Gå til innhold

Trenger penger->Trenger Jobb->Trenger Ideer

Anbefalte innlegg

Hei der!

Som tittelen sikkert sier, så trenger jeg ideer for en jobb.

Er 17 år, går på studiespesialisering, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre senere, eller om jeg faktisk kommer meg gjennom de neste 2 årene. Så langt har jeg nesta ikke jobbet i livet. Etter halveis i 2012 så fant jeg ut at jeg ikke hadde planer, eller ideer om hva jeg skal gjøre senere.

Så jeg lurere på om noen her har noen forslag til jobb?

-Noen jeg har vurdert:

Resepsjonist

Nattevakt

Lastebilsjåfør

Bomstasjon (jeg vet, denne virker litt dryg)

Noe som jeg ser helst at de som kommer med ideer tenker over:

-Er noget lat, så er ikke noe flink i fysisk arbeid.

-Jeg kan enkelt venne meg til en rutine-jobb hvor jeg må gjøre det samme i lengre perioder.

-Natt eller dag arbeid kan gå for det samme.

-Har ikke noe særlig med utdanning.

MvH Emil Nås.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobb innenfor renovasjon/søppel er godt betalt men også litt fysisk , Evt om du jobber med dette lenge nok evt på en dynge eller om du er andremann i en søplebil kan det tenkes at det firma du jobber for betaler lastebil lapp for deg og du kan kjøre søppelbil selv og også bruke dette i et annet yrke som har med lastebil og gjøre .

Men begynn i det små sånn som meg , Bensinstasjon/butikk/restaurant også er du veldig flink der og jobber hardt og bra så får du en veldig fin start på CV med gode referanser ,

Renovasjon er ikke et sted det er vanskeig og få jobb ,

Butikk/restaurant/bensinstasjon krever stort sett at du er over 18

Ekstrahjelp på hotell og andre service steder som kanskje trenger noen i oppvaska er et greit sted og holde på fram til du er 18.

Resepsjonist og de type yrkene ser jeg for meg at de kanskje vil ha en "voksen" person i .

Men tenk lite først også jobber du deg oppover , Bare gjør jobben du har skikkelig og still opp når det trengs , gjør ekstra ting som for eks renhold og ekstra service ,

Type butikker som ikke krever at du er 18 er for eks . Spaceworld,Bygg max,Plantasjen,Monter,Skeidar,Ikea,Smart club ( noen stillinger der krever 18 år ), Europris,Bunpris, osv

Jobb godt,Jobb hardt,ta på deg ekstra vakter og still opp for andre som er syke/skal noe annet og få deg gode referanser og en bra og evt variert jobb historikk !

Jeg kjenner flere personer som har veldig godt betalte yrker bare ut ifra dette , Og de er ikke 30 år engang så det trenger ikke ta så lang tid ! Og + med dette er jo at du tjener penger hele tiden istede for og bruke flere år på skole ,

PS: Skole er fortsatt utrolig viktig , Men om du føler deg "Stuck" og ikke vet hva du vill kan du utforske med og prøve og få deg litt forskjellig småjobber kanskje du finner ut at du liker ting bedre en noe annet for da og søke en jobb som innholder mer av det du liker osv =)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Beste jobben jeg har hatt som ikke krevde noen spesiell utdannelse var lagerjobb. Det er en fysisk jobb, men du behøver ikke gå hjem med utslitt kropp. Mange foretrekker at du har truckførerbevis, men det er ikke nødvendig alle steder. Det viktigste i en lagerjobb er at du kan lese og kjenne igjen tall - slik at du plukker rett vare og rett mengde. Lagerarbeid kan fort bli "apearbeid", det sosialet spiller en viktig rolle. Godt betalt og av og til gode frynsegoder. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...