Gå til innhold

Macbook Pro mid 2011, kan hovedkortet kjøres alene?

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en "Mac Mini" i et spesiallagd kabinett av et MBP-hovedkort. Gitt at utgangspunktet kun er hovedkort med prosessor, minne og disk, hva trenger jeg ellers for å få det til å fungere? Har hørt at prosessoren klokkes ned til 1 GHz når batteri ikke er koblet til. Er det en workaround for det?

Trenger hovedkortet spesiell strømforsyning, eller kan jeg koble til en standard magsafe rett til hovedkortet?

Det er versjonen med dual core i7.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel bare å koble strømkontakten rett i, skulle ikke tro at det var noe mer hokkus pokkus. Har ikke hørt noe om at prossesoren klokkes ned til 1 GHz, men kan du ikke bare ha batteriet stående i mens laderen også står i? Så lenge du ikke skal bruke batteriet til noe da. Vet at det ikke er bra for batteriet, men den skal jo bli brukt som en stasjonær som må ha strømtilkobling slik som jeg forsto det.

Annet som jeg ville anbefalt er mus og tastatur, utenom det så har du vel alt.

Lenke til kommentar

Det første jeg tenkte var at dette blir plankekjøring. Alle kontaktene er på den ene siden av kortet, og det er bittelite. Selvfølgelig er Apple litt vanskelige, og bygger opp maskinen med masse "fail safe"-mekanismer som jeg må jobbe rundt (f.eks det med at batteriet ikke kan være fjernet).

Her er link som bekrefter at den klokker ned prosessoren når batteriet er fjernet. Batteriet til MBP produserer en spenning på 11V, så jeg tenkte på å lage en 11V DC-strømforsyning og koble direkte på kontakten der batteriet skulle sittet. Det må da være den enkleste work-around en kan få. Problemet da kan være at datamaskinen ikke klarer å se hvor mye batteritid som er igjen, og krasjer av den grunn.

Grunnen til at jeg graver er at jeg er i forhandlinger om å kjøpe et relativt billig hovedkort m/CPU, og vil vite hva jeg begir meg ut på før jeg faktisk gjør det. Batteriet tar stor plass, og jeg er ikke interessert i å ha det i kabinettet(som skal bli så lite som mulig). Sannsynligvis blir det bare CPU og HK jeg kjøper. Minne og disk har jeg fra før, og kabinett lager jeg fra bunnen av (Ja, du lukter arbeidslogg)

Har en super kombinert fjernkontroll/mus/tastatur som kan brukes til prosjektet.

Endret av konduktans
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...