Galexon Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Heisann! Jeg kjøpte for bare få uker siden en 2000 modell Audi A4 B5 "Ambiente", som den så fint het i annonsen. Bilen hadde da gått 149.200, har fulgt komplett serviceprogram hos merkeverksted fra den var ny og til jeg overtok den, den ble EU-godkjent uten anmerkninger, og alle feil som ble avdekket på NAF-test i forbindelse med salg er utbedret. Bilen har også vært kjørt av 1 eier siden den var ny, av et eldre ektepar. Bilen er svært godt vedlikeholdt, har vært brukt stort sett til langturer, og har stått i garasje i alle år. Bilen har en 1,6 liters bensinmotor med forhjulsdrift (ingen quattro) Før jeg kjøpte denne bilen ,hadde jeg en Peugeot 306 Cabriolet som jeg BARE hadde problemer med. Jeg hadde over 15.000,- i verkstedutgifter på Peugeot'en, og har tatt opp lån for å kjøpe ny bil. Er derfor ekstra redd og paranoid når det gjelder den nye bilen. Oppdaget nylig at det kommer beskjedne mengder hvit røyk fra eksosen, sammen med vann. Vannet lukter ingenting. Røyken er tynn, og minner om normal damp. Oljen later til å være fin og normal, ingen "majones" eller vannperler i denne. Ekspansjonstanken til radioatoren inneholder fin og ren kjølevæske, uten tegn til oljefilm. Har også overvåket "forbruket" på kjølevæske ved å sette strek med blyant, uten at jeg ser forandringer i kjølevæskenivå. Instrumentene i dash-bordet gir ingen indikasjon på at noe er galt, heller ikke kjørecomputeren. Det skal nevnes at det har vært svært fuktig vær her den siste uka, med tykk tåke og svært fuktig vær. Min aller største frykt er at det skal være noe med toppakningen igjen. Jeg har brent meg før, livredd for å bli brent igjen, det har jeg ikke råd til! Bilen har ingen ulyder, og kjører uten problemer fra 3. gir til 5. gir. I lave gir er turtallet noe ujevnt, og har ved enkelte tilfeller ført til kvelning (skal nevnes at dette har skjedd under svinging, i tillegg til bruk av clutch og brems) Har hørt at slikt kan skyldes skitne tennplugger, "falsk luft" eller bare kondens i systemet. Jeg er heller ikke blitt 100% kjent med bilen, ikke fått den riktige "feelingen" med den enda. Kjørte langtur fra Stavanger til Trondheim, uten problemer. Er de siste dagene, sammen med tåken at kondensen og problemene har dukket opp. Jeg har for sikkerhets skyld bestilt time på verksted førstkommende mandag. Er det noen som har noen teorier på hva dette kan være? Bilen lider ikke av de typiske "defekt toppakning" symptomene eller noe. Er også ganske sikker på at alle sylindere jobber ved start og under kjøring. Får vel et godt svar på mandag, men skulle veldig gjerne ha blitt beroliget før dette! Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå