89th Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Heisann! Da var det klart for ny pc igjen ettersom min nåværende begynner å dra litt på åra. Jeg er selvsagt på jakt etter de komponentene som er best utifra prisen, og ikke noe overkill som koster en formue som du ikke legger merke til. Jeg vil helst kjøpe alt på samme plass, så jeg ser for meg at dustinhome blir det beste alternativet? Her jeg leier har jeg kun trådløs internett tilkobling så jeg trenger ett veldig godt trådløs nettverkskort / usb tilkobling. Jeg trenger også en god skjerm både til spill og film i full HD. Her er komponentene jeg har funnet sålangt, håper det kommer masse seriøse og gode innspill: - Kabinett: FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R4 USB3 BLACK - 849 kr Bør jeg gå for dette eller R3, og trenger jeg ekstra vifter? - Skjermkort: GIGABYTE GEFORCE GTX 670 OC 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP - 3 366 kr Har ikke noe erfaring ifra Gigabyte kort fra før, men det ser da bra ut? - Harddisk: SEAGATE BARRACUDA 2TB 7200RPM SATA/600 64MB - 890 kr - SSD Disk: SAMSUNG 830 SERIES 128GB SSD SATA/600 MLC - 829 kr - Strømforsyning: NZXT HALE 90 PSU 80+ GOLD 650W MODULAR - 1 069 kr - RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL9 - 390 kr Bør jeg kjøpe lav profil (LP) minnebrikker? - Hovedkort: ASUS P8Z77-V PRO Z77 S-1155 ATX IVY - 1 599 kr Det er så mange hovedkort til nesten samme pris, men jeg ser denne har WiFI. Noen som har erfaring med dette? - Prosessor: INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY - 1 857 kr - CPU kjøler: COOLER MASTER HYPER 212 EVO - 249 kr - Operativsystem: MICROSOFT WIN 7 HOME PREM SP1 64-BIT NOR DVD OEM - 840 kr - Antistat: ANTISTATBÅND HÅNDLEDD 1.5M + KROKODILLEKLEMME - 49 kr - Skjerm: BENQ XL2420T 24" WIDE TFT LED 120HZ BLACK - 2 590 kr ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Totalt : 14 577 kr .- På forhånd takk for hjelpen! Endret 15. august 2012 av 89th Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Cooler Master Hyper 212 bruker jeg selv på en i5 2500k. Veldig fornøyd med den, så den anbefales. Den er også ca 400 kr billigere. Cooler Master Hyper 212 bruker jeg selv på en i5 2500k. Veldig fornøyd med den, så den anbefales. Den er også ca 400 kr billigere. 1 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Define R4 er på en måte et Define R3+, den største forskjellen er at du kan ta ut HDD hyllene for å få bedre luftflyt fra vifta foran. Samsung 830 er en del raskere enn Intel 330, men du vil ikke merke forskjell med mindre du tar i bruk stoppeklokka. Har hørt mange historier om Corsair HX 650W som svikter, Se etter NZXT Hale 90 på 650W hvis den er på lager. Du må ha LP minnebrikker for at de skal passe under kjøleren. Det om Hyper 212 holder mål kommer an på målet. Hyper 212 passer fint hvis du skal ha en stille maskin, kanskje overklokke prosessoren enkelt opp 6-700MHz (hvis ønskelig). NH-D14 vil passe fint hvis du har tenkt til å gå et skritt lengre i overklokkinga, kanskje med litt mindre lyd når den er overklokket. Hvis ingen overklokking er med i bildet vil en Hyper 212 gjøre jobben helt fint WiFien på hovedkortet har jeg ikke fått testet eller sett tester av, så har kan jeg dessverre ikke uttale meg så mye. Mener du har fått til et flott oppsett som jeg tror du vil like deg godt med 1 Lenke til kommentar
kvingerhagen Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Kjøpte nesten likt oppsett her om dagen (med hjelp fra forumet), gleder meg som et lite barn til å bygge pc til meg selv for en gangs skyld 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hyper 212 holder sannsynligvis lenge uansett. Her er en test som viser at det er rundt 1,5 grader i forskjell mellom dem, og Noctua bråker faktisk noe mer (kun en db - så her yter dem så godt som likt). http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleid=2655&page=5 Fractal Design har fine kabinett - relativt god plass å bygge i, men håpløse gummisaker i hullene du skjuler kablene i. Det følger også med Wifi om du kjøper P8Z77-V (ikke pro). 1 Lenke til kommentar
89th Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Takk for svar Har hørt mange historier om Corsair HX 650W som svikter, Se etter NZXT Hale 90 på 650W hvis den er på lager. Ok så jeg bør gå for NZXT Hale 90 strømforsyning istedenfor? Du må ha LP minnebrikker for at de skal passe under kjøleren. Ok er den rammen jeg har i første post fin eller er det en annen type som er bedre? Det om Hyper 212 holder mål kommer an på målet. Hyper 212 passer fint hvis du skal ha en stille maskin, kanskje overklokke prosessoren enkelt opp 6-700MHz (hvis ønskelig). NH-D14 vil passe fint hvis du har tenkt til å gå et skritt lengre i overklokkinga, kanskje med litt mindre lyd når den er overklokket. Hvis ingen overklokking er med i bildet vil en Hyper 212 gjøre jobben helt fint Jeg har ikke tenkt å overklokke første så da blir det Hyper 212 på meg. Det følger også med Wifi om du kjøper P8Z77-V (ikke pro). Så hva er egentlig forskjellen mellom den med pro og den uten? Jeg må ha et godt WiFi kort så jeg er forsatt usikker på om jeg skal ha et som er innebygget i hovedkortet eller ett eget? Har oppdatert handlelisten i første post. Endret 15. august 2012 av 89th Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Pro har 2 flere USB 3.0 kontakter, Asus Q-Shield, en ekstra viftekontakt, og en ekstra USB 3.0 (til I/O). -Deluze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå