Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Game på mobilt bredbånd

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat flyttet inn i ny leilighet, og takler ikke 2 uker uten nett så bestemte meg for å kjøpe 1 måned med 1GB mobilt nett på Iphonen. Dersom jeg kun streamer litt på spotify og spiller starcraft 2 er det safe å gjøre dette i 2 uker uten å få en syk mobilregning? Kommer selvsagt an på hvor mye jeg spiller, men kommer til å gjøre det MYE da kompiser ennå ikke har kommet hit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville prøvd å være litt forsiktig med spotifyen, og kanskje kjørt den så mye som mulig i offline mode. Det er nemlig slik at spotify er p2p og "seeder" musikken du har lagret til andre spotify-brukere. Jo større bibliotek du har, jo flere sanger har den å pøse ut til andre brukere.

I options i spotify kan du også øke cache for lokale filer slik at spotify ikke sletter sangene du har lastet ned slik at de må lastes ned på nytt.

1000MB fordelt på 14 dager blir ca. 70MB for dagen.

Det er ikke mer enn rundt 15 sanger på spotify per dag hvis de skal lastes ned på nytt.

Jeg er usikker på hvor mye båndbredde starcraft 2 bruker, men hvis man sier 8KB/s i gjennomsnitt bare for å ta antatt tall, så blir det da totalt ca. 34 timer med spilling, eller litt i underkant av to og en halv time per dag hvis jeg har regnet riktig. Det er hvis det ikke gjøres _noe_ annet på linjen.

Båndbredden kan og være mer eller mindre enn 8KB/s.

Du kan laste ned et fint lite program som heter "DU Meter" som viser hvor mye båndbredde det bruker. Det kan også telle hvor mye båndbredde du har brukt. Det er en 30 dagers trial, men du trenger det bare i 2 uker, så det er sikkert topp.

Hos netcom kan man sende ordet "kvote" til 1989 for å se hvor mye man har brukt, men det fungerer ikke på alle abonnement.

Edit: Hvilket mobilabonnement er det du har? Hvis du er heldig så er det en begrensning på maks pris på data pr måned på f.eks 599kr, slik at du kan overskride kvoten, og likevel ikke betale mer enn det. Jeg ser for meg at starcraft bruker så lite båndbredde at du også vil kunne spille selvom ISPen struper hastigheten.

Endret av Scriptgutten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for veldig informerende svar! DU meteret er genialt, var akkurat det jeg trengte for å holde oversikt. Og skal nok være litt forsiktig med spotifyen.

Bruker tele2 som mobilabonnoment og det blir fort veldig dyrt når jeg overskrider grensen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...