Gå til innhold

Klarer ikke å velge hvilken samsung hd jeg skal kjøpe t xbox

Nutcracker

Anbefalte innlegg

Enten en 5400 disk, eller en 7200 disk. Nesten samme pris.

Samsung Harddisk 120.0GB IDE 5400RPM UDMA-133 3.5" Noise Guard 936,-

eller

Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-133 3.5" 8.9mS Noise Guard, SP1203N 998,-

eller om jeg skal kjøpe en ny disk til pc-en, og fyre inn den "gamle" 80GB WD 2MB disken i xbox-en.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enten en 5400 disk, eller en 7200 disk. Nesten samme pris.

Samsung Harddisk 120.0GB IDE 5400RPM UDMA-133 3.5" Noise Guard 936,-

eller

Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-133 3.5" 8.9mS Noise Guard, SP1203N 998,-

eller om jeg skal kjøpe en ny disk til pc-en, og fyre inn den "gamle" 80GB WD 2MB disken i xbox-en.

Hva syns dere?

Tror jeg hadde gått for siste alternativ (bruke den gamle PC-disken). Jeg vet ikke nok om Xbox til å kunne si hvorvidt den klarer å dra nytte av en 7200rpm disk, men du har jo lite å tape (bråker kanskje litt mer).

Lenke til kommentar

Har sjøl en 5400 rpm disk av samme type. Grunnen til at jeg valgte den var mindre støy og at xboxen ikke klarer å utnytte en 7200 rpm disk.

Fordelen med å velge 7200 disken er at når du evt ikke bruker xboxen lenger kan du sette den i pc`en istedet, og da er 7200 kanskje å foretrekke foran 5400. Samme gjelder hvis du skulle finne ut at 120 GB ble mer enn du ekkeftivt utnytter og heller vil sette i 80 giggen....

Om du skal kjøpe ny disk til pc`en og bruke 80 giggen i xboxen istedet kommer an på hva du synes om støy. Samsung 5400 120 GB høres knapt og jeg har kun en 19dB papst vifte som støykilde nr 2/2.

Men hva skal du velge? 120 GB i xboxen er MANGE backups og du skal kanskje spille de iblant... Bruker du pc`en mye og støy ikke er et kriterium så er det kanskje like greit å kjøpe ny til den og bruke den på 80 i burken? Film og musikk streames jo helt fint fra pc`en...

Lenke til kommentar

Og dette har du peiling på? Hva er vits med 160GB når xboxen bare utnytter maks 134-136GB?

Edit: trykkleif

Og dette har du peiling på?

(LBA48 support gjør at du kan bruke større harddisker. Bruk f.eks. XBTool til å patche biosen din for å bruke 160GB harddisk)

Lenke til kommentar

Og dette har du peiling på? Hva er vits med 160GB når xboxen bare utnytter maks 134-136GB?

Edit: trykkleif

Og dette har du peiling på?

(LBA48 support gjør at du kan bruke større harddisker. Bruk f.eks. XBTool til å patche biosen din for å bruke 160GB harddisk)

Har du en link til mer info om dette? Stemmer dette sa skal jeg nagle en viss person opp til en vegg :p

Lenke til kommentar

Mange takk. Selger de nagler på jernia mon tro?

Til denne personens unnskyldning, er dette med støtte for større harddisker helt nytt (par uker bare), så du kan kanskje nøye deg med å stifte han opp til veggen i første omgang? :lol:

Siden det er så nytt så tror jeg faktisk jeg skal droppe stiftene og. Venter heller til han begynner å briefe med sine xbox kunnskaper igjen. Da skal vi se hvem som har peiling :roll:

Må vel sende en unnskyldning til bollefisen for det første innlegget mitt i denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...