RamGuy Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Og der hang hele systemet seg mens jeg spilte StarCraft 2 og etter restart poppet en BSOD opp og når jeg endelig kom inn i Windows igjen så var alle pokkers USB-porter deaktivert, IGJEN! Arg, tilbake til Windows 7 inntil dette våset er ryddet opp i, helt håpløst med sånne kritiske problemer med noe så simpelt som USB-driverne som Microsoft av en eller annen grunn på død og liv skal force disable så maskinen blir komplett ubrukelig... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Arg, tilbake til Windows 7 inntil dette våset er ryddet opp i, Du får vente til hardware-produsentene har kommet med oppdaterte drivere for Windows 8 - et OS som faktisk ennå ikke er sluppet på markedet. (Det skjer ikke før 26/10.) Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Forandrer ikke på det faktum at jeg ikke hadde så kritiske problemer med verken Vista eller Win7 når det gikk RTM, noe som gjør én noe skuffet spesielt når ting faktisk fungerte med både developer preview, consumer preview og release preview av Windows 8. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Hei. Ble usikker, trodde at drivere osv. for det meste var klart med en relativt std. PC. Eller sitter Nvidia, Dell osv. og knoter for harde livet først nå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 har en dell inspiron duo med touch skjerm, noen som har prøvd win8 på denne? er btw en 1,5ghz intel atom med 2gb ram som i utgangspunktet kjører win7hp Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hei. Ble usikker, trodde at drivere osv. for det meste var klart med en relativt std. PC. Eller sitter Nvidia, Dell osv. og knoter for harde livet først nå? Det meste er klart, og nvidia har f.eks. hatt Win8-drivere klare allerede, men siste versjon fra Microsoft - Win 8 RTM - ble sluppet til utviklerne for ca. 20 dager siden, og det er sikkert muligheter for å optimalisere ting, samtidig som enhver endring skaper muligheter for at ting som tidligere virket plutselig ikke gjør det lenger. Inntil det eventuelt blir fikset. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) KRISE! We’ve encountered an error while processing your request. Please contact your credit card company for more details. Får ikke kjøpt abb., noen andre som har vært borti feilmeldingen? Har forsøkt 4 kort som alle er OK. Skulle virkelig "lekt" meg i kveld nå som hardware er på plass. Noen tips? Takker. Endret 21. august 2012 av Morgens Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 KRISE! OK, og hva er krisen? Lenke til kommentar
laurell Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Kortet ditt er stengt for bruk utenfor Norge/Europa? Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hehehe, jeg KRISE! OK, og hva er krisen? Oppdaterte "krisen", håper du også har svaret her. Postmannen var nettopp og leverte ny hardware til meg på jobben og jeg skulle shoppe Technet abb., sende kona på forening og kose meg i kveld. Kortet ditt er stengt for bruk utenfor Norge/Europa? Nix, brukes jevnlig på alle merkelige/lugubre steder, både på www og i virkeligheten. Forsøkte som sagt flere, både Master Card og Visa. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Prøver du å kjøpe en konto i USA? Den muligheten ble sperret i 2010. Så du må kjøpe konto her i Norge: Du må bruke denne linken. Koster en god del mer da, men slik er det nå. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Takk Myhken, du er en engel - den linken ser bedre ut. Men jeg får "kun" opp overførsel som alternativ. Det tar 13 dager, men det er fullt med Visa linker osv. Har også fått med en kollega for å se, vi finner ingen linker/sted hvor det kan endres. Selv brukte jeg microsoft.no, søkte på technet og kom da til http://technet.micro...s/hh442910.aspx - som jo ikke fungerte. Redder du kvelden min? Endret 21. august 2012 av Morgens Lenke til kommentar
