teigas123 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Visst jeg åpner et jpg jpeg bilde i photoshop og trykke save as lagrer den som standar som jpg - jpeg bilde.. Dette gjorde den også når jeg åpnet nef (raw filer i camera raw - og behandlet de i camera raw, for så åpne de i photoshop. Når jeg da trykket save as og lagret var jpeg valgt som standar. Når jeg nå har formatert maskinen og lagt PS innpå nytt vil den lagre som psd som standar når jeg åpner nef filer.. Noen ide på hvordan jeg kan få den til å lagre som jpg, sparer en del tid på å slippe å velge fra save psd til jpeg hele tiden. Noen ideer her? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Mener jeg var borti noe lignende en gang, sjekk hva innstillingene diner er under "depth" under "workflow-options" i camera raw (trykk på "linken" helt nederst) er. Hvis den er 16 bits får du ikke opp jpg i ps. Lenke til kommentar
teigas123 Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Den står på 8 bits.. Så det hjalp ikke. Men takk for tipset i alle fall. Andre forslag ? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Den står på 8 bits.. Så det hjalp ikke. Men takk for tipset i alle fall. Andre forslag ? Ser ut som jeg tulla litt, kom opp jpg hos meg da den stod på 16 bits også, en del andre filformater forsvant dog. Lenke til kommentar
teigas123 Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Men når du hos deg kjører en fil nef (nikons kamera raw fil) inn i photoshop og feks justerer curves eller noe, så prøver å lagre med save as vil den da lagre som psd fil eller jpg som standar ? Den lagret som standar jpg før, så skikkelig irriterende visst en skal fikse en del bilder, og lagre og hele tiden måtte velge jpg fra psd.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå