rus Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Har en stor nuctua kjøler til cpu og trenger derfor ikke cpu vifte. Men siden jeg ikke har det kommer det opp en error hver gang jeg starter pcen som sier no cpu fan detected!!!. Noen som vet hvordan jeg får fjernet det? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hvordan har du koblet Noctua kjøleren til hovedkortet da? Det er en vifteutgang på hovedkortet som heter noe sånt som CPU_FAN, og når det ikke er noe satt inn der, så får du opp den feilmeldingen. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Siden du ikke har vifta koblet til, så må du skru av viftedeteksjonen i BIOS. Lenke til kommentar
rus Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Noen som vet hvordan jeg skrur av viftedeteksjonen i BIOS? finner den ikke Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Vi trenger nok litt mer informasjon fra deg for å kunne hjelpe, hovedsakelig navn / modell på hovedkort og om du har oppdatert bios. Lenke til kommentar
rus Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 ASUS P5Q-PRO. Tror det er fra rundt 2009. Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Dette problemet kan jo løses enkelt nok ved å koble en av kabinettviftene dine i CPU-vifteuttaket. 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Du kan sette viften til å bli ignorert i bios , om du tar en titt i manualen 3-33 så ser du at under Hardware Monitor at du kan sette Cpu Fan speed til IGNORE. Resten av viftene kan stilles der også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå