Gå til innhold

Vestens dominans


IQ84

Anbefalte innlegg

Jeg visste ikke det du skrev om krigers omfang andre plasser. Har nesten utelukkende hatt om Europas historie, og der har det blitt påstått at vi kriget som gale(og mer enn andre plasser) noe også videoen indikerer. Men med andre, og antakelig mer betydelige variabler, som tap av menneskeliv, blir jo bildet annerledes.

 

Nei jeg får lese meg mer opp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg visste ikke det du skrev om krigers omfang andre plasser. Har nesten utelukkende hatt om Europas historie, og der har det blitt påstått at vi kriget som gale(og mer enn andre plasser) noe også videoen indikerer. Men med andre, og antakelig mer betydelige variabler, som tap av menneskeliv, blir jo bildet annerledes.

 

Nei jeg får lese meg mer opp:)

 

Veldig bra at du er åpen for mer informasjon. Tall og prosenter kan ofte være en ganske objektiv parameter. Jeg hadde selv akkurat det samme syn som deg etter den samme utdanning fra offentlige norske skoler i 17 år. Det er tydelig for meg nå at den opplæringen for å si det enkelt, ikke rekker mer enn ca. 100 mil og noen få årtier rundt hver enkelt.

 

Det som er virkelig skremmende, er det samme gjelder for mange av de lederne vi har hatt og som har bestemt over vår demokratiske politikk (ref. Roosevelt, Kissinger, Reagan, Jagland, Støre). Nå som man har kontakt med med mye større deler av verden, blir det stadig mer tydelig hvilken avgrunn av kunnskapsløshet og risiko dette skaper.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

http://no.wikipedia.org/wiki/Oliver_Cromwell

Cromwell har forblitt en av de mest kontroversielle figurer i britisk historie — betraktet som en regicidal (kongemorder) diktator av historikere som David Hume og Christopher Hill,[2][3]

 

Jeg er ingen kjenner av Cromwell. Det bare slår meg at han ble finansiert av utenforstående som ønsket å styrte kongen. Noen flere som har den følelsen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...