helst beholde den farten jeg har nå på modemet men mister jo litt på ruter og at 2 andre pc'er er koblet til. og jeg skal ikke Dette ut av nettet. Forresten noen som vet hvorfor jeg detter ut når jeg er koblet til ruter og ikke på modemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du faller ut når routeren blir overbelastet. Dette kan f.eks skje ved bruk av bittorrent (veldig mange forbindelser).

Toppmodellene til Asus og Netgear er rimelig stabile og tåler mye trafikk.

Selv har jeg Asus RT-N66U som jeg er kjempefornøyd med. RT-N56U er rimeligere og gjør en bra jobb.

Ellers har Netgear N600, N750, N900 og 802.11ac som alle er gode modeller.

Lenke til kommentar

Du faller ut når routeren blir overbelastet. Dette kan f.eks skje ved bruk av bittorrent (veldig mange forbindelser).

Toppmodellene til Asus og Netgear er rimelig stabile og tåler mye trafikk.

Selv har jeg Asus RT-N66U som jeg er kjempefornøyd med. RT-N56U er rimeligere og gjør en bra jobb.

Ellers har Netgear N600, N750, N900 og 802.11ac som alle er gode modeller.

Det blei en Netgear N900 :) Kjempe fornøyd allerede :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...