laurell Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Det er vel kanskje worst case antall dager? Jeg brukte linken fra side 2 her som du postet Morgens.. https://technet.microsoft.com/nb-no/subscriptions/buy/hh442910.aspx Endret 21. august 2012 av laurell Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Bra at min link fungerte for deg! Gidder du teste linken til trådstarter, http://www.microsoft...r/TechNet-2010? Trykk kjøp og gå videre til betalingsmåter hvor jeg kun får opp overførsel. Det kan jo være så enkelt at Microsoft har nedetid akkurat nå men... EDIT: Microsoft sier at Technet kun kan kjøpes med overførsel på det nettstedet, velger jeg noe annet får jeg opp alternative betalingsmåter. Irriterende. Endret 21. august 2012 av Morgens Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Får man Win8 Enterprise med TechNet Standard? Eller må man ha TechNet Professional? Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Får man Win8 Enterprise med TechNet Standard? Eller må man ha TechNet Professional? Her tror jeg (utrolig nok) at jeg kan hjelpe! Hvis du ser på https://technet.microsoft.com/nb-no/subscriptions/buy/hh442910.aspx så er det en oversikt i excel over hva som er med. Windows 7 Enterprise krever Pro, vil bare anta at det stemmer med 8 også. + Har snakket med Microsoft - igjen, Std. kan kun kjøpes med bankoverførsel, mens Pro går med kredittkort. Fikk ingen forståelse for at det var uten mening. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Det stemmer at du må ha Technet Pro for å få med Windows 8 Enterprise. Men er vel ikke så mye å trakte etter, med kun 20 aktiveringer totalt. Og jeg ser ingen merkbare forskjeller mellom Pro og Enterprise, men de er sikkert der. Rart at du ikke kan betale med kredittkort på Standard versjonen da, gir jo ingen mening. Men Microsoft er Microsoft. De skal ikke gjøre det lett for de som ønsker å betale for seg. Det skal de ha for. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Et lite OBS før man kjøper Technet, har skrevet om de nye reglene i dag, og det er greit å vite om før man bestiller. http://samfunn.myhken.com/technet-bekjemper-piratkopiering-odelegger-for-betalende-kunder Technet lønner seg fortsatt for testing, men du må betale hvert år for å kunne bruke nøklene dine. Før kunne du la kontoen utløpe etter ett år, og likevel beholde alle nøklene dine og muligheten til å aktivere. Så Technet har mistet mye av verdien for oss "små" folka. Store firmaer bryr seg neppe så mye, men for oss andre så er endringene bare negative. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 WOW, ble imponert over den bloggen der. Ment på en positiv måte: nerd. Jeg vil ikke si at det ble er bortkastet, tenk på en familie som da får "alt" relativt rimelig. Egentlig litt pussig at det ikke er mer kjent. Du kjenner ikke tilfeldigsvis til andre salgskanaler av Technet Std.? Tidligere solgte nettbutikkene "koden" som gav tilgang, men det var i de dager hvor vi fikk en bunke med CD-plater hver mnd. Etterhvert kunne man betale relativt mye og heller få CDene som 1 DVD. Er redd at jeg ikke klarer å vente i 13 dager for å spare 1300,- som Pro´en koster med enn Std. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Beklager, jeg vet ikke om noen andre måter å få Technet lengre. Microsoft har gjort en god jobb med å sperre de mulighetene. Jeg har fulgt et forum i Australia som har brukt Amazon til å kjøpe Technet billigere. Men har skjønt at det har kommet endringer der også. Egentlig står de vel nedfelt i 16.juli endringene til Technet og MSDN. Nå kan kontoen din bli sperret om kontoen er registrert i USA og nøklene blir aktivert i f.eks Norge. Jeg er faktisk spent på min egen konto, siden jeg er i akkurat den situasjonen. Heldigvis har jeg en veldig god kontakt i Technet USA, som har hjulpet meg en rekke ganger, så tror det går bra. Jeg har jo virkelig prøvd å flytte kontoen min, men Microsoft sier bare at det ikke går. Og har gitt meg to valg: Enten fornye eksisterende konto, med litt ymse adresse info, eller ikke fornye å kjøpe en ny konto i Norge. Frem til nå har det vært uaktuelt å ikke fornye. Tviler på at jeg fornyer neste år for å si det slik. 13 dager er lenge å vente...men Pro kontoen er virkelig ikke verdt prisdforskjellen lengre. Før 16.juli ja, men ikke nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå