Gå til innhold

Java fungerer ikke. Har prøvd det meste av løsninger fra Google

inger9987

Anbefalte innlegg

Java funker ikke i noen browsere, jeg har prøvd :

Reinnstalere, enable både i browser og selve programmet.

Jeg har sjekket at det ikke er noen blocks, jeg har oppdtatert programvare, både browser og java.

Jeg har endret path-

Men fremdeles sier enkelte nettsteder at jeg ikke har Java.

Jeg har tatt flere Java checks og alle sier at jeg har Java og at den fungerer.

Etter å googlet mye, å prøvd alle løsninger jeg finner, kommer jeg fremdeles ingen vei.

Noen som kan hjelpe?

Jeg har Windows 7. 64- bit

Java 7. Lastet nettopp ned 64- bit men, det står ingen steder-

Selvom det før stod 32- bit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken browser bruker du? Win7 64-bit har både 32-bit og 64-bit utgave av Internet Explorer, og du må installere både 32-bit og 64-bit utgave av Java for å kunne bruke begge IE-utgavene. (32-bit IE er vel den som er 'standard', selv på 64-bit Win7. 64-bit IE finner du i menyen.) Jeg bruker linken "Do I have Java?" et eller annet sted på www.java.com for å sjekke om det funker i mine browsere. Det er ikke umulig at enkelte websider har problemer med enkelte bwowsere, og at det er derfor de trøbler med Java i disse tilfellene.

Istedenfor å laste ned den versjonen av Java som du automatisk tilbys, så kan du klikke deg videre til en side der du finner alle versjoner for alle plattformer. Da får du med både 32- og 64-bit.

edit: Se her: http://www.java.com/en/download/faq/java_win64bit.xml

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Hvilken browser bruker du? Win7 64-bit har både 32-bit og 64-bit utgave av Internet Explorer, og du må installere både 32-bit og 64-bit utgave av Java for å kunne bruke begge IE-utgavene. (32-bit IE er vel den som er 'standard', selv på 64-bit Win7. 64-bit IE finner du i menyen.) Jeg bruker linken "Do I have Java?" et eller annet sted på www.java.com for å sjekke om det funker i mine browsere. Det er ikke umulig at enkelte websider har problemer med enkelte bwowsere, og at det er derfor de trøbler med Java i disse tilfellene.

Istedenfor å laste ned den versjonen av Java som du automatisk tilbys, så kan du klikke deg videre til en side der du finner alle versjoner for alle plattformer. Da får du med både 32- og 64-bit.

edit: Se her: http://www.java.com/...va_win64bit.xml

Jeg har lastet ned 64- bit java og hadde 32. Blir 32 automatisk slettet når jeg laster ned 64?

Jeg bruker Chrome som standard nettleser- Er det forskjell på 32 og 64 der?

Jeg brukte nettopp denne " http://www.java.com/en/download/testjava.jsp " testen. Og den forteller meg at Java fungerer bra. men noe jeg synes er merkelig at den forteller meg at jeg har 32 - bit. Jeg innstalerte nettopp 64 og den stod " Innstalasjon vellykket"

Lenke til kommentar

Det kan jo virke som om Chrome er en 32-bits applikasjon. Da er det i så fall 32-bits versjonen av Java som vil bli brukt når du bruker Chrome. (Dersom 32-bit Java er installert, da.)

Du kan fint ha både 32- og 64-bit Java installert samtidig uten at disse kolliderer med hverandre.

Jeg tror du vanligvis vil få 32-bit-versjonene av Chrome og Firefox når du laster dem ned, uansett om du kjører en 64-bit OS versjon. (Det finnes 64-bits versjoner av Chrome og Firefox, men du må lete dem opp selv.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hos meg virker java på nettbanken. Det er DNB

jeg har versjon 6 et eller annet

på søsteren min sin bærbar Toshiba nekter java å virke samme med DNB

jeg har prøvd både 32 bits og 64 bits utgave av siste versjon uten noe forskjell

vi begge bruker firefox nettleseren

jeg mener at jeg også prøvde versjon 6 på den bærbare

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

jeg glemte å ta med at det var versjon7 jeg forsøkte.

hos meg ( stasjonær) funger versjon 6 uten problemer .

Hvis det er noe med versjon 7 som skaper trøbbel så er jeg lite villig til bytte

jeg fikk opp den siden som det er liket når jeg skulle laste ned java.

AV en eller annen grunn så har java versjon som var på den bærbare slutte å virke over natta.

her virker ikke versjon 7 enten det er 32 bits eller 64 bits utgave ( jeg prøvde begge )

Oppdatering:

det viser seg at man må ha java6, nærmere bestemt java platform SE 6 for at det skal fungere i nettbanken til DNB

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...