wanted56 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hei Var ute på byn en kveld, og havnet i en liten krangel med en annen gutt, det kom en tredje person og slo med knyttneven til den fornærmede, og kneet han engang så han datt sammen og landet i bakken, når han datt sparket jeg han i hode engang( Ikke hardt). Nå er jeg tillta for paragraf 229. Har aldri blitt straffedømt eller har hatt noe med politiet å gjøre før dette, driver med studie så har holdt meg på riktig vei før dette. Det jeg lurte på var hvor lang straff kan jeg regne med for dette. Takk Mvh En angrende synder Lenke til kommentar
Hansiman Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 § 229. Den, som skader en anden paa Legeme eller Helbred eller hensetter nogen i Afmagt, Bevidstløshed eller lignende Tilstand, eller som medvirker hertil, straffes for Legemsbeskadigelse med Fængsel indtil 4 Aar, men indtil 6 Aar, saafremt nogen Sygdom eller Arbeidsudygtighed, der varer over 2 Uger, eller en uhelbredelig Lyde, Feil eller Skade er voldt, og indtil 10 Aar, saafremt Døden eller betydelig Skade paa Legeme eller Helbred er blevet Følgen. http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-026.html Lenke til kommentar
wanted56 Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Så fengsel straff får jeg uansett hva som skjer? Kan ikke slippe unna med samfunnstraff? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Det som er nevnt der er maksimumsstraffer, ikke minimumsstraffer. 1 Lenke til kommentar
Schnapps Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg vil tro at hva eventuelle vitner forklarer og ikke minst hvor hardt skadd personen ble vil være en faktor. Lenke til kommentar
wanted56 Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Vitnene vil si, at jeg sparka han, men de vil si at sparket var som en "dytt" eller at de ikke så hvor hardt sparket var. Den fornærmede fikk to små hjerne blødninger, blåmærker, og var arbeidsufør i mer enn 2 uker. Håper at noen kan hjelpe meg med å si hva slags dom jeg kan få, siden advokaten min mener at jeg må regne med en dom på 6mnd Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Det er ingen som kan si hva slags dom du får før den har falt. Advokatens estimat er vel det som vil være nærmest. 2 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10067593 Den artikkelen forteller litt om hvor strenge mange aktorer er. Så aktoren vil nok prøve å gi deg ganske streng straff. Men du har vel og vitner som kan være positivt for deg sikkert. Du må ihvertfall være forberedt om at du kan bli værende bak murene et halvt år. Men du må jo håpe på det beste. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Okei, forsvareren din sier at du må regne med 6 måneder, og så spør du på forumet? Forsvareren din har formodentlig detaljkunnskapene i orden, han har kontroll på presedensene og har vært i lignende situasjoner før, og han kjenner saken din svært godt. Vi, på den andre siden, er stort sett jusstudenter eller jurister tidlig i karrieren, med tidvis noe begrensede kunnskaper om jussen og ikke minst svært mangelfulle opplysninger om saken i seg selv. Spesielt det sistnevnte er ekstremt viktig, og din framstilling er ikke akkurat fyldig og god. Hvis forsvareren din sier 6 måneder, hva får deg til å tro at noen her kommer til å si noe annet? Dersom vi gjør det, så er det sannsynligvis fordi vi ikke kjenner saken så godt som forsvareren din gjør, og hvis en tilfeldig forumbruker sier a, og forsvareren din sier b, ja da vet jeg hvem jeg ville satt pengene mine på. 8 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Uansett er det vel ikke ufortjent at straffen havner på ubetinget fengsel. Å sparke noen som ligger nede for telling, i hoderegionen av alle steder vitner om en ekstremt lav dømmekraft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå