Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er forvirret. Er WarZ et selvstendig spill eller er det en Mod til spillet WarInc som DayZ er en Mod til Arma 2? Er WarZ bare en kopi av DayZ som tar konseptet av å bruke samme spill motor og moduler til et spill å bare lage en overlevelses Mod? Det er jo litt merkelig at to spill som tilsynelatende har samme konsept har en endelse med "Z". Det er vel noen som må ha kopiert noe her? Men kan noen forklare hva WarZ er? For jeg ser ikke på sidene deres om at det er en Mod. De kaller det for et spill. Og WarInc så vidt jeg vet er jo gratis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WarZ blir et selvstendig spill (den er ikke utgitt enda).

Den er IKKE laget av personene bak modden Dayz, men er noen som har kopiert ideen. Navnet er lik i et sleipt forsøk å ri bølgen til Dayz.

Dayz personene har planer å lage et selvstendig spill.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

De har kopiert ideen? jaja da kan jeg jo si at de begge har kopiert ideen min da, for dette her tenkte jo jeg på for lenge siden. Navnet kommer fra en bok, og WarZ og DayZ er 2 forskjellige spill selvom du har valget å spille WarZ som DayZ.

Å ja, WarZ er basert på samme spillmotor som war inc men er et standalone spill.

Å vist du ser etter forskjellene mellom disse spillene vil du lett se at WarZ prøver å løse problemer man ofte irriterer seg over i DayZ.

Link til hoved tråd https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1448283

Endret av XfsB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nåja det som står der er nå at WarZ var under utvikling lenge før DayZ ble populært, så det betyr ikke at de hadde navnet først.

Når spillet var under utvikling hadde de mange navneforslag klare, mange som lignet DayZ mye mere en WarZ.

bare fordi at Z er i spillnavnet betyr det ikke at det er en ripoff...

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

Nåja det som står der er nå at WarZ var under utvikling lenge før DayZ ble populært, så det betyr ikke at de hadde navnet først.

Når spillet var under utvikling hadde de mange navneforslag klare, mange som lignet DayZ mye mere en WarZ.

bare fordi at Z er i spillnavnet betyr det ikke at det er en ripoff...

Nå var heller det aldri snakk om at WarZ var en ripoff pga av at de har Z i navnet...

Ser man på hva WarZ og hva DayZ skal levere til spillerne er det liten tvil om at idèer er stjelt over en lav sko. Hvem som har stjelt av hvem er av null interesse da jeg er sikker på at begge parter har lånt av hverandre. Den eneste store forskjellen er at WarZ er ett mmo, mens DayZ baserer seg på servere satt opp av andre spillere og nettsteder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...