m_8 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hei! Jeg kjøpte en Macbook Pro 13" 2.5GHz. Den er blitt slått av og på hver dag siden og brukt veldig pent. Men i det siste har den begynt å fryse... Noen forslag? Dette skal vel ikke være vanlig når jeg kun bruker chrome. Har også tenkt på å oppgradere minne til 8 GB. Ville dette hjelpe meg? Og i tilfelle vil det utgjøre stor forskjell når jeg kjører Minecraft? Håper på svar. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Bare så det er sagt: Mac-maskiner klarer seg helt fint uten å bli skrudd av og på hver dag. Hvor gammel er maskinen? Hvis du har installert Mountain Lion over Lion, kan det skape litt treghet som løses ved en clean install. Lenke til kommentar
m_8 Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Takk for svar. Maskinen er bestilt 20. juli, fikk den den 25. Jepp, Mountain Lion er installert, da maskinen kom med Lion. Er helt ny på Mac, så om jeg hadde fått noen råd til clean install hadde det vært supert. Lenke til kommentar
M4ngo Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Tok du "clean install" før du installerte mountain lion? Det kan kanskje være grunnen. 1 Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Det vil ikke gjør en stor forskjell når du spiller minecraft, bare ikke skru på best kvalitet så lagger ikke min maskin (og resten i klassen sine maskiner for den slags skyld også). Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Bare så det er sagt: Mac-maskiner klarer seg helt fint uten å bli skrudd av og på hver dag. Bare så det er sagt: Ingen moderne maskiner trenger å bli skrudd av og på. Problemet er at du har en HD 4000 IGP i din maskin som ikke er laget for 3D grafikk. Jeg kan også se at Java sin 3D-ytelse i OSX er merkbart mindre enn i Windows. En minneoppgradering vil ikke gjøre noen forskjell da Minecraft ikke reserverer så mye. Endret 16. august 2012 av Gavekort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå