myhken Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Ja da var tiden her, den endelige versjonen av Windows 8 ligger nå ute på Technet og MSDN. På MSDN kontoen min har jeg tilgang til Windows 8 iso filene (de fleste språk inkludert norsk). Av nøkler fikk jeg der 5 retail nøkler til Windows 8 og 5 retail nøkler til Windows 8 Pro. På Technet Pro kontoen min har jeg tilgang til Windows 8 (de fleste språk, inkludert norsk) Og Windows 8 Enterprise. Av nøkler fikk jeg der tilgang på 3 Windows 8 Pro lisenser, samt en Multi Activation nøkkel til Windows 8 Enterprise (regner med at den har 500 aktiveringer som Windows 7 Enterprise nøklen min har) Holder på å laste ned alle .iso filene nå, men det går ikke super raskt, er nok mange som laster ned Windows 8 fra Microsoft i dag. Her er det første skjermbildet av installasjonen, ikke pene farger akkurat: Endret 15. august 2012 av myhken Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Er det noen merkbare forskjeller mellom Windows 8 og Windows 8 RTM? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Ser ut som RTM støtter: http://en.wikipedia....dows_8_editions Device encryption Microsoft Office apps bundled with OS Hvorfor har ikke Enterprice det? Det syns jeg er rart. Jeg gleder meg å sjekke ut windows 8, kan bli gøy det. Er det noen som vet om: http://www.techrepublic.com/blog/window-on-windows/how-to-add-windows-media-center-to-windows-8/6395 eller http://windows8build.com/2011/09/windows-8-start-menu-toggle-toggle-metro-start-and-classic-start/ begge er nyttige funksjoner om det virker. Endret 16. august 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Selv om W7 holder lenge for meg for øyeblikket, så hadde det vært artig å få testet det ut på gamle maskinen min. Kjører XP på den og bruker ikke mye uansett. Kunne vel ikke få "lånt" en nøkkel av deg, myhken, bare for å teste ut? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Man trenger vel ikke nøkler hvis man bare skal prøve det 14 dager. Prøv å logge inn http://technet.microsoft.com/subscriptions/downloads/hh442904 er usikker på om du får lastet ned noe om du ikke har technet lisens, men det burde vel være mulig å finne en Url til selve ISO filen. Men tviler på noen her vil gi ut nøkler siden man risikerer technet kontoen sin stengt Technet lisens koster vel billigst 1600kr mener jeg så er vel ikke så veldig stiv pris sammenlignet med windows lisens + office pakken blir det raskt lønnsomt. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Betaler du da 1600kr årlig? Hvilke lisenser får du eventuelt tilgang på, snakker vi Windows Pro og Office Home and Business eller enklere versjoner? Kunne vært aktuelt om du faktisk ender opp med oppegående lisenser av både Windows og Office til 1600kr i året. Uansett så har de jo lagt ut en 90-dagers prøveversjon av Windows 8 Enterprise, jeg er dog litt skeptisk ettersom det er umulig å få oppgradert / aktivert denne prøveversjonen så etter 90-dager MÅ DU RE-INSTALLERE helt uten mulighet for overføring av data eller noe som helst til tross for at du eventuelt har skaffet en lisensnøkkel i mellomtiden. Det virker jo utrolig snodig, unødvendig, for ikke å snakke om fullstendig idiotisk da både Windows Vista og Windows 7 90-dagers prøveversjonene har latt seg aktivere helt uten problemer. Hvorfor tvinge eventuelle organisasjoner og bedrifter til å måtte re-installere hele systemet uansett hva? Mistenker at Microsoft må ha lagt inn noe i denne prøveversjonen når du på død og liv må re-installere, noe annet virker jo fullstendig ulogisk.. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) http://technet.micro...s/hh442910.aspx her står det hva som følger med de ulike versjoner, Standard følger vel kun opp mot Ultimate/Business men Professional har helt opp mot Enterprise. http://www.microsoft...49da06f00a349b4 Angående prøve-versjon ja det er idotisk at man må reinstallere uansett men microsoft vil sikre seg at folk ikke cracker softwaren dems, men godt mulig det er muligheter alikevell. Endret 16. august 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Flere rapporterer om både English (US) og English (UK) utgaver av Windows 8, begge med forskjellige buildnr.. Betyr dette at Windows for første gang kommer i egen versjon med britisk optimalisert tekst, eller er det andre forskjeller her? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 ... Kunne vel ikke få "lånt" en nøkkel av deg, myhken, bare for å teste ut? Hehe, kan ikke det. Som LMH1 skriver så risikerer jeg ikke kontoen min og alle mine andre lisenser ved å låne bort en nøkkel. Til informasjon betaler jeg rundt 1.600 kroner i året for Technet kontoen, og har da tilgang til så og si alt av Microsoft programvare, som alle Windows versjoner og Office versjoner. Det skal sies at Microsoft har kuttet og kuttet i tilgjengelige lisenser og programvare de siste årene på grunn av piratkopiering, så det er snart ikke verdt å ha en Technet konto lengre. Eller, du får jo fortsatt tilgang til mye, men langt fra så mye som da jeg ble medlem i 2010. Det som er nytt under installasjonen av Windows 8 (i alle fall .iso filene lastet ned fra Technet) er at du ikke kan hoppe over å skrive inn en produktnøkkel før du kommer videre. Skal teste det enda en gang nå (uten nett), men det virket som om den faktisk sjekket og aktiverte nøkkelen før installasjonen kunne fortsette. Hadde jo hørt at Win8 skulle bli mer "pirat" beskyttet, men kjedelig å ikke kunne installere uten å skrive inn nøkkel. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Dette bildet stopper installasjonen av Windows 8 om du ikke har en gyldig nøkkel. Det dukker opp rett etter valget om språk. Jeg testet nå uten nett koblet til, og den godtar nøkkelen uten å sjekke den opp, men det må være en gyldig Windows 8 nøkkel da. Men uten Window 8 / Windows 8 Pro nøkkel vil ikke installasjonen fortsette. Endret 16. august 2012 av myhken Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Men Window 8 / Windows 8 Pro nøkkel vil ikke installasjonen fortsette. "Men uten Windows 8 / Windows 8 Pro nøkkel vil ikke installasjonen fortsette.", antar jeg. Betyr dette at Windows for første gang kommer i egen versjon med britisk optimalisert tekst, Ja. Nå slipper britene å slite med ord som 'color' og det som verre er. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Takker, en liten "leif" der. Jeg har akkurat nå funnet ut at når jeg bruker Windows 8 Enterprise .iso filen, trenger jeg ikke å skrive inn nøkkel under installasjonen. Så det gjelder da bare Windows 8 og Windows 8 Pro versjonene. (som er samme .iso fil) Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Si meg -er start knappen i Windows 8 fortsatt fraværende? Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Fungerer disse 3d part programmene for å få tilbake start knappen ? Jeg nekter plent å ha en desktop kun med disse idiotiske tiles'ene... Det er for brett og telefoner. Snabelen Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Til informasjon betaler jeg rundt 1.600 kroner i året for Technet kontoen, og har da tilgang til så og si alt av Microsoft programvare, som alle Windows versjoner og Office versjoner. Hei. Gidder du eller andre og peke meg i riktig retning hvordan jeg også kan få det? Er "proff-utgaven" av Windows 8 med i Std. til 1647,- eller må jeg ha Pro. til 2889,- for og få det? Windows 7 Enterprise står oppført at den "kun" følger med Pro. og derfor ble jeg usikker. + Hadde Technet men sluttet når NT4 sertifiseringen min gikk ut på dato... men fant frem til denne tråden og tenkte at jeg kunne få rimelig software til hjemmet. Vet du hvor mange Office lisenser man får? Takk. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Du må ha Pro utgaven for å kunne få Enterprise versjonene av Windows 7 og Windows 8 ja. Jeg har min konto i USA, det gikk i 2010, men i 2011 sperret de muligheten for å bruke kort fra andre land enn USA når du prøvde å kjøpe konto i USA. Det fungerer likevel å fornye, til og med jeg har hatt ymse problemer, men etter noen eposter så er kontoen alltid aktivert igjen etter jeg har betalt for ett nytt år. Har prøvd å få til å flytte kontoen til Norge/Europa, men det går ikke. Prisen her i Norge er jo med moms og alt mulig, derfor så mye høyere enn i USA, der jeg betaler $249 per år. (kostet $349 første året egentlig, men brukte en 25% rabatt kode). Snabel: Jeg skal teste ut på en virtuell pc. Leste ett sted at de skulle stoppe muligheten helt i den endelige versjonen, men har ikke testet det ut enda. Jeg også misliker sterkt at Start knappen er borte. En av grunnene til at jeg ikke har hatt interesse av å teste ut Windows 8 i hele år. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Herre min hatt.. Jeg prøver å like Windows 8, men når jeg etter restart nr3 plutselig finner ut at musepekeren er borte, navigerer til Device Manager og finner ut at Microsoft har bestemt seg for at Asmedia USB3.0 og Intel X79 USB driverne (kjører da siste Intel Chipset og siste ASMedia USB3.0 drivere) er kjent for å kunne skape problemer med Windows og derfor har deaktivert dem, uten at jeg kan manuelt aktivere dem igjen så blir jo Windows 8 RTM for meg totalt ubrukelig.... Lenke til kommentar
sureup Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 FYI til studenter, ifølge MSDN sin UK blog så kommer W8 på Dreamspark(MSDNAA) mellom 25.8-1.9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Kjapt spm, hvordan fungerer abonnent tjenesten til technet. Får man alle linseser til samtlige ms produkter ala server osv? Brukte technet når jeg var kommunal lærling for en del år siden, men hadde ikke noe særlig med det å gjøre annet enn å laste ned og installere. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Kjapt spm, hvordan fungerer abonnent tjenesten til technet. Får man alle linseser til samtlige ms produkter ala server osv? Brukte technet når jeg var kommunal lærling for en del år siden, men hadde ikke noe særlig med det å gjøre annet enn å laste ned og installere. I prinsippet får man lisenser til alt ja, men de har kuttet ut fler og fler produkter den siste tiden på grunn av piratkopiering. Så du får f.eks ikke lisenser til Windows 7 Ultimate, Home Premium, enkelt produkter av Office som Outlook etc. Men du får tilgang til Windows 7 Pro/Enterprise, Windows 8/Pro/Enterprise, Office 2010 Pro/Standard, Office 2007, alle Windows Server versjoner, Windows XP etc etc. Listen er lang. De har akkurat kuttet i antall nøkler du får per produkt også. Da jeg fikk kontoen i 2010 fikk jeg 10 nøkler per produkt. Nå er man nede i 3, for samme pris. Men hver lisens kan aktiveres 10 ganger, så det er fortsatt 30 aktiveringer per produkt da. Og Windows 7 Enterprise kommer med 500 aktiveringer. Så du går ikke tom med det første. Litt usikker på om Windows 8 Enterprise har like mange aktiveringer, men akkurat nå får man ikke sjekket Win8 nøklen med VAMT. Alle Windows Server nøkler kommer med 500 aktiveringer, så skal holde bra det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå