Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

batteripolfett, hvordan bruke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale å vaske poler og polsko med basisk væske, typisk såpevann. Skyll og tørk og ev. puss av poler og polsko med smergel/sandpapir. Sett polsko på plass og trekk til, og påfør deretter polfett for å hermetisere fra utsiden. Det er ingen fordel med polfett der du skal ha metallisk og elektrisk forbindelse, altså på ansleggsflatene til pol og sko.

Lenke til kommentar

kontakta biltema direkte for å høre hva de sier, her er svaret =

"Hej.

Batteripolfett 36-1830 innehåller Litium vilket är mycket bra elektrisk ledare.

Fettet skal man smøre på batteripolerna och på kabelskorna, så at fettet ligger mellom terminal og batterikabelskoens kontaktflate.

Med vänliga hälsningar/Best regards,

Morten

Biltema Kundservice"

Lenke til kommentar

Polskoene leder strøm bedre enn fettet, men fettet er ikke ikke-ledende, for å si det sånn. Bør jo helst ikke fylle hele overflaten av batteriet med fett, men bare nok til at ikke luft og fuktighet trekker inn mellom koblingen.

Lenke til kommentar

Var mye plaget med irr på polene mine, og det tyder jo på at det er feil på det elektriske.

Siden jeg har en gammel bil, så klæsja jeg bare på litt vaselin på polene, og har ikke opplevd irr på 2 år.

Kan da ikke være så farlig, men ta nå ikke å dykk polene og klemmene i "fett" da det vil gi dårligerd kontakt enn uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...