Anders Trondheim Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Prøv også de gratis appene, smooth ja. Siste Power DVD 11 brukes, finner ikke noen spillere i Enterprise Overrasket over at ting funker, f.eks Filezilla La inn Directx på nytt, så funker de fleste spill på andre HD ,Nfs, flightsim, Skyrim He he, vi må ikke dømme før vi har testa ! Den som absolutt må start knappen, finner denne på 3.parts eller se Youtube Fant boot knappen til slutt også, jævig gjemt men men... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Får koste på meg dette når stipendet kommer til uka Om du er student ved universitet eller høgskole så er det jo stor sjanse for at du har tilgang via studiestedet. Jeg har tilgang via HiB, men de har ikke kommet med Windows 8 til oss studenter enda. Eneste jeg har tilgjengelig av windows 8 i dag via MSDN er: Microsoft Windows 8 Consumer Preview Microsoft Windows 8 Release Preview Må nok ha litt tålmodighet fortsatt. Endret 16. august 2012 av svortevik Lenke til kommentar
Anders Trondheim Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Last ned fra "svensken" med utorrent du! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Last ned fra "svensken" med utorrent du! Hvorfor? Har jo gratis lisens på plass innen kort tid, så hvorfor ikke benytte seg av denne? Lenke til kommentar
Anders Trondheim Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Da må du vente ca 8 uker! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Er vel mer 8 dager enn 8 uker. "Microsoft didn't mention Windows 8 availability for DreamSpark users on its primary Windows blogs. However, a little seen Microsoft blog for its UK Faculty Connection program has filled in the missing dates. The blog says that students can download Windows 8 "via DreamSpark Premium institutional ELMS stores" between August 25th and August 31st." Lenke til kommentar
Anders Trondheim Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Bra at dere har tilgang før lansering 26 october ! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Sett bort ifra smått fatale idiotiske løsninger som at installasjon av Intel Chipset og ASMedia USB3.0 drivere skal føre til at Windows 8 påtvinger deaktivering av samtlige USB-porter på et Intel X79 basert hovedkort fra Asus så kjører ting ganske så greit. Det nye Aero (vet ikke hva de kaller det, så la oss kalle det "Basic) grensesnittet gjør jobben det, ser ikke like flashy og fancy ut som Aero i Windows 7 men skarpere kanter sparer litt skjermplass her og der og jeg liker utrolig nok det simplere utseende selv om det føles litt retro. Metro, som jeg aldri ble komfortabel med i verken Developer Preview, Consumer Preview eller Release Preview fungerer relativt greit når jeg har to skjermer ettersom Metro bare tar opp ene skjermen så jeg faktisk har en skjerm nr2 hvor jeg kan ha la oss si en video gående, en nettleser, et Office dokument og liggende utenat Metro skal komme å dekke over absolutt alt jeg har oppe. Det var det som irriterte meg grønn med Metro når jeg kjørte en skjerm, greit at funksjonaliteten i Metro på mange måter kan ta over for den tradisjonelle startmenyen, det er det liten tvil om. Du bare trykker på Windows tasten så er det bare å skrive inn hva du er ute etter så søker den etter nettopp det du skriver inn, akkurat som startmenyen i Windows 7 men det som irriterte meg var at denne prosessen hadde gått fra å ta opp 10% av skjermen til å ta opp 100% så jeg ikke kunne følge med på noe som helst i det jeg navigerte rundt og søkte i Metro, dette problemet kan jeg altså unngå ved å kjøre to skjermer, noe jeg finner positivt selv om jeg fremdeles mener metroløsningen med en skjerm fremdeles er idiotisk ettersom den på død og liv må ta hele pokkers skjermen. Stort mer er det vell ikke å si enda etter bare noen få timer med testing, kan jo nevne at Google Chrome for Metro fungerer som en drøm og gav meg alt av utvidelser osv fra "desktop utgaven", men igjen så er det latterlig irriterende at metro kjører som et isolert system så ting jeg gjør i Chrome Metro blir helt isolert fra hva jeg gjør i Chrome Desktop for ikke å snakke om at Metro applikasjoner generelt er endel mindre responssive enn desktop applikasjoner så jeg ser ikke helt vitsen. Dette fungerer halvveis med Chrome på grunn av Google konto synkronisering, så selv om Metro og Desktop applikasjonen kjører isolert hver for sei så blir jo det meste synkronisert i mellom dem uansett, det er langt mer enn hva jeg kan si om Internet Explorer hvor det å kjøre Metro og Desktop varianten er som å kjøre to vidt forskjellige ting som overhode ikke har noe med hverandre å gjøre som føles utrolig idiotisk og unaturlig. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Da har jeg funnet et ganske så bra program for de som ønsker startknappen tilbake. Classic Shell v3.5.1, resultatet kan du se her, og det ser ganske så bra ut i mine øyne. Har selvsagt installert det på pcen min Ellers lurer jeg på en ting, hvordan ser ting ut hos dere? Er litt usikker på om Aero virker eller ikke siden jeg bare bruker det integrerte skjermkortet. I alle fall, slik ser det ut hos meg, ser det riktig ut, eller mangler jeg Aero? Lenke til kommentar
laurell Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Har da skaffet meg Technet-lisens.. Følgende skal lastes ned i løpet av den neste mnd.. - Windows 8 x2 , skal testes på en Sony Vaio laptop senere i kveld. - Office 2013 x2 - Office for Mac (til fruen) - Windows Server 2008/12 (Skal snart bygge en filserver) - SQL Server ++ Ser ut til å bli en god investering dette for meg Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Technet er en god investering ja. Husk at Office 2013 bare er Preview da, så du må avinstallere Office og installere det på nytt når den endelige versjonen kommer. Det går ikke å bare bytte nøkkel. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Er klar over det. Har allerede Office preview på en maskin.. veldig fornøgd med den nye Officen. Det ryktes at fullversjonen kommer feb 2013.. satser på den ligger på technet litt før det Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Når man bruker opp nøkklene på en technet konto, er det mulig å få nye på et vis? Og noen som bruker firefox som har lagt merke til at teksten rundt om kring kan være litt rar? F.eks når jeg skriver nå, så ser jeg at bokstavene forandrer seg litt når jeg trykker space. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Når man bruker opp nøkklene på en technet konto, er det mulig å få nye på et vis? Du kan jo tegne et nytt TechNet abb. ... På samme måte som med vanlige Windows-lisenser kan du sikkert kontakte Microsoft og forklare at den maskinen du først installerte på ikke lenger fungerer, og at du nå prøver å installere på en erstatningsmaskin, osv. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Ellers lurer jeg på en ting, hvordan ser ting ut hos dere? Er litt usikker på om Aero virker eller ikke siden jeg bare bruker det integrerte skjermkortet. I alle fall, slik ser det ut hos meg, ser det riktig ut, eller mangler jeg Aero? Win 8 har droppet Aero - http://www.hardware.no/artikler/microsoft-fjerner-aero-i-windows-8/109412 Installasjonen av Win 8 gikk veldig greit for min del, men savnet startmenyen så jeg installerte også Classic Shell v3.5.1 Dessverre funket ikke driveren for FN knappen så godt.. kan ikke endre på lyssettingen via tastaturet lenger. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Når man bruker opp nøkklene på en technet konto, er det mulig å få nye på et vis? ... Microsoft sier at man kan få flere nøkler om man har en skikkelig god begrunnelse, men har aldri sett en tråd der folk faktisk har fått ekstra nøkler. Kanskje om man er et større firma med en drøss med kontoer, eller MSDN kontoer til 50.000 per år... Så jeg ville vært forsiktig og ikke aktivert for mye. Men 20-30 aktiveringer per produkt skal jo holde en stund, så lenge man ikke gir dem bort eller noe (som man selvsagt ikke skal gjøre) Win 8 har droppet Aero - http://www.hardware....indows-8/109412 Det forklarer jo hvorfor det ser ut som det gjør. Hmm...vet ikke helt om jeg liker det. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Liker utseende på operativsystemet ganske god, føles minimalistisk og ser pent ut, i mine øyne hvertfall. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Du verden, ikke at Windows Experience Index betyr noe særlig men at GTX 690 bare scorer 6,9 av 9,9 på både Graphics og Gaming graphics var en smule overraskende. Mitt oppsett av 3x Intel 320 SSD 120GB i RAID0, som gir noe mellom 600-700MBps scorer 8,3 av 9,9 og en Intel Core i7-3960X (SandyBridge-E / LGA2011) klokket til 4.8GHz gir 8,7 av 9,9 mens 16GB DDR3 2133MHz @ CL10 RAM scorer også 8,7 av 9,9. Det er tydelig at kravene for toppscore er temmelig høye. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Du verden, ikke at Windows Experience Index betyr noe særlig men at GTX 690 bare scorer 6,9 av 9,9 på både Graphics og Gaming graphics var en smule overraskende. Mitt oppsett av 3x Intel 320 SSD 120GB i RAID0, som gir noe mellom 600-700MBps scorer 8,3 av 9,9 og en Intel Core i7-3960X (SandyBridge-E / LGA2011) klokket til 4.8GHz gir 8,7 av 9,9 mens 16GB DDR3 2133MHz @ CL10 RAM scorer også 8,7 av 9,9. Det er tydelig at kravene for toppscore er temmelig høye. Mitt GTX 670 kort, fikk 8.1 på Graphics og Gaming Graphics. Så kanskje noe driver trøbbel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå