Gå til innhold

Acer 19" LCD - ukens tilbud på Psdata. Er skjermen bra?

Vantage

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en ny skjerm nå, og kom over dette tilbudet. De få spesifikasjonene som står oppgitt ser jo greie ut.. 700:1 kontrast og 25ms, men er det noen der ute som vet noe mer om denne skjermen? Erfaringer kanskje? Jeg kunne ikke finne noe om denne modellen på acer sin hjemmeside, og fant heller ingen andre som selger den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei.. Men psdata har tilbud på skjermen denne uken til 5595. Skal bruke skjermen til det meste.. windows greier, spill, filmer.. Lurer derfor hvordan skjermen er med tanke på "ghosting". Har fått med meg at dette kan være litt forskjellig fra skjerm til skjerm, selv med samme responstid..

Hadde satt veldig pris på hvis det er noen som vet om en test av denne skjermen. Kunne ikke finne noen jeg..

Lenke til kommentar

Ok ser på spesifikasjonene og de ser ikke helt gærne ut. Denne skjermen har ikke DVI inngang og er derfor analog.

Videre har den en responstid på 25 ms, noe som jeg blir usikker på. Tror nok denne kan ghoste litt spill. Men ikke mer enn du kan leve med (hvis du ikke er superkresen). Det med ms er meget vansklig å forutse da ulike produsenter bruker ulike metoder for å finne denne.

Ellers kliner den til med meget respektable 300 cd /m2

og en kontrast på 700:1. Ypperlig til rom med mye lys!

har ellers oppfylt "nesten" alle mine krav til en god skjerm.(ikke DVI).

Jeg hadde kontaktet leverandør og forhørt meg om garanti, med tanke på pixler og baklys.

Personlig mening: da den ikke har dvi hadde nok jeg gått for en annen....

Btw: beklager det med prisguiden, min feil...

Lenke til kommentar

Skjermensom har DVI heter AL1931, så AL1911 må være billig utgaven (altså uten DVI). AL1931 har mye annet snacks, bl.a. videon inn osv.

AL1911 er billig ja, men uten DVI er det ikke noe for den kresne brukern. Selv om analog signal er greit nok, så er det merbar forskjell.

Venter selv på en BenQ FP991. Bør ha den neste uke, kommer til å poste min mening om den da.

Telcontar

Lenke til kommentar

Benq er nok ikke det samme so m Acer, nei.

Og spør du meg, er digital vs analog kabel hipp som happ. På min Acer-skjerm (ikke samme modell) bruker jeg analog kabel selv om det fulgte med digital kabel.

Men du kan jo tenke på om siden den ikke har DVI, kan det være andre mangler også.

Lenke til kommentar
Jepp, ser framt til det selv :p.

Kan hende jeg får skjermen litt før faktisk, hørte med EET Nordic idag og de sa at de får skjermen på lager idag (15 stykker) så det er ikke umulig at jeg får min denne uka :D.

Telcontar

Shit, jeg hadde bestillt jeg men klarte ikke frustrasjonen med å få datoen antatt dyttet på hele tiden. Jeg ringte MPX og spurte om de kunne gå god for den nye datoen 11.09 men det kunne de ikke så jeg kjøpte en Samsung istedet... Fikk den i dag og den er vel ikke så værst den heller, er iallefall fornøyd så langt.....Helt til du poster om hvor bra BenQen er selvsagt :lol:

Lenke til kommentar
BenQ er ifølge dem selv verdens neststørste produsent av LCD skjermer. Etter hva jeg har hørt av kolleger og EET så er BenQ langt fra noe dårlig merke.  

Telcontar

Jeg ble sittende litt ved en Benq FP747 i forrige uke. Dette er en skjerm som koster rundt 3500kr, og som heller ikke har spesielt bra specs. Men jeg må innrømme at denne skjermen overrasket meg litt, for på tross av at den kun har analog inngang, var bildet svært behagelig på den. Forsøkte å provosere fram litt ghosting i spill og slikt, men fikk ikke til å lokke frem plagsomme aspekter ved bildekvaliteten. Hadde det ikke vært for at den ser litt for billig ut, hadde jeg kansje kjøpt den selv. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...