Gå til innhold

Kjøpe nikotintyggegummi på Amazon.co.uk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskrift om forbud mot nye tobakks- og nikotinprodukter er relevant her. Nærmere bestemt §§2 og 3:

 

§ 2. Forbud.

Det er forbudt å produsere, føre inn i Norge, omsette eller overlate til andre nye former for tobakks- og nikotinholdige produkter. Det samme gjelder tobakks- og nikotinholdige produkter som forutsettes benyttet på andre måter enn de som er vanlige i Norge.

§ 3. Definisjoner.

Med « nye former » for tobakks- og nikotinholdige produkter menes i disse forskrifter alle produkter som inneholder tobakk eller nikotin, med unntak av de produkter som tradisjonelt har vært i handelen i Norge (sigaretter, sigarer, cigarillos, røyketobakk, skråtobakk og snus).

 

Så, både nikotintyggegummi og elektronisk sigarett utgår.

Lenke til kommentar

http://www.toll.no/templates_TAD/CircularLetter.aspx?id=219666&epslanguage=no

E-sigaretter er omfattet av importforbudet.

E-sigaretter som benyttes til røykeavvenning er imidlertid ansett som legemiddel. Slike produkter kan innføres lovlig til "medisinsk bruk" fra EØS-området for inntil tre måneders forbruk.

 

Jeg kan ikke fatte annet enn at det samme gjelder nikotintyggegummi. Dette er EØS-regler som så vidt jeg vet "trumfer" alle andre importregler.

Lenke til kommentar

Litt greit å få med linjene som kommer etter det Brun postet.

E-sigaretter.

E-sigaretter er omfattet av importforbudet.

E-sigaretter som benyttes til røykeavvenning er imidlertid ansett som legemiddel. Slike produkter kan innføres lovlig til "medisinsk bruk" fra EØS-området for inntil tre måneders forbruk. Bruken skal dokumenteres ved kvittering som viser at:

varen er lovlig kjøpt i apotek eller fra tilsvarende virksomhet eller

ved resept fra lege.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det lov for meg, som privatperson, å kjøpe nikotintyggegummi på amazon.co.uk?

Eller er prisen så lav at det finnes en lov som sier jeg må kjøpe det på apoteket for 1000.0000kr per pakke?

 

Og, om noen vet, hvor kan jeg kjøpe enten niko-inhalator eller e-sigaretter på nett lovlig og billig?

 

T

Å bestille E-sigaretter m/utstyr fra UK er uproblematisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...