parachrome Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 hvordan skal batteripolfett brukes? http://www.biltema.n...polfett-361830/ skal man smøre fettet på terminalene på batteriet og så skru på batterikabelsko sånn at fettet ligger mellom terminal og batterikabelskoens kontaktflate? eller skal terminalene på batteri være rene uten fett, så skru på batterikabelsko, og avslutte med å ha batteripolfettet utenpå batterikabelsko ? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Bare å smøre inn med fett. Om man har en boks vaselin liggende, så gjør den akkurat samme jobben. Lenke til kommentar
parachrome Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 (endret) du svarte ikke på spørsmålene mine.. skal fettet ligge mellom terminalene og batterikabelsko kontaktflate? Endret 16. august 2012 av parachrome Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Ta av skoene og gnikk å "vask" polene skikkelig, deretter smør på ett tynt lag å sett på skoene igjen. Fettet forhindrer at oksygen kommer til, og det kan derfor ikke dannes irr. Lenke til kommentar
parachrome Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 takker så meget Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Jeg vil anbefale å vaske poler og polsko med basisk væske, typisk såpevann. Skyll og tørk og ev. puss av poler og polsko med smergel/sandpapir. Sett polsko på plass og trekk til, og påfør deretter polfett for å hermetisere fra utsiden. Det er ingen fordel med polfett der du skal ha metallisk og elektrisk forbindelse, altså på ansleggsflatene til pol og sko. Lenke til kommentar
parachrome Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 kontakta biltema direkte for å høre hva de sier, her er svaret = "Hej. Batteripolfett 36-1830 innehåller Litium vilket är mycket bra elektrisk ledare. Fettet skal man smøre på batteripolerna och på kabelskorna, så at fettet ligger mellom terminal og batterikabelskoens kontaktflate. Med vänliga hälsningar/Best regards, Morten Biltema Kundservice" Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Prøv å måle motstanden i fettet du. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Polskoene leder strøm bedre enn fettet, men fettet er ikke ikke-ledende, for å si det sånn. Bør jo helst ikke fylle hele overflaten av batteriet med fett, men bare nok til at ikke luft og fuktighet trekker inn mellom koblingen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Var mye plaget med irr på polene mine, og det tyder jo på at det er feil på det elektriske. Siden jeg har en gammel bil, så klæsja jeg bare på litt vaselin på polene, og har ikke opplevd irr på 2 år. Kan da ikke være så farlig, men ta nå ikke å dykk polene og klemmene i "fett" da det vil gi dårligerd kontakt enn uten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå