Morgens Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Heisan. Bare en liten oppdatering ang. kjøp av Technet. Microsoft bekrefter at Std. IKKE kan betales med kredittkort, av sikkerhetsgrunner. De oppgir 13 dager ventetid på nettsiden, men på mail, med henvisning til at folk var på månen for 50 år siden justerer de det til 1-3 dager. Betalte inn ved lunsj i dag std. overføring til utland, som tar 2-4 dager - poster når jeg får key. Forvirret... :-) HVIS noen får kjøpt med Visa etc. så settes det stor pris på oppskriften... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 Siden eneste sted å kjøpe Technet Standard nå er hos Microsoft her i Norge, så får ingen brukt kredittkort. Skjønner ikke hvilken sikkerhetsgrunn det skulle vært, om du betaler 2.000 eller 3.000 spiller vel ingen rolle. Skulle pirater utnytte Technet Standard, ville de neppe valgt Norge som utgangspunkt med de høye prisene vi har. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Siden eneste sted å kjøpe Technet Standard nå er hos Microsoft her i Norge, så får ingen brukt kredittkort. Skjønner ikke hvilken sikkerhetsgrunn det skulle vært, om du betaler 2.000 eller 3.000 spiller vel ingen rolle. Skulle jeg gjettet ville jeg tippe det har noe med kombinasjonen falske/stjålne kredittkort og garantisummen fra kredittkortselskapene å gjøre? Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Neppe, andre varer til lavere pris selges på den måten. Men hva er denne garantisummen. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Det kan jo ha noe med at de ønsker å godkjenne ordrene manuelt og samtidig slippe unna alt av kortsvindel. Gir de først tilgang til en konto betalt med et stjålet kort, så er jo alt skadet skjedd med hensyn til lisenser tilknyttet denne kontoen. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Da er Windows 8 tilgjengelig for studenter også:-) Bare å laste ned:-) Noen som vet om office er tilgjengelig for studenter også? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Da er Windows 8 tilgjengelig for studenter også:-) Bare å laste ned:-) Noen som vet om office er tilgjengelig for studenter også? Det er ikke det. Kun Windows, Windows Server og lignende. Lenke til kommentar
m_maursund Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg finner ikke win8 på msdn for studenter. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Jeg finner ikke win8 på msdn for studenter. Kun de med DreamSpark Premium har tilgang. Så altså langt fra alle med MSDNAA. Du har da neppe DreamSpark Premium, hvis du hadde så hadde du sett .iso filen. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Kjipt at bare IKT folka får Dreamspark Premium her, ellers hadde jeg hatt Win 8 på PCen nå :/ Sånn går det når man vil ta høyere utdanning Lenke til kommentar
m_maursund Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 (endret) Av en merkelig grunn så kan jeg ikke lenger logge meg inn på msdn. Ikke fått noe beskjed om at kontoen min ikke lenger er i bruk. Noen andre som har opplevd det samme? Endret 24. august 2012 av m_maursund Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Får dere MDSN-brukere tilgang til den endelige "evigvarende" versjonen, eller Enterprise utgaven som dør etter 90 dager? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Jeg vet ikke hva du mener med den "evigvarende" versjonen, men om det er Retail nøkkelen du snakker om så ja. Til Windows 8 Pro om du har DreamSpark Premium. Jeg har en vanlig MSDN konto og der får jeg tilgang til Windows 8, Windows 8 Pro, Windows 8 N og Windows 8 Pro N. Alle er Retail nøkler. På min Technet konto fikk jeg med Windows 8 Enterprise MAK nøkkel, med 20 aktiveringer. Retailnøklene har 10 aktiveringer. Uansett type konto, så lenge du har tilgang til Windows 8, så får du Retail/MAK nøkler som holder seg aktivert så lenge du ikke tuller for mye med hardwaren. 1 Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Takk. Retail var ordet jeg lette etter ja, hehe Lenke til kommentar
sureup Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Er de største probleme fikset nå? (usb disconnect osv) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. august 2012 Forfatter Del Skrevet 26. august 2012 Jeg har ikke merket noe til noen USB problemer, og bruker trådløs mus der mottakeren er koblet med USB på begge min bærbare. Husk at dette er den endelige versjonen. Den som vil ligge på en hver ny pc solgt med Windows 8. Dette er også versjonen som vil ligge på hver eneste Windows 8 DVD i alle butikker frem til eventuelt SP1 kommer ut. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Hehe joa, og det er jo grunnen til at det finnes windows update Anyways jeg regner med å gå løs på Windows 8 så fort jeg får reaktivert dreamspark kontoen min. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Jeg vet ikke hva du mener med den "evigvarende" versjonen, men om det er Retail nøkkelen du snakker om så ja. Til Windows 8 Pro om du har DreamSpark Premium. Jeg har en vanlig MSDN konto og der får jeg tilgang til Windows 8, Windows 8 Pro, Windows 8 N og Windows 8 Pro N. Alle er Retail nøkler. På min Technet konto fikk jeg med Windows 8 Enterprise MAK nøkkel, med 20 aktiveringer. Retailnøklene har 10 aktiveringer. Uansett type konto, så lenge du har tilgang til Windows 8, så får du Retail/MAK nøkler som holder seg aktivert så lenge du ikke tuller for mye med hardwaren. Jeg benytter fortsatt Windows 7 Professional som jeg fikk fra MSDNAA for ganske mange år siden. Jeg har byttet hardware mange ganger, og har ikke hatt noen problemer med det overhode. På et tidspunkt brukte jeg denne lisensen på 1 laptop, 1 stasjonær og 2 virtuelle maskiner samtidig uten problemer. Mulig de har gjort dette strengere senere. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Det er litt som å spille lotto det der med MSDNAA lisenser (og Retail lisenser). Er du heldig kan du gjøre som du har erfart, uten noen problemer. Andre får ikke aktivert mer enn en gang. (eller det antallet som følger med nøkkelen). Jeg har jo en bråte med Windows 7 lisenser (MSDNAA) ettersom jeg oppdaget noen smutthull, som noen kanskje husker. I den tiden jeg brukte dem aktivt, fikk jeg stort sett bare aktivert en gang på virtuelle pcer i alle fall. Men etter noen måneder kunne jeg aktivere igjen med samme nøkkel. Nå har jeg ikke brukt dem siden 2010, og testet akkurat en nøkkel som var aktivert to ganger før, på helt ny hardware, og det fungerte fint som bare det. Men det er vel likevel tryggest å si at MSDNAA nøkler kun gir deg en aktivering. For om folk forventer noe mer kan de bli skuffet. Så får heller flere aktiveringer være en positiv overraskelse. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Kan vi ta tak i noen navn som blir brukt her? -MSDNAA -Technet -Dreamspark Jeg har tidligere erfaring med dette som har med studentkonto for å laste ned lisenser. Men jeg husker det var et volsomt styr fordi man måtte komme seg fra en konto til en annen. Idag har jeg bare dreamspark og er glad for å slippe all spam som MSDNAA pleide å sende ut. Hva er disse ulike navnene og hvilken tilknytning har de til hverandre? Endret 27. august 2012 av Abigor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå