AnonymDiskusjon Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Legen sier jeg muligene kan ha munnsopp og bør unngå sukker, brød og litt til. Men kan jeg drikke sukkerfri brus, eller er det andre stoffer i den som candida er glad i? Anonym poster: 0bd63eb70ecf0a005af5aed5d28ab740 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Legen sier jeg muligene kan ha munnsopp og bør unngå sukker, brød og litt til. Men kan jeg drikke sukkerfri brus, eller er det andre stoffer i den som candida er glad i? Anonym poster: 0bd63eb70ecf0a005af5aed5d28ab740 Kommer ann på om det er en brus som gjør munnen din mer sur eller basisk i den retningen "candida" foretrekker. Men sukker er det viktigste å holde seg unna. -frank Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Har du trøske i munnen så har du det som regel andre steder i kroppen også, og da må det behandles ordentlig. Candida Albicans er tilpasset PH-miljøer fra rundt 2-10, så den trives godt i en normal munnhule p.g.a spytt. Problemet med sukkerfri brus og annen kunstig søtning er at kroppen responderer som om du spiste sukker, så da får mange sug etter det når insulinet ikke har noe sukker å jobbe med. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Har du trøske i munnen så har du det som regel andre steder i kroppen også, og da må det behandles ordentlig. Candida Albicans er tilpasset PH-miljøer fra rundt 2-10, så den trives godt i en normal munnhule p.g.a spytt. Problemet med sukkerfri brus og annen kunstig søtning er at kroppen responderer som om du spiste sukker, så da får mange sug etter det når insulinet ikke har noe sukker å jobbe med. Har fått noen piller imot det.. Går greit å holde meg unna sukker, selv om jeg drikker sukkerfritt. Spørsmålet er om soppen responderer på samme måte. Anonym poster: 0bd63eb70ecf0a005af5aed5d28ab740 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Har fått noen piller imot det.. Går greit å holde meg unna sukker, selv om jeg drikker sukkerfritt. Spørsmålet er om soppen responderer på samme måte. Anonym poster: 0bd63eb70ecf0a005af5aed5d28ab740 Det er ikke noe kalorier i kunstig søtning, så candida kan ikke nyttegjøre seg det til vekst. Det er sukker og spesielt høyglykemiske karbohydrater som fører til vekst. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Har du trøske i munnen så har du det som regel andre steder i kroppen også, og da må det behandles ordentlig. Hvordan sjekker man om man har dette og hvordan er behandlingen? Lenke til kommentar
Bank1 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Har fått noen piller imot det.. Går greit å holde meg unna sukker, selv om jeg drikker sukkerfritt. Spørsmålet er om soppen responderer på samme måte. Anonym poster: 0bd63eb70ecf0a005af5aed5d28ab740 Det er ikke noe kalorier i kunstig søtning, så candida kan ikke nyttegjøre seg det til vekst. Det er sukker og spesielt høyglykemiske karbohydrater som fører til vekst. Ok, takk, da skal jeg redusere inntaket av sukker en stund. Bruker også medikamenter som kan gi soppinfeksjon, så vil gjerne ha den bort. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Har du trøske i munnen så har du det som regel andre steder i kroppen også, og da må det behandles ordentlig. Hvordan sjekker man om man har dette og hvordan er behandlingen? Ved å se inn i munnen på folk, tydeligvis. De kan også ta prøve med en vattpinne, men det er ikke sikkert dette gir noe utslag selv om man har sopp visstnok. Jeg fikk noen piller jeg skulle ta i 14 dager. Anonym poster: 0bd63eb70ecf0a005af5aed5d28ab740 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg tenker på andre steder i kroppen. Man må vel ikke nødvendigvis ha trøske andre steder i kroppen hvis man har det på tunga. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hvordan sjekker man om man har dette og hvordan er behandlingen? Lege kan ta skrapeprøve av munnhulen få analysere det, da vet du nøyaktig hva det er, men som regel er det Candida, som er mest utbredt. Hvordan du behandler det kommer an på hvilken filosofi man følger. Skolemedisinsk har du antisoppmiddel (f.eks Flagyl med virkestoffet Metronidazole) som primær behandling. Naturmedisinsk har du utsulting, probiotika, sedering, regulering av mage/tarm. Jeg bruker primært urtemedisin, probiotika, akupunktur og diett for å behandle candida. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg tenker på andre steder i kroppen. Man må vel ikke nødvendigvis ha trøske andre steder i kroppen hvis man har det på tunga. Nei, det trenger ikke det, men candida er ganske virulent og kan bli systemisk. Den er f.eks slu nok til å bore seg igjennom tarmslimhinner for å gå ut i blodet for å finne næring, og derfra kommer den til stort sett over alt hvor den ikke blir nedkjempet. Den kan også direkte lure immunforsvaret til å ikke angripe. Ganske sofistikert mikroorganisme som kan lage mye trøbbel. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Men hvis man ikke har det på tunga. Kan man ha det i f.eks fordøyelseskanalen da? Hva er eventuelle symptomer og hvordan kan man sjekke dette? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Men hvis man ikke har det på tunga. Kan man ha det i f.eks fordøyelseskanalen da? Hva er eventuelle symptomer og hvordan kan man sjekke dette? Mange blir oppblåste når de spiser karbohydrater og kan føler seg litt dårlig. Candida produserer over 80 forskjellige giftstoffer som belaster kroppen ganske bra hvis den er utbredt. Candida er opportunistisk, så den kan godt finnes i normale mengder i f.eks tarmsystemet som enkeltorganisme og ikke skape problemer. Det er når den "klumper" seg sammen og blir aggresiv at den blir plagsom. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Noen som vet om det finnes noe alternativ til flutide, som ikke har så lett for å gi disse plagene? Er irriterende. Anonym poster: 0bd63eb70ecf0a005af5aed5d28ab740 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 Noen som vet om det er "trygt" å spise frukt da, eller er fruktsukkeret like ille? Anonym poster: 0bd63eb70ecf0a005af5aed5d28ab740 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Fruktsukker er vel like ille.... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Etter en 14 dagers kur med flukonazol krka er et ikke blitt bedre...samt at tidligere prøve ikke ga utslag, så begynner å tvile veldig p at det er en soppinfeksjon... Men uansett så skal jeg prøve et kjerringråd, yoghurt...men er det biktig hvilken yoghurt, eller inneholder alle disse gode bakteriene jeg trenger? Er jo dessuten mye sukker i noen av dem.. Skal også prøve å bytte tannkrem til zendium for å se om det hjelper, noen erfaringer med det noen? Anonym poster: 0bd63eb70ecf0a005af5aed5d28ab740 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå