LonelyMan Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Det tviler jeg på. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Æsj ... (Det ble bare litt vel søtt og klissete her inne.) Endret 16. august 2012 av nebrewfoz 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 *sukk* Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Det er ikke tull det jeg sier om at de fleste ateister, de fleste unge ateister (som forumet er dominert av eksempelsvis), de har bare sånne halv-seriøse fraser og utklipp de har hørt og sett, men som de ikke forstår, ikke har satt seg inn i, og stort sett (jeg sier dette med stor erfaring), i de aller fleste tilfeller så kan ateister nesten ingenting om vitenskap, og det har en naturlig forklaring at de også er imot religioner, for de gidder ikke sette seg inn i verken vitenskap eller religion. Alt har sin naturlige forklaring. Vi som tror på Gud, vi har også satt oss inn i vitenskapen, fordi vi ikke er late. De er plukk råtne og ekstremt late, de bruker provokasjon for å fiske ut data fra folk, for de gidder ikke lese noenting. Det beste en ateist kan gjøre er å poste inn et jpeg bilde av noe religiøs-moro art, og så forvente at dette er enden på kristendommen, dette jpeg bildet knuste kristendommen på flekken. he-he Endret 16. august 2012 av LonelyMan 1 Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Ironisk da forskning sier det motsatte. Dette til tross for hva DU har erfart. 3 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Det tviler jeg på. Tvil i vei du. Det er et faktum at det er ateistene som kan mest om religion lonely, langt mer enn den gemne hopen av kristne, som faktisk var de som kom aller dårligst ut av undersøkelsen om hvem som kunne mest om religion... De visste sugar MINST om sin egen religion til og med, altså helt lavmål... De bryr seg ikke så lenge de får tro på jesus eller noe slikt... De fleste av dem ville faktisk valgt å tro på jesus og bibelen selv om det faktisk ble bevist å være en gedigen bløff... Sier litt om lavmålet til de fleste kristne når de faktisk innrømmer at de heller ville trodd på en løgn enn å søke etter mest sannsynlig sannhet, syntes du ikke.. Så tvil til du blir blå i ansiktet ditt du, men kristne er faktisk de som kan minst om sin egen religion av samtelige av de religionene som var med i undersøkelsene... Og ihvertfall minst om andre religioner og det er jo litt rart at det er de samme menneskene som benekter alle andre guder i samme slengen.. Selvforherligelse derimot, er de nok bortimot verdens mestre i,... 1 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Jeg vet nøyaktig hvordan du tenker, du ser ikke barnsligheten i måten du snakker på, kritikken din er som et barn i barnehagen som nettopp har oppdaget logikk, og som tror at dette er løsningen på alt som folk tar feil av. Jeg ser på deg som en som er helt på nybegynnerstadiet ang. logiske forklaringer. Så lavt at jeg nesten ikke orker å svare på noe av det du sier, for deg så virker dine egne utsagn friske, men der er de av oss som ser deg fra utsiden og ser hvor dumt alt ser ut. Kom med noe vitenskapelige innvendinger istedet for denne smørja av syting og klaging, så kanskje du vinner frem til noe. Endret 16. august 2012 av LonelyMan 4 Lenke til kommentar
Spider Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Det ser mer ut som om godeste Kim jobber seg igjennom en gedigen gjesp. Jeg forstår han godt, for forkynnelse er noe kjedelig faenskap. 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Det er ikke tull det jeg sier om at de fleste ateister, de fleste unge ateister (som forumet er dominert av eksempelsvis), de har bare sånne halv-seriøse fraser og utklipp de har hørt og sett, men som de ikke forstår, ikke har satt seg inn i, og stort sett (jeg sier dette med stor erfaring), i de aller fleste tilfeller så kan ateister nesten ingenting om vitenskap, og det har en naturlig forklaring at de også er imot religioner, for de gidder ikke sette seg inn i verken vitenskap eller religion. Alt har sin naturlige forklaring. Vi som tror på Gud, vi har også satt oss inn i vitenskapen, fordi vi ikke er late. De er plukk råtne og ekstremt late, de bruker provokasjon for å fiske ut data fra folk, for de gidder ikke lese noenting. Det beste en ateist kan gjøre er å poste inn et jpeg bilde av noe religiøs-moro art, og så forvente at dette er enden på kristendommen, dette jpeg bildet knuste kristendommen på flekken. he-he Hvis du kommer med noe substansielt du kan underbygge argumentene dine får du nok skikkelig svar. Det er en årsak og sammenheng i svarene du får her med åpningsinnlegget ditt. Det inneholder ingenting verdt å diskutere, du åpner ikke dørene for det. Ingen argumenter, bare masse tull. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Avsporingsspesialisten vonfaff kommer inn i bildet og forsøker å skyve vekk en påbegynnende rasjonell diskusjon, men følte behovet for å avspore. Om der var snev av vilje til å diskutere, så ville ingen av innleggene vi ser her fra dere vært her til å begynne med. En intelligent og kunnskapsrik mann vil på ingen måte kaste bort tiden sin på å avspore noen verdens ting. For han har så mye han vil lære bort. Endret 16. august 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Jeg tror noen av oss misforstår, bitte litt ... Her var det jo bare humor og morsomme små kilevinker som foregikk. Det er jo akkurat det vi har for lite av, for osv ... Hvis man vil frustreres - så har vi jo en haug med andre muligheter Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Avsporingsspesialisten vonfaff kommer inn i bildet og forsøker å skyve vekk en påbegynnende rasjonell diskusjon, men følte behovet for å avspore. Om der var snev av vilje til å diskutere, så ville ingen av innleggene vi ser her fra dere vært her til å begynne med. En intelligent og kunnskapsrik mann vil på ingen måte kaste bort tiden sin på å avspore noen verdens ting. For han har så mye han vil lære bort. *Gjesp* Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Det er ikke tull det jeg sier om at de fleste ateister, de fleste unge ateister (som forumet er dominert av eksempelsvis), de har bare sånne halv-seriøse fraser og utklipp de har hørt og sett, men som de ikke forstår, ikke har satt seg inn i, og stort sett (jeg sier dette med stor erfaring), i de aller fleste tilfeller så kan ateister nesten ingenting om vitenskap, og det har en naturlig forklaring at de også er imot religioner, for de gidder ikke sette seg inn i verken vitenskap eller religion. Alt har sin naturlige forklaring. Vi som tror på Gud, vi har også satt oss inn i vitenskapen, fordi vi ikke er late. De er plukk råtne og ekstremt late, de bruker provokasjon for å fiske ut data fra folk, for de gidder ikke lese noenting. Det beste en ateist kan gjøre er å poste inn et jpeg bilde av noe religiøs-moro art, og så forvente at dette er enden på kristendommen, dette jpeg bildet knuste kristendommen på flekken. he-he Jeg er til dels enig i noe av det du skriver og har sett tendenser av det du også har observert. Det er ekstremt provoserende og det virker som om mange her inne bruker dette til sin egen lille "lekeplass" der de kan henge med de som alltid er enig med dem (det er overtall av ateister her). Likevel... Du generaliserer noe helt forferdelig og du benytter mye personangrep fremfor å diskutere sak. Hvilke tilbakemeldinger forventer du deg ved å poste det du åpner tråden din med? Hadde du sett for deg en gjeng ateister si "Amen!"? Du er på feil plass hvis du ønsker å forkynne og det er det din første post er et ganske tåpelig forsøk på å få til. Enten det eller så prøvde du deg på en brannfakkel, men uten noen annen form for provokasjon enn at de som leser tråden tydeligvis begynner å bli drittlei poster som dette fra deg inne på et diskusjonsforum. Din første post har ingen grobunn for en rasjonell diskusjon. Hold deg til sak og dropp personangrep. Argumenter saklig og ikke dominer en hel tråd med Ad hominem-utbrudd. Det gir hverken deg eller ditt livssyn noen pluss-poeng, i likhet med at ateister som driver på i samme stil ikke representerer mitt livssyn på noen god måte. Endret 16. august 2012 av LiamH 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Det er ikke tull det jeg sier om at de fleste ateister, de fleste unge ateister (som forumet er dominert av eksempelsvis), de har bare sånne halv-seriøse fraser og utklipp de har hørt og sett, men som de ikke forstår, ikke har satt seg inn i, og stort sett (jeg sier dette med stor erfaring), i de aller fleste tilfeller så kan ateister nesten ingenting om vitenskap, og det har en naturlig forklaring at de også er imot religioner, for de gidder ikke sette seg inn i verken vitenskap eller religion. Alt har sin naturlige forklaring. Vi som tror på Gud, vi har også satt oss inn i vitenskapen, fordi vi ikke er late. De er plukk råtne og ekstremt late, de bruker provokasjon for å fiske ut data fra folk, for de gidder ikke lese noenting. Det beste en ateist kan gjøre er å poste inn et jpeg bilde av noe religiøs-moro art, og så forvente at dette er enden på kristendommen, dette jpeg bildet knuste kristendommen på flekken. he-he Hei skrulling, er det fortsatt noen som tar deg seriøst? 2 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Her ser vi at Kim Larsen faktisk har spist mange mikrofoner, og således har utvidet munnen sin: Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 "Med vold ska vi ta dem Vårt hat skal de få føle Kristenmann skal falle Og Satans trone atter reises" 1 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Det er ikke tull det jeg sier om at de fleste ateister, de fleste unge ateister (som forumet er dominert av eksempelsvis), de har bare sånne halv-seriøse fraser og utklipp de har hørt og sett, men som de ikke forstår, ikke har satt seg inn i, og stort sett (jeg sier dette med stor erfaring), i de aller fleste tilfeller så kan ateister nesten ingenting om vitenskap Det er sikkert helt sant. Vi som tror på Gud, vi har også satt oss inn i vitenskapen, fordi vi ikke er late. Det ser alle at du ikke kan vite, så her latterliggjør du deg selv, like mye som du gjør med de tullereligiøse utsagnene dine. Men syng i vei. Legg ut en youtube-link også, så skal jeg rate deg opp litt. 1 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Nihilist, "Det ser alle at du ikke kan vite"... Du har misforstått vitenskap, den er ikke en motsetning til religion. Min tro er fullstendig irrelelevant til hva vitenskapen forteller. Så nei jeg latterliggjør ikke meg selv, men du påpeker i sterke ordelag her at du ikke forstår hva vitenskapen og religion er, du har kryssblandet de, og det du forsøker å si er at mine religiøse utsagn måtte være bevis på at jeg ikke har satt meg inn i vitenskapen, igjen så har tro veldig lite med vitenskapelig kunnskap. Så jeg må bare gjenta meg selv her at du ikke helt har klart å peile deg inn på relasjonen mellom vitenskap og religion, da der er ingen relasjon, religion handler om tro, vitenskap handler om kunnskap. Disse to er ikke motsetninger og kan ikke være motsetninger heller. Så du har en fundamental orienteringssvikt ang disse to feltene. Og ærlig talt så vet du ikke hva du snakker om. Du skal ikke tro noe om vitenskapen. Om jeg tror på Gud, så er ikke det en motsetning til noe i vitenskapen, vitenskapen beretter om forsøksresultater, den bryr seg ikke det døyt om tro. Om du tror på Gud eller om du tror på en ukjent fugl i naturen, så er det klinkende likegyldig til hva du kan og ikke kan om vitenskapen. Endret 16. august 2012 av LonelyMan 1 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Nihilist, "Det ser alle at du ikke kan vite"... Du har misforstått vitenskap, den er ikke en motsetning til religion. Min tro er fullstendig irrelelevant til hva vitenskapen forteller. Så nei jeg latterliggjør ikke meg selv, men du påpeker i sterke ordelag her at du ikke forstår hva vitenskapen og religion er, du har kryssblandet de, og det du forsøker å si er at mine religiøse utsagn måtte være bevis på at jeg ikke har satt meg inn i vitenskapen, igjen så har tro veldig lite med vitenskapelig kunnskap. Så jeg må bare gjenta meg selv her at du ikke helt har klart å peile deg inn på relasjonen mellom vitenskap og religion, da der er ingen relasjon, religion handler om tro, vitenskap handler om kunnskap. Disse to er ikke motsetninger og kan ikke være motsetninger heller. Så du har en fundamental orienteringssvikt ang disse to feltene. Og ærlig talt så vet du ikke hva du snakker om. Du skal ikke tro noe om vitenskapen. Om jeg tror på Gud, så er ikke det en motsetning til noe i vitenskapen, vitenskapen beretter om forsøksresultater, den bryr seg ikke det døyt om tro. Om du tror på Gud eller om du tror på en ukjent fugl i naturen, så er det klinkende likegyldig til hva du kan og ikke kan om vitenskapen. Så du ser på evolusjon som en sannhet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